The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo ще произвежда само електрически автомобили и хибриди

#1
Volvo ще произвежда само електрически автомобили и хибриди от 2019 г.
Шведската компания става първата в сектора, която се отказва от двигателя с вътрешно горене

Между 2019 и 2021 г. компанията има за цел да пусне на пазара пет нови модела изцяло електрически коли.
Шведският производител на автомобили Volvo обяви, че всеки модел на фирмата след 2019 г. ще има електрически двигател, пише Financial Times. Така компанията ще се превърне в първия традиционен производител, който се отказва почти изцяло от двигателя с вътрешно горене. Според изявлението й електрическите коли ще се превърнат в новия основен бизнес на компанията.

От 2019 г. ще се правят три типа автомобили - изцяло електрически, хибриди и "меки хибриди", които ще имат малък бензинов двигател и голяма батерия. "Това изявление слага край на колите, задвижвани изцяло от двигатели с вътрешно горене", коментира Хакан Самуелсон, изпълнителен директор на компанията. "Вече заявихме, че плановете ни са да продаваме по 1 млн. електрически коли през 2025 г. Когато го казахме, бяхме сериозни. Това е нашият път."

Шведският производител на коли беше закупен от китайската Geely през 2010 г. Новите собственици, изглежда, се целят в превръщането на Volvo в основен играч на пазара на електрически автомобили. Китай вече е лидер в света по покупки на електрически коли, а Geely е единствената китайска компания, която прави електромобили за пазара в САЩ.

Китайската доминация

През миналата година в Китай са продадени 265 хил. изцяло електрически коли. В Европа тази бройка е била много по-ниска – 110 хил., сочат данните на EV-Volumes.com. Въпреки бързото развитие на пазара в Китай продажбите на електрически автомобили все още отговарят за едва 1% от всички продажби в сектора през изминалата година. Добрите новини са, че според данните на EV-Volumes общите продажби от януари до март са се вдигнали с 40% на годишна база. В това число се включват и хибридните модели. Ако темповете на растеж се запазят, към 2030 г. 8 от всеки 10 нови коли ще бъдат хибриди или изцяло електрически.



Плановете на Volvo са да се възползва от тази тенденция. Между 2019 и 2021 г. компанията има за цел да пусне на пазара пет нови модела изцяло електрически коли. Три от тях ще носят името Volvo, докато два ще бъдат под шапката на Polestar – новия бранд, който беше представен през юни и е насочен изцяло към коли от високия клас. До 2019 г. обаче няма да има нови коли с марката Volvo, които да са с електрически двигател. От фирмата не искат да спират изведнъж производството на традиционни автомобили. Друга цел на Volvo е до 2025 г. производството на компанията да стане "неутрално към климата", което означава, че няма да го влошава.

Volvo среща Tesla

Новата стратегия на Volvo повдига въпроси относно позицията на Tesla. Най-известният производител на изцяло електрически коли, чиято пазарна оценка продължава да се вдига с висока скорост, има за цел да произвежда по 1 млн. коли през 2020 г. През миналата година обаче компанията на Илън Мъск е продала само 76 хил. автомобила - далеч по-малко от броя на традиционните производители. За сравнение, през 2016 г. General Motors продаде над 10 млн. коли, но Tesla вече надмина компанията по пазарна капитализация, основно заради очакванията на инвеститорите и факта, че Tesla е третирана като технологична, а не автомобилна компания.

С новите си цели Volvo ще се превърне в основен конкурент на Tesla. До момента компанията на Илън Мъск беше единствената, която прави само електрически коли, а Volvo е първата традиционна компания, която обявява плановете си също да произвежда само електромобили и хибриди.
Reply

