The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Смяна маркуч/тръба картерни газове на бензинов двигател

#1
Здравейте колеги,
При последното отстраняване на повреди в следствие на "качествената" и професионална" работа в оторизирания сервиз на марката, се откри още нещо.
Скъсан маркуч/тръба/ на картерните газове. Тръбичката се беше скъсала точно под предния (малкия) декоративен пластмасов капак на двигателя и нямаше как да се забележи.
Докато си играх да го разглеждам успях да го отчупя и от горната страна, където се мушка под големия пластмасов капак на двигателя.
Майстора (спец по Волво), който откри повредата ми обясни, че за да се смени въпросната тръбичка трябвало да се демонтират предните колектори. Това пък означавало и нови ......... Той щял да се опита да разглоби "само" генератора и да бръкне от там ..... Направо ми причерня като си представих колко ще ми струва упражнението...
(Хубавата новина беше, че нямаше никакво омасляване, което пък ми обясниха, че означава, че двигателя е пушка иначе всичко щеше да е омазано от маслените газове. И че разхода, на масло който имах най-вероятно е от турбото. Между другото, от както смених маслото, колата спря да го гори. Кой знае какъв боклук е налял преди това онова лайно Владо от МП.. )
Гледах гледах и все ми се струваше, че мога да направя един байпас с маслоустойчив маркуч, но за всеки случай, реших да отида при друг майстор за второ мнение.
Втория (общ спец от старото поколение) погледна и вика - Ооо няма да стане с байпас, защото отгоре отвора е квадратен, обаче като гледам, може да се бръкне под колекторите отдясно. За 15 мин работа"
Питам го - интересно защо са го направили пластмасов? Той ми вика - Не е пластмасов, просто се е изпекъл. (после ще обясня защо споменавам това)
Е, въздъхнах, все пак по-добре от разглобяване. Проверих колко струва маркуча в МП - 50 лв. Обадих се на един наш колега, който продава части втора употреба. Поиска ми 30 лв. Направих сметка, че с доставката стават 35 ... и за 15 лв, не си заслужа да рискувам..
Онзи ден маркучът пристигна. Не случайно подчертавам думата мъркуч. Както в последствие се оказа, на колата си имах монтирана пластмасова гофрирана тръбичка с две гумени втулки по краищата.
Това по повод "изгорялата" гума...
Ще избързам малко и ще спомена, е всъщност можеше да стане и с байпас, защото се оказа, че след квадратния отвор (заради формата на двигателя) пластмасовата тръбичка пак става кръгла.
И така по същество:
1. Оказа се че изваждането на долната част на тръбичката е изключително лесно. Тя се държи от една метална скоба, която обаче, не е чак толкова стегната.
Внимателно се завърта и издърпва едновременно. Без клатене или излишно напрежение, защото тръбичката влиза в друга пластмасова тръба и има опасност да се счупи и тогава да стане голямото мазало.
Внимавайте да се извади заедно с гумената втулка. Не заради друго, просто после няма да можете да наденете новия пластмасов маркуч.
   
2. Изваждането на горната част отнема доста повече време, особено, ако двигателя е с турбо, като при мен.
Трябва да махнете големия пластмасов капак. За да го махнете обаче първо трябва малко да преместите тръбата на турбото, защото инженерите (да са живи и здрави) са я прокарали точно над два от болтовете н на капака. След това се откача и протектора на ремъка.
   
   
   
   
   
   
Reply

#2
Добър снимков материал. По принцип не е необходимо да се демонтира колектора, за да се свали картерната вентилация. Сваля се вентилатора и се демонтира дросела. Нататък е лесно. Е, и този маркуч от главата - там се действа като за смяна на свещи. Не е трудно да се поправят тръбите, термошлаух с подходящ размер върши идеална работа. Но новото си е ново Smile.
Reply

#3
vato Wrote:Добър снимков материал. По принцип не е необходимо да се демонтира колектора, за да се свали картерната вентилация. Сваля се вентилатора и се демонтира дросела. Нататък е лесно. Е, и този маркуч от главата - там се действа като за смяна на свещи. Не е трудно да се поправят тръбите, термошлаух с подходящ размер върши идеална работа. Но новото си е ново Smile.

Аз ако го знаех това предварително нямаше да дам 50 лв, за една гумена тръбичка. Още повече, че към нея няма никакви изисквания освен да е маслоустойчива.
Ама като ме наплашиха двата майстори ....
Щях да си купя един шлаух за няколко лева и да си реша "проблема".
Затова пуснах темата, да не се набута излишно някой друг.
Reply

#4
За Volvo V70II Bi-Fuel CNG 2006 двигател  B5244SG оригиналният "маркуч" е с N° 30713469(не се използва вече),като заместители са 30684490  и 9497534,който монтирах на моя автомобил.
Кутията,която е отделител за маслото е специфична  и има N° 31319989 (Oil Trap)
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)