Posts: 1
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2016
Reputation:
0
Здравейте,собственик съм на Волво S60.При смяна на акумулатора започнаха проблемите с изчезването на светлините,мигачите и централното заключване. При изваждане на бушон и поставяне отново,всичко е ок...до следващото палене.Може ли някой да помогне от къде идва проблема ?
Posts: 4,838
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
ivanbrovkin Wrote:Здравейте,собственик съм на Волво S60.При смяна на акумулатора започнаха проблемите с изчезването на светлините,мигачите и централното заключване. При изваждане на бушон и поставяне отново,всичко е ок...до следващото палене.Може ли някой да помогне от къде идва проблема ?
Вероятно е CEM-а, но без диагностика няма как да се разбере.
Posts: 237
Threads: 15
Thanks Received: 7 in 2 posts
Thanks Given: 1
Joined: Sep 2013
Reputation:
4
Горд собственик на: V70 and S60, CNG
Здравей,
акумулатора беше ли демонтиран/монтиран според процедурата описана в ръководството на Волво (изчакване 5-10мин след изваждане на ключа преди разкачане на клемите и ключа на позиция 1 при закачане)? Питам понеже един "професионалист" ме убеждаваше, че било излишно, но аз държах да го направя както трябва за да съм сигурен, че после няма да имам проблеми.
Поздрави
V70, 2015, B5204T9, Bi-fuel CNG
S60, 2006, B5244SG, Bi-fuel CNG
Posts: 158
Threads: 18
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Dec 2011
Reputation:
0
Горд собственик на: VOLVO 440,VOLVO S40
Здравей колега jtboev !Искам да попитам ,защо трябва ключа да е в позиция 1 при закачане на клемите?Не трябва ли просто да се свърже плюса и после минуса.
Posts: 4,838
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
petarslavev Wrote:Здравей колега jtboev !Искам да попитам ,защо трябва ключа да е в позиция 1 при закачане на клемите?Не трябва ли просто да се свърже плюса и после минуса.
За да направи по-голяма искра при включване на клемата. :mrgreen:
Други причини да се прави това няма...
Posts: 237
Threads: 15
Thanks Received: 7 in 2 posts
Thanks Given: 1
Joined: Sep 2013
Reputation:
4
Горд собственик на: V70 and S60, CNG
Здравей колега petarslavev,
не знам каква е причината за това, но все пак инженерите на Волво са го написали и не съм се замислял много - чета и го правя (все пак ако и на тях не вярваме, не знам на кой.....). Сгрешил съм за позицията на контактния ключ при свързване на акумулатора - трябва да е на позиция II, а не на I.
Наистина както казва колегата Tisho ще стане по-голяма искра, но пък ако не се направи после може да се наложи да се търси някой (защо не пък Tisho ) за да ти оправи колата.
По-долу са снимки от Vida точно за disconnecting/connecting на акумулатора - на това което казвам дори е наблегнато.
Поздрави
V70, 2015, B5204T9, Bi-fuel CNG
S60, 2006, B5244SG, Bi-fuel CNG
Posts: 521
Threads: 17
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2008
Reputation:
1
Извинявам се, че пиша в темата на колегата.
Интересно ми е да разбера, каква е процедурата при моделите със старт-стоп бутон? Там няма позиции I, II или III, а гнездо където се пъха т.нар. ключ.
Volvo S80, D5, 2007г.
Volvo S40, D5, 2006г.
Клубна карта № 00269
Posts: 237
Threads: 15
Thanks Received: 7 in 2 posts
Thanks Given: 1
Joined: Sep 2013
Reputation:
4
Горд собственик на: V70 and S60, CNG
Описаната по-горе процедура е за моделите S60 до 2009г. За други модели и години трябва да се чете допълнително във Vida.
V70, 2015, B5204T9, Bi-fuel CNG
S60, 2006, B5244SG, Bi-fuel CNG
Posts: 552
Threads: 27
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2009
Reputation:
4
Горд собственик на: XC90 D5 2012 г.
stivmar Wrote:Извинявам се, че пиша в темата на колегата.
Интересно ми е да разбера, каква е процедурата при моделите със старт-стоп бутон? Там няма позиции I, II или III, а гнездо където се пъха т.нар. ключ.
Не знам за акумулатора как е, но имаме 3 позиции и ние.
Изкаран ключ - 0
Вкаран ключ - 1
Вкаран ключ и натискане на старт бутона (без да се натиска спирачката) - 2
Работещ двигател - 3
Volvo XC90 D5 (D5244T18) R-Design, АСК, дизел, 2012 г.
-------------
Volvo S80 2.5T (B5254T6) Momentum, АСК, бензин, 2009 г.
Volvo S60 2.4 (B5244S4) Sport, РСК, бензин, 2008 г.
Volvo S60 2.4 (B5244S2) Move, РСК, бензин, 2006 г.
Posts: 4,838
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
jtboev Wrote:Здравей колега petarslavev,
не знам каква е причината за това, но все пак инженерите на Волво са го написали и не съм се замислял много - чета и го правя (все пак ако и на тях не вярваме, не знам на кой.....). Сгрешил съм за позицията на контактния ключ при свързване на акумулатора - трябва да е на позиция II, а не на I.
Наистина както казва колегата Tisho ще стане по-голяма искра, но пък ако не се направи после може да се наложи да се търси някой (защо не пък Tisho ) за да ти оправи колата.
По-долу са снимки от Vida точно за disconnecting/connecting на акумулатора - на това което казвам дори е наблегнато.
[ATTACHMENT NOT FOUND]
[ATTACHMENT NOT FOUND]
Поздрави
Да на позиция две се свързва акумолатора, заради някакви си изисквания за безопастност при инициализация на бомбажийския модул. Много ме кефи това никой да няма в колата като се включва акумолатора. Страх ги е заради процесите протичащи при power-up на модула да не взриви бомбите. :mrgreen: Но всъшност нещата не са чак толкова зле, колкото звучат текста който си цитирал - хората се презастраховат. Има си чисто хардуерни техники с които може да се направи така, че съответния изход на проц-а да е в определено ниво(обикновенно са входове след ресет и ти трябва само един резистор за да ги задържиш в ниско ниво например). Процесорите си имат Power-up timer, brown-out, watchdog и други такива глезотийки с които се оправят лесно при циклите на гасене и пускане на захранването. Повечето процесори сертифицирани за такива цели си имат и вграден алгоритъм за самотестване(като доста контролери на Renesas например) и периферията се блокира в безопасно състояние ако теста не мине. Другото е, че критични параметри(clock, interrupts...) можеш да настройваш само след изключване на защитата срещу записване в регистрите им(пак конторлери на Renesas визирам).
Виж за умирането на модули в момента в който се свързва захранване - те и преди това са си били пътници. Просто при изключване на захранването и последващо включване ако модула е дефектирал то с една идея се ускорява неизбежния му край. А това по никакъв начин не се влияе от това къде е ключа в момента на захранване на модула.
|