#2
Това с хибридите и електрическите автомобили така може да се окаже един голям балон и манипулация, че свят да ни се извие...
Винаги съм се чудел на еуфорията предизвикана като се заговори за коли на ток!
И съм задавал следните въпроси:
1. Каква е цената на производство на батериите за хибриди и електрически коли? И не само абсолютната в пари, но и тази за околната среда! Точно шведски учени са изчислили, че за производството на комплект батерии за Нисан се отделят толкова вредни газове, колкот ако същата кола се шофира на бензин за 10 години! Само за производството!
2. Ако масово се премине на електрически автомобили, от къде ще дойде необходимия ток за да се зареждат? АЕЦ - по-екологично ли е и по-безопасно ли е, ами какво става с отработеното гориво? Съответно и броя им трябва да се увеличи... Солари? Маса плодородна земя и сега е заета от солари, които също се оказаха една голяма далавера, която съществува само заради измислените еко норми и извора на свежи парички за просветените. Още колко земя трябва да се затрие за да се увеличи производството?! ТЕЦ? По-чисто и безопасно ли е горенето на въглища и мазут за производство на ток?! Глупости...
3. След като се изчерпи живота на батериите, как точно ще се съхраняват, унищожават или рециклират?! Нали и затози процес ще иде маса вода и ще се отделят не по-малко количество вредни газове! И ако си представим масовостта на ел. автомобили и хибриди в бъдеще, значи милиони тонове батерии ще трябва да се обработват...
4. Оставям настрана отоплението на автомобила през зимата на -15-20 градуса как ще се получава, ама това е бял кахър...
Така че, огъването на колена като се спомене ток и хибрид за кола може и да се спести! Ама промиването на мозъци, рекламата, парите и пропагандата вече са мнооого напред за да могат да бъдат спрени. И нали си представяте как който и публично да повдигне подобни въпроси ще бъде линчуван от "природозащитниците", за които и изграждането на магистрала "Струма" и спасяването на маса човешки живот е прашинка в сравнение с "еко проблемите" които ще предизвика!
Лично аз съм умерен скептик по отношение на ток и жици (хибриди) при автомобилите!
Лек ден на всички!
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#3
Е, в случая не говорим за за и против, а за това, че след 2-3 гини вече и да искаме няма да можем да си купим Volvo (нова кола) с ДВГ.
Reply

#4
Spurs Wrote:Това с хибридите и електрическите автомобили така може да се окаже един голям балон и манипулация, че свят да ни се извие...
Винаги съм се чудел на еуфорията предизвикана като се заговори за коли на ток!
И съм задавал следните въпроси:
1. Каква е цената на производство на батериите за хибриди и електрически коли? И не само абсолютната в пари, но и тази за околната среда! Точно шведски учени са изчислили, че за производството на комплект батерии за Нисан се отделят толкова вредни газове, колкот ако същата кола се шофира на бензин за 10 години! Само за производството!
2. Ако масово се премине на електрически автомобили, от къде ще дойде необходимия ток за да се зареждат? АЕЦ - по-екологично ли е и по-безопасно ли е, ами какво става с отработеното гориво? Съответно и броя им трябва да се увеличи... Солари? Маса плодородна земя и сега е заета от солари, които също се оказаха една голяма далавера, която съществува само заради измислените еко норми и извора на свежи парички за просветените. Още колко земя трябва да се затрие за да се увеличи производството?! ТЕЦ? По-чисто и безопасно ли е горенето на въглища и мазут за производство на ток?! Глупости...
3. След като се изчерпи живота на батериите, как точно ще се съхраняват, унищожават или рециклират?! Нали и затози процес ще иде маса вода и ще се отделят не по-малко количество вредни газове! И ако си представим масовостта на ел. автомобили и хибриди в бъдеще, значи милиони тонове батерии ще трябва да се обработват...
4. Оставям настрана отоплението на автомобила през зимата на -15-20 градуса как ще се получава, ама това е бял кахър...
Така че, огъването на колена като се спомене ток и хибрид за кола може и да се спести! Ама промиването на мозъци, рекламата, парите и пропагандата вече са мнооого напред за да могат да бъдат спрени. И нали си представяте как който и публично да повдигне подобни въпроси ще бъде линчуван от "природозащитниците", за които и изграждането на магистрала "Струма" и спасяването на маса човешки живот е прашинка в сравнение с "еко проблемите" които ще предизвика!
Лично аз съм умерен скептик по отношение на ток и жици (хибриди) при автомобилите!
Лек ден на всички!
Колега, петролното лоби няма лесно да пусне този толкова доходоносен кокал Wink Подобни платени статии, колкото искаш.

