The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Дефект след смяна на акумолатор.

#1
Здравейте,собственик съм на Волво S60.При смяна на акумулатора започнаха проблемите с изчезването на светлините,мигачите и централното заключване. При изваждане на бушон и поставяне отново,всичко е ок...до следващото палене.Може ли някой да помогне от къде идва проблема ?
Reply

#2
ivanbrovkin Wrote:Здравейте,собственик съм на Волво S60.При смяна на акумулатора започнаха проблемите с изчезването на светлините,мигачите и централното заключване. При изваждане на бушон и поставяне отново,всичко е ок...до следващото палене.Може ли някой да помогне от къде идва проблема ?

Вероятно е CEM-а, но без диагностика няма как да се разбере.
Reply

#3
Здравей,
акумулатора беше ли демонтиран/монтиран според процедурата описана в ръководството на Волво (изчакване 5-10мин след изваждане на ключа преди разкачане на клемите и ключа на позиция 1 при закачане)? Питам понеже един "професионалист" ме убеждаваше, че било излишно, но аз държах да го направя както трябва за да съм сигурен, че после няма да имам проблеми.
Поздрави
V70, 2015, B5204T9, Bi-fuel CNG
S60, 2006, B5244SG, Bi-fuel CNG
Reply

#4
Здравей колега jtboev !Искам да попитам ,защо трябва ключа да е в позиция 1 при закачане на клемите?Не трябва ли просто да се свърже плюса и после минуса.
Reply

#5
petarslavev Wrote:Здравей колега jtboev !Искам да попитам ,защо трябва ключа да е в позиция 1 при закачане на клемите?Не трябва ли просто да се свърже плюса и после минуса.

За да направи по-голяма искра при включване на клемата. :mrgreen:
Други причини да се прави това няма...
Reply

#6
Здравей колега petarslavev,
не знам каква е причината за това, но все пак инженерите на Волво са го написали и не съм се замислял много - чета и го правя (все пак ако и на тях не вярваме, не знам на кой.....). Сгрешил съм за позицията на контактния ключ при свързване на акумулатора - трябва да е на позиция II, а не на I.
Наистина както казва колегата Tisho ще стане по-голяма искра, но пък ако не се направи после може да се наложи да се търси някой (защо не пък Tisho Wink ) за да ти оправи колата.
По-долу са снимки от Vida точно за disconnecting/connecting на акумулатора - на това което казвам дори е наблегнато.
   
   

Поздрави
V70, 2015, B5204T9, Bi-fuel CNG
S60, 2006, B5244SG, Bi-fuel CNG
Reply

#7
Извинявам се, че пиша в темата на колегата.
Интересно ми е да разбера, каква е процедурата при моделите със старт-стоп бутон? Там няма позиции I, II или III, а гнездо където се пъха т.нар. ключ.
Volvo S80, D5, 2007г.
Volvo S40, D5, 2006г.
Клубна карта № 00269
Reply

#8
Описаната по-горе процедура е за моделите S60 до 2009г. За други модели и години трябва да се чете допълнително във Vida.
V70, 2015, B5204T9, Bi-fuel CNG
S60, 2006, B5244SG, Bi-fuel CNG
Reply

#9
stivmar Wrote:Извинявам се, че пиша в темата на колегата.
Интересно ми е да разбера, каква е процедурата при моделите със старт-стоп бутон? Там няма позиции I, II или III, а гнездо където се пъха т.нар. ключ.

Не знам за акумулатора как е, но имаме 3 позиции и ние.
Изкаран ключ - 0
Вкаран ключ - 1
Вкаран ключ и натискане на старт бутона (без да се натиска спирачката) - 2
Работещ двигател - 3 Smile
Volvo XC90 D5 (D5244T18) R-Design, АСК, дизел, 2012 г.
-------------
Volvo S80 2.5T (B5254T6) Momentum, АСК, бензин, 2009 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S4) Sport, РСК, бензин, 2008 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S2) Move, РСК, бензин, 2006 г.
Reply

#10
jtboev Wrote:Здравей колега petarslavev,
не знам каква е причината за това, но все пак инженерите на Волво са го написали и не съм се замислял много - чета и го правя (все пак ако и на тях не вярваме, не знам на кой.....). Сгрешил съм за позицията на контактния ключ при свързване на акумулатора - трябва да е на позиция II, а не на I.
Наистина както казва колегата Tisho ще стане по-голяма искра, но пък ако не се направи после може да се наложи да се търси някой (защо не пък Tisho Wink ) за да ти оправи колата.
По-долу са снимки от Vida точно за disconnecting/connecting на акумулатора - на това което казвам дори е наблегнато.
[ATTACHMENT NOT FOUND]
[ATTACHMENT NOT FOUND]

Поздрави

Да на позиция две се свързва акумолатора, заради някакви си изисквания за безопастност при инициализация на бомбажийския модул. Много ме кефи това никой да няма в колата като се включва акумолатора. Страх ги е заради процесите протичащи при power-up на модула да не взриви бомбите. :mrgreen: Но всъшност нещата не са чак толкова зле, колкото звучат текста който си цитирал - хората се презастраховат. Има си чисто хардуерни техники с които може да се направи така, че съответния изход на проц-а да е в определено ниво(обикновенно са входове след ресет и ти трябва само един резистор за да ги задържиш в ниско ниво например). Процесорите си имат Power-up timer, brown-out, watchdog и други такива глезотийки с които се оправят лесно при циклите на гасене и пускане на захранването. Повечето процесори сертифицирани за такива цели си имат и вграден алгоритъм за самотестване(като доста контролери на Renesas например) и периферията се блокира в безопасно състояние ако теста не мине. Другото е, че критични параметри(clock, interrupts...) можеш да настройваш само след изключване на защитата срещу записване в регистрите им(пак конторлери на Renesas визирам).

Виж за умирането на модули в момента в който се свързва захранване - те и преди това са си били пътници. Wink Просто при изключване на захранването и последващо включване ако модула е дефектирал то с една идея се ускорява неизбежния му край. А това по никакъв начин не се влияе от това къде е ключа в момента на захранване на модула. Wink
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)