The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Много майстори-много различни мнения.От къде да започна???

#1
Здравейте отново колеги,

Доста майтори обиколих относно тракането в двигателя и получавам различни съвети за ремонти или въобще да не пипам мотора-това било нормално?!?!
1. МП Плевен: Гледаха, слушаха(с махнат капак на двигателя)-"ОК, карай, тези мотори са така."
2. Още трима майстори в Плевен гледаха и слушаха: Най-вероятно хидр.повдигачи
3. В " В Плюс 3"сервиз София: Съмнения за хидравлични повдигачи и кобилици.А може би и разпределителните валове са поизносени, а защо не и някой клапан....Когато се отвори, ще се разбере със сигурност.
4. Гърция(понеже сега съм тук):
4.1. Един сервиз, в който работят предимно волва(но и други марки): Да не се притеснявам, така да карам. Не било метален звук от хидр.повдигачи. Първо инжекторите да се почисят,тестват и евентуално отремонтират.После ще видим. Майстора ми показа и няколко разглобени мотора, единият беше D5 и там обясни за повдигачите.....
4.2. Друг майстор: Слуша, опипа горивопроводите, които влизат в инжекторите(дюзите) и каза категорично- Сваляне, профилактика или ремонт на дюзи. Даже ми каза и аз да ги пипна, за да усетя как тракат(чукат). Трябва да кажа,че много се усеща с пръсти,но има разлика в силата на тракане на всичките 5 тръби. Най-силно беше на 1 и 2 цилиндри. И при него имаше разглобени двигатели(казвам това за разглобените двигатели, за да не си мислите, че съм ходил при аматьори, доста коли имат за ремонт)
4.3. Още един доверен майстор на един мой познат.И той каза, че не са повдигачи. Тракането е от неправилното изгаряне на впръсканото гориво.Не се запалва и изгаря едновременно, а в няколко различни точки и в различно време-от там и това чукане.Може би и детонации се получават. Отново ремонт на дюзите! Този майстор поне 30 години работи коли-Мерцедес и др. реномирани марки.Също така е работил много години в Хюндай и доста от тази марка имаше при него. Казах му за съмненията за хидр.повдигачи, а той отвърна ,че най-лесно може да отвори двигателя и да ми вземе парите, като смени всички тия работи, но няма гаранция, че тракането ще изчезне.Затова да започна с дюзите първо.
4.5. След това отидох при при най-добрия дюзаджия. Той пък послуша тракането, отвори капачката за наливане на масло, а от там излизаше хубав дим и се чуваше този бълбукащ вакумен звук(ще видите в линковете по-долу). Каза, че по-скоро има механичен проблем в мотора, но ще направим дюзите първо.

В понеделник отивам за последна диагностика във Волво, дано оцелят/отгатнат от първият път гърците.
Не ми се искаше да се вкарвам във филми с гърците. Бях планувал скоро да се върна в БГ за да ремонтирам, но ми се развалиха плановете.Може и на по-късен етап да дойда, но се страхувам да не стане нещо с мотора,както ме предупреждаваха колеги в предишните ми постове.
Тотално съм объркан.Според мен това са повдигачите.Но от друга страна не ми се иска да подценявам и майсторите.Решил съм да започна с дюзите.За почистване на 5-те искат 150 Евро-нормална ли е тази цена в сравнение с БГ? Каза още дюзаджията, че нови БОШ били по 50-60 Евро-малко се съмнявам, може и грешно да съм разбрал.В нета намерих Бош за 180 Евро/бр. нови. Намерих също така в БГ рециклирани, калибровани, кодирани за 800лв комплекта 5 броя, Бош-нормална ли е тази цена?Заслужава ли си да ги купувам, ако моите са негодни?
За дюзите се съмнявам, че не са в ред. Колата се набира като самолет,плавно работи мотора, без сътресения и предърпвания, стрелката за температурата не мърда от средата, разхода е мн.добър-средно 6,5-7 на сто извънградско със скорост 110-120. Градското ми е към 8-9.Засичам до пълен резервоар.
На следващите 2 линка в тубата съм записал тракането/шума на двигателя.
https://www.youtube.com/watch?v=lsC2bZckLNA
https://www.youtube.com/watch?v=3_XZ3yTOXEc
Ако някой може да предположи от какво е? Приемам всякакви съвети/критики също. Ако се окаже, че не е от дюзите, тогава разглабям главата и сменям повдигачи с кобилици и клапани ще проверя.Какви марки ще ми препоръчате да купя?
Гледах също много клипове в туба със същият шум и се оказа, че именно повдигачите са проблема.
Благодаря предварително.
Reply

#2
Забравих да кажа: колата е VOLVO XC90,2008 FACELIFT, D5-185к.с
Reply

#3
Последно допълнение.
Понеже ми беше предложено да сложа по-гъсто масло, за да се види дали ще утихне тракането, ако са повдигачи. Изчетох темата за маслата тук във форума и още куп друга информация.Допреди 10 дена я карах с Кастрол 0/30 А5/Б5, което беше на около 3000км. Смених го с Бардал 5/40 С 3 и абсолютно никаква разлика, същото тракане.И в този сервиз, в който смених маслото ми казаха, че повдигачите най-вероятно тракат.
Купих една добавка Бардал(1) за почистване на дюзи, ще я сложа в резервоара тия дни-

Също така слагам в нафтата и тази(2),става ли?