На мен лично ми стана смешно това, което си написал за отоплението на колата през зимата.Моя колежка има ел. автомобил и наред с други малки или големи благинки от това да си собственик на ел. автомобил, точно отоплението е една от най-приятните екстри.Тя си пуска отоплението от.....телефона Idea 10 минути преди да се качи в колата си, вкл. отоплението през приложението и докато стигне до нея, вътре вече е 20-на градуса.На всичкото отгоре, отоплението/климатика можеш да го включиш на теория и от друг континент.
Кой автомобил с ДВГ го може това и колко от тези автомобили ще ти затоплят колата до 20-на градуса за 10 минути при посочената от теб температура на въздуха?

Колкото и да не им се иска на някои кръгове, електрическите автомобили са бъдещето.Колелото вече се завъртя!За щастие ги има Тесла и китайците Wink
А ти можеш да се помислиш какво е замърсяването от производството на масла, филтри, части за ДВГ и т.н. и т.н.Знам, че лобитата им не искат да го правиш, но ей така за разнообразие го направи, ако искаш.
А замислял ли си се над факта, че повече няма да ти се налага да ходиш на бензиностанция, ако имаш напълно ел. автомобил?Но това не е всичко.Най-хубавото е, че ако имаш къща ще можеш да си зареждаш колата у дома Tongue Сметни колко време ще спестяваш от това Idea За парите да не пишем!

Лек ден и на теб, колега!
Volvo V70 2002 Bi-Fuel

Volvo S80 2008 T6 AWD

Ex: Volvo V50 2005 2,4i
Reply

#5
Мислех си като писах, за отопление точно да не споменавам, щото някой ще се хване точно за тези думи, и ето получи се... Wink
Батериите, тока, АЕЦ и т.н. не се коментират, почваме от градусите. ОК! Всеки си има мнение.
Как и къде точно ще си зареждат колите хората в блок като нашия 3 входа Х 8 етажа Х 3 апартамента... И още маса такива блокове около нас. Без гаражи и парко места. И няма да ходя до бензиностанция, все едно в Гърция ще зареждам.
Части за двигатели и за автомобили общо трябват и за електрическите.
Точно еуфорията по електрическите коли е яхната от "лобитата"... Ама аз пак питам - от къде ще дойде необходимия ток за да се захранят теоретично всички електромобили в бъдеще! Ако хипотетично се заменят всички с ДВГ... Значи да заменим дизела и бензина с въглища и мазут за електроцентрали?! АЕЦ е вероятно "най-чистата" енергия, но опасността от аварии, радиоактивността и отработеното гориво си остават бая голям проблем... Или както писах вече, да продължим да унищожаваме земя, за да градим соларни станции?! Че да караме екологични автомобили...
Аз не съм против еволюцията на технологиите, ама хептен на балами ни правят с тия електрокари...
Който иска да чете, ето малко ерес :lol: :
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.energiaiecologia.com/okolna-sreda/skritata-tsena-na-elektromobilite/">http://www.energiaiecologia.com/okolna- ... omobilite/</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/premylchanata-istinata-za-elektromobilite-6070930">https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomob ... te-6070930</a><!-- m -->
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#6
Колега, не знам струва ли си да коментираме каквото и да било, след като самият ти не си задаваш въпроса с колко ще се увеличи консумацията на ел. енергия в световен мащаб, ако всички коли минат на електричество!?

С колко реално смяташ, че ще се увеличи потреблението в световен мащаб?С 0,1%, с 0,5% с 1% ли, с повече ли ще е?Само не си мисли, че процента ще е нещо фрапиращо от сорта на 10% камо ли нещо повече от това!Не е сериозно при цялата консумация на ел. енергия от заводи и домакинства! Едно зареждане на батерията на ел. евтомобилите едва ли ще надхвърли 1% от общата консумация на електричество?!

Да не говорим, че евентуално с елиминирането на ДВГ и неизменно съпътстващите го консумативи, като масла, филтри, части и пр. ще се намали консумацията на ел. енергия от заводите, където се произвеждат.Добави и скоростните кутии+консумативите за тях.Това също ще намали потреблението на ток.Ами петролните рафинерии, които произвеждат петролни продукти.Да не говорим колко по-прост за направата е един ел. двигател и колко по-малко части има той, съответно консумацията на ток няма да е толкова голяма, сравнена с ДВГ.

