Разучих повечето копчета, лампички и ръчки по колата, но все още не мога да разбера какво прави ключа между централните въздуховоди на парното.
Когато го местя нагоре или надолу при включено парно (на максимум) леко се променя звука. Прави нещо, но не разбирам какво.
Не мисля, че върти въздуха само в купето защото си има друго копче за тази функция.
Прилагам една илюстративна картинка на която съм очертал въпросия ключ/бутон даже не знам как се казва.
Ще бъда много благодарен, ако ми разясните защото от любопитство претърсих интернет, но явно не търся правилно.
Честита придобивка!
Тъй като си с климатик, а не с климатроник - това копче ти определя дали да ти духа топло или студено.
Тоест зимата си го дръж на червено, а лятото на синьо.
А самата духалка се активира от средното копче със снежинката ...
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Благодаря и за отговора, но понеже не съм много вещ да разбирам ли, че колата има печка и този ключ регулира термпературата и само когато климатика работи?
Този ключ има ли нещо общо с оградения в жълто?
Би ли ми обяснил по-подробно, като на бивш фордаджия
Чак до там не съм технически уведомен, но приеми, че ако горното копче е завъртяно на червено, клапата е завъртяна да духа топло от двигателя. Ако е завъртяно на синьо - клапата вкарва студено от клима компресора.
Що се отнася до печките - мисля че 40 серия нямат печки
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
В книжката на колата пише че тая джаджа в средата прави допълнителен микс от съотношение студен/топъл въздух.Зимата го държа на червено максимално, лятото съответно при синия маркер.И врътката и средното завъртяни на "студено" при пускане на вентилация, дърпат външен въздух.Компресора на климатика няма нищо общо.
Климатика вече се активира със копчето "снежинка".
Sweden style , by momcho00
____________________________________________________________________________ Клубна карта №:00389 пазлы trefl
Честито колега. При мен горната врътка не прави нищо. Само долната(оградената в жълто) играе играта. Дори и горния върток да е на синьото(демек студено), а долната да е в крайно дясно положение, парното си духа топло и ми грее душата. Обратно е същото - горната на червено, долната в крайно ляво положение и духа студено(вкарва външния въздух). Надявам се, че съм бил полезен.
И аз да се включа, при много модели автомобили централната конзола е направена да духа само студен въздух дори и парното да е на макс, идеята е " краката топли - главата студена". При нашите коли шведите са ни дали право на избор, чрез копчето заградено в червено регулираш клапа която пуска топъл или студен въздух през централната конзола, като съответно позиция червено е топъл а позиция синьо е студен. Това важи само за централната конзола. Врътката заградена в жълто служи да регулираш колко топло да духа през зимата. При положение, че си завъртял "по часовника" това означава че ще духа топъл въздух, е стига колата да е загряла де но ако искаш от централната конзола да духа свеж и студен въздух смъкваш горната клапа към синьо. Рециркулацията в купето се контролира от копчето което е под врътката за степените на вентилатора, при изключено копче в купето се вкарва въздух от вън, при включено - върти въздуха в купето.
momcho00 Wrote:В книжката на колата пише че тая джаджа в средата прави допълнителен микс от съотношение студен/топъл въздух.Зимата го държа на червено максимално, лятото съответно при синия маркер.И врътката и средното завъртяни на "студено" при пускане на вентилация, дърпат външен въздух.Компресора на климатика няма нищо общо.
Климатика вече се активира със копчето "снежинка".
Моите книжки са на италиански език и са ми безполезни (само калъфчето ми харесва и ще си го запазя)
plamen91 Wrote:Честито колега. При мен горната врътка не прави нищо. Само долната(оградената в жълто) играе играта. Дори и горния върток да е на синьото(демек студено), а долната да е в крайно дясно положение, парното си духа топло и ми грее душата. Обратно е същото - горната на червено, долната в крайно ляво положение и духа студено(вкарва външния въздух). Надявам се, че съм бил полезен.
И при мен е така. Нищо не прави, но когато усиля парното на 4 и въртя горната врътка нагоре-надолу се чува отваряне и затваряне на някаква клапа. Да не би в едното положение да вкарва въздух от вън, а в другото от купето само за централната конзола?
Всяко мнение е полезно
mongoose Wrote:И аз да се включа, при много модели автомобили централната конзола е направена да духа само студен въздух дори и парното да е на макс, идеята е " краката топли - главата студена". При нашите коли шведите са ни дали право на избор, чрез копчето заградено в червено регулираш клапа която пуска топъл или студен въздух през централната конзола, като съответно позиция червено е топъл а позиция синьо е студен. Това важи само за централната конзола. Врътката заградена в жълто служи да регулираш колко топло да духа през зимата. При положение, че си завъртял "по часовника" това означава че ще духа топъл въздух, е стига колата да е загряла де но ако искаш от централната конзола да духа свеж и студен въздух смъкваш горната клапа към синьо. Рециркулацията в купето се контролира от копчето което е под врътката за степените на вентилатора, при изключено копче в купето се вкарва въздух от вън, при включено - върти въздуха в купето.
Интересно, но явно при мен не работи.
Питах един майстор и той даде същия отговор като твоя колега.
Все пак опитах всички възможно комбинации:
* червена(оградената в червено на картинката) врътка на горе(топло), жълта врътка студено (завъртяна на ляво) - духа студено,
* червена врътка на долу (студено), жълта врътка топло = духа топло.
Пробвах и с включен климатик същата работа.
Дали няма проблем някъде? Имате ли идея защо не работи?
Ако "жълтата" врътка ти е на студено каквото и да правиш друго все ще духа студено без значение какво правиш с горната "червена" врътка. "Жълтата" когато е на топло трябва вече да прави разлика от централната конзола. Климатика няма какво да го намесваш, той ти е за лятото. Препоръчвам ти да правиш пробата на добре загрят двигател при по хладно време и при спряна рециркулация на въздоха в купето. Ако тогава няма разлика в централната конзола ще търсиш проблем. По принцип не съм разглабял парното и не съм сигурен към какво да те насоча.