Attached Files Thumbnail(s)
               
Reply

#4
За мен този шум е от повдигачи ,още повече ,че и този мотор е известен с това. По-гъстото масло няма да помогне на този късен етап. А гъргорещият звук и пушека от капачката са нормални и не са признак за проблем - първото е от вакуум помпата ,а дима е от това ,че на ниски обороти няма достатъчен вакуум преди турбото ,който да изсмука газовете от картера(нормално за дизела).
Volvo S60 D5 - D5244 T - 2004
Reply

#5
С този шум на клипчетата е добре, колкото се може по бързо да смениш повдигачите и кобилиците, защото времето в което ще останеш без двигател наближава със страшна сила. Confusedhock: :roll:
Аз лично не бих карал колата в това състояние. Idea

В МП повдигачите са 68лв. бреойката, 20бр са необходими. Алтернативи:
http://www.ebay.de/itm/20x-INA-Hydrostos...SwxKtX~5Ok
Кобилиците са 27лв бр. в МП. Пак 20бр. са необходими.

Дюзите дали работят добре се вижда с VIDA. Но аз не смятам, че проблема е от дюзи.
Reply

#6
Аз бих заложил на първото мнение от МП Плевен.
Още повече че на тая джипка ако наистина правиш 8 градско ми иде да си запаля моята V70, която под 10 в София не слиза.
И за да не се филмираш излишно намери още един мотор като твоя, запалете го една до друга колите и да видим ще откриеш ли някакви разлики, щото аз така като се заслушах си трака като една съвсем нормална печка на 200 к. км.
И от мен да знаеш .. една кола колкото по-рядко влиза в сервиз --- по дълго се кара Smile

hint ... намери едно хубаво 2Т масло (Мотул) примерно и капни 50 -100 грама на пълен резервоар в него (някои колеги блъскат направо 300) и пак чуй маторя Smile

Успех!
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Reply

#7
bell Wrote:Аз бих заложил на първото мнение от МП Плевен.
Още повече че на тая джипка ако наистина правиш 8 градско ми иде да си запаля моята V70, която под 10 в София не слиза.
И за да не се филмираш излишно намери още един мотор като твоя, запалете го една до друга колите и да видим ще откриеш ли някакви разлики, щото аз така като се заслушах си трака като една съвсем нормална печка на 200 к. км.
И от мен да знаеш .. една кола колкото по-рядко влиза в сервиз --- по дълго се кара Smile
Човек може да си помисли, че незнаеш какво става от "карай така"...

bell Wrote:hint ... намери едно хубаво 2Т масло (Мотул) примерно и капни 50 -100 грама на пълен резервоар в него (някои колеги блъскат направо 300) и пак чуй маторя Smile

Успех!
Бардал-а, за който пише в по горното мнение е по-добрия избор. 2008-ма година произведена кола има ДПФ за разлика от твоята. Wink
Reply

#8
Благодаря на всички колеги за отговорите.И тук има разнообразие, както мненията на майсторите ))).
Аз също клоня към смяна на повдигачи и кобилици,колега Tisho, благодаря за съвета. Всеки път, когато излизам някъде с колата съм на тръни и бера страх. Но реших да рискувам, като залагам целия двигател(дано издържи още малко).
Не разбрах: „Бардал-а, за който пише в по горното мнение е по-добрия избор. 2008-ма година произведена кола има ДПФ за разлика от твоята. ». Аз нямам ли ДПФ? Как мога да разбера дали имам-по VIN или...?
Първо ще сложа добавката Бардал за почистване на дюзи.Ще отида и до Волво да си кажат и те мнението.
Ще направя както колегата bell посъветва-да сложа 2Т масло,само че аз предварително купих Хускварна, четох някъде,че то също е добро.Не ми се харчат пари сега за Мотул.
Колега bell,не си пали колата))), разхода ти е нормален за София. Моят разход градско е по-нисък по простата причина, че карам в по-малък град (Лариса) и трафика няма нищо общо със Софийският.Но когато бях в София преди 2 седмици, по компютър само градско ми даде 10,5, но аз съм склонен да добавя 1-1,5 отгоре, така че отивам към 12.Тогава не напълних резервоара до горе,за да засека, защото преди това имах магистрала около 500км.Зависи също и от тежестта на крака.Аз не карам агресивно, ускорявам нормално(плавно), скоростите превключват на 1800-2000 оборота.Разбира се, някой път се налага да натискам по-здраво и тогава превключват много над 2500, съответно и разхода се повишава.Преди години имах Мерцедес автоматик и от него ми остана навика за по-нежно каране.
Благодаря на всички. Ще ъпдейтвам резултатите.
Поздрави
Reply

#9
Смени си повдигачите само,смяната на кобилици е излишна.Ако не ти се дават излишни пари за повдигачи бмв 3.0д ползва същите и са далеч на по нормална цена.
d5-евтин пушек....
Най-скъпите ми снимки са от камерите на КАТ!
Reply

#10
Виж дали това ще ти свърши работа.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/engine-repair/valves-parts/valve-lifter/1022964/">http://www.skandix.de/en/spare-parts/en ... r/1022964/</a><!-- m -->
ex XC90
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)