Чел ли си, че делът на електроенергия произвеждана от ТЕЦ в световен мащаб намалява, за сметка на по-чистата такава?!

По въпроса с блоковете и зареждането - ако пишем за нормалните държави с правителства, които ги е грижа за здравето на гражданите им, то нищо не пречи пред блока да се инсталират зарядни станции.Верно, в България би възникнал проблем с едни мургави юнаци, но ако държавата е стабилна и на това ще се намери решение.

Не всичко е розово с електрическите автомобили, но това е бъдещето!Имат си недостатъците, някои от които огромни все още, като високата цена, малкият пробег, дългото време за зареждане, може да се добави, че повечето са грозни, което разбира се е субективно.
Помисли обаче и за предимствата: по-чист въздух в градовете(там където минава огромна част от живота на болшинството хора); по-тихи улици и шосета; възможност да си зареждаш колата у дома, докато сладко спиш, а не всеки път като зареждаш да губиш 10-15 минути от живота с посещението на бензиностанцията.Да не говорим за разликата в цената на тока и на бензина.Тук средно илиза 30-40 долара на месец консумацията на ток за електричката!Разликата в цената за бензин с моя двигател 2,4 е над 1200 долара годишно!И това го губя само от гориво.Ами смяната на консумативи.

И тези статии, дето си дал, чети ги между редовете.Сравняват най-мощната батерия с 2,0 бензин.Колко хора са с такива или по-малки двигатели на днешно време.Защо не направят сравнение с една батерия на Нисан от 30 квт и един ДВГ осмак?Но да вземат да сметнат и колко ще се замърси околната среда, освен от отделеното гориво, и с производството за тези десетки литри масла дето ще изхарчи през годините този ДВГ, за маслените и въздушни филтри.....Всичко това да го сравнят с вредните емисии, които ще отделя електричката за същото време.

Ако искаш мога и аз да ти дам линкове(предимно на английски език)? 10, 20 30 или повече ако искаш!? Да видиш как се движат цените на батериите, на консумацията на електричество от ТЕЦ, как се качват цените на петрола и как тези на тока, колко струва да си заредиш колата у дома и колко на бензиностанция.....
Volvo V70 2002 Bi-Fuel

Volvo S80 2008 T6 AWD

Ex: Volvo V50 2005 2,4i
Reply

#7
Е, то идеята на темата беше малко по различна .. дали сме за и против всъщност няма да окаже никакво влияние на факта, че съвсем скоро всички нови Волваци ще са електрически.
---
А иначе, като при всички сложни проблеми - няма лесни и еднозначни решения. Колко и да ви е странно и двамата сте прави, донякъде.
Аз лично смятам, че МАСОВИТЕ средностатистически автомобили трябва да са електрически, НО само ако това е съпроводено с намаляване на въглеродния отпечатък.
Предполагам, че всички сме наясно със законите на физиката и знаем, че независимо как ще задвижваме нещо, ни е необходима константа от Х енергия.
Дали добиването на тази енергия ще бъде от индивидуален ДВГ на изкопаеми горива или от горенето на изкопаеми горива в някаква централа, всъщност няма никакво значение за природата.
За микроклимата в населеното място може би ... но само толкова.
Да не забравяме, че проблемите с климата идват на 100% от изкопаемите горива, защото това е СКЛАДИРАН въглероден двуокис, който сега вадим и добавяме към съществуващия.
С АЕЦ-а нещата са малко по-различни и там потенциалните проблеми са от друго естество, но това е отделна тема.
Та в крайна сметка, за да е истинска грижата за природата, развитието на електромобилите, трябва да върви ръка за ръка с намаляването на използването на изкопаеми горива. Иначе нищо не правим.
Що се отнася до електрическите автомобили, доста малко хора знаят, че всъщност в края а 19-ти и началото на 20-ти век те са съставлявали половината (че и повече) от всички автомобили и камиони. Имало си инфраструктура от изградени зарядни станции и изобщо бъдещето им е изглеждало доста розово, докато не се е появил евтиния петрол.....
Ето един такъв със зарядна станция цък тук http://www.vintag.es/2016/02/a-lady-sitt...ar-at.html и тук https://www.pinterest.com/pin/387802217891708572/
----
Ако отскочим малко по-напред в бъдещето и приемем, че горното условие е изпълнено, на практика промяната ще е доста по-комплексна и ще промени начина ни на живот и икономиката, повече отколкото можем да си представим.
Да не забравяме, че един електродвигател е МНОГО, ама много по-евтин, по-прост за изработка и много по-дълговечен от ДВГ. Основния проблем, който имаме в момента са батериите, но се работи активно по него.
От тук ще имаме много следствия.
1. Коли ще могат да произвеждат и доста по-изостанали държави (като България например) , което ще направи автомобилите по-достъпни.
2. Автопроизводителите няма да могат да прилагат (в пълна сила) сегашната си политика за планиран живот, което ще ни върне пак в ония времена, когато можеше по 20 години да си караш спокойно един автомобил, а не да започне планирано да се разпада на 5-тата година.
3. Начина на живот на самите потребители - Представете си да отпаде на зависимостта от картелите и монополите (поне енергийните)....
и т.н. и т.н.
-------
Spurs Wrote:Как и къде точно ще си зареждат колите хората в блок като нашия 3 входа Х 8 етажа Х 3 апартамента...
Това е въпрос на решаване на необходимост.
Навремето имах една 123-ка, дизел, която имаше навит на руло кабел под капака, захранващ един бързовар, мушнат в картера.
Собственика я беше докарал от Норвегия и ми обясни, че там повсеместни има контакти на паркоместата и посред зима, като паднат температурите, просто спираш и включваш колата в контакта. Не виждам логистично каква е разликата.
Reply

#8
Интересно,
Ако днес, с едно щракване на пръсти, всичките автомобили с двигател с вътрешно горене станат електрически, дали ще успеем да захраним с електричество 1% от тях? - НЕ!

Автомобилите ще са за избрани, другите ще ползват обществен транспорт.
Едва ли така наречената средна класа ще си позволи да има електро-мобил, или ще има най-много по един.
Дядото на село, ще се върне към еко каручката с магарето.

В работа ми дойдоха едни сладури, яхнали и те гребена на популизма, да поставят зарядни станции за електрички на паркинга на нашия голям, обществен магазин. За две зарядни станции поискаха скромно 88KW!!!
Аз живея в къща от около 60квм, с инсталирана мощност около 9KW. Имам и две коли.
Е, ако ги заменя с електрички, да речем тесла, ми аз ще трябва да ги карам през ден, докато ги зареди моята скромна ел. инсталация или да си изградя нов травопост в двора.
Представям си за панален блок в Люлин или младост, ще трябва да правим подстанции за всеки блок!

Така че и аз като умерен скептик към светлото бъдеще на електромпобилите, искрено се надявам да не ми забранят бензиновите автомобили, защото от моята камбанария ще се наложи да се върна към екофайтона дай боже с 6 конски сили!

По официални данни на КАТ до момента 06.2017 само 943 елктрички са регистрирани, като от тях само 237 са елелктро автомобилите. (останалото са електро-мотопеди и др)
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Човек и общество...
Reply

#9
За мен дискусията приключи. Wink
Само 0.1-0.5% повишение на консумацията на ток е мечта. Различни източници дават от 9 до 40% повече ток - 2021-2050 година...
Отговори на въпросите ми няма кой да даде, а "чистотата" хич и не мисля да я коментирам... Била тя литий, петрол или уран.
Всъщност е безпредметно да продължавам да ровя из нета, ценя си времето, всеки може сам да го направи.
Стига да борави и с английски, разбира се :lol:
А и Калифорния дето плаща да им ползват тока, за да не им "гръмне" ел. системата, не е целия свят!
Периодичните Глобални затопляния и ледникови периоди ще ги има независимо дали със или без човешка дейност. Доказано е.
Което не означава, че аз или моето семейство не искаме да дишаме чист, кристален планински въздух. Но, няма как... със или без електрокари.
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#10
Принципно варианти много ... http://renewables-bulgaria.com/article/1...v-kerosin/
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)