The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
XC90 бензин (2.5T) AТ размисли/нужда от съвет/бъдеща покупка

#1
Здравейте колеги,

Ще започна малко по-отдалеч. Преди няколко месеца реших, че искам да си купя нова кола - SUV. Самата покупка я планирам да е най-рано края на 2018та. Което е добре, защото имам много време да си избера марка. Но аз съм си такъв.. започвам с плановете и проучването много отдалеч.

Първоначално бях категоричен, че ще е Форестър - 2.5Т. Е да, ама ми е малко грозен.. а и моторите им са слаби. Прегряването и кривенето на глави им е като детска играчка. И са си скъпи Японци. После почна едно търсене в мобиле-то. Никва идея нямах какъв джип. Френски и италиянски коли - НЕ. Туарег/Кю7/Кайен, са ми малко "по-така". 15 годишни коли за "парадиране". Merc ML - НЕ. Не работих 6 години в Балкан Стар, за да си сложа такъв таралеж в гащите. Х5 - отново, не. Останаха Японски и Американски. И започна търсенето.. първо с минимална година и максимална цена без конкретизация в марката. Харесах си 2-3 марки, започнах да вдигам парите, ала-бала.. и така в края на азбуката ми изскочи и V-olvo. Викам, 'бах маа'му, тая марка съм я бях забравил тотално. Това ще е. Красива е (красотата си е субективна), Шведска е.. и сигурно ще е скъпа. Разгледах малко форума, разгледах онлайн сайт за авточасти.. ми не била толкова скъпа. Скъпи задни амортисьори, ако е нивомат. Накладки, дискове, предни амортисьори.. дет се вика консумативните части, на нормални цени.

Обаче от няколко различни източника чух "внимавай, че имат голям проблем с кутиите". Една приятелка от семейство с възможности ми каза, че през годините са карали много Volvo-та и не са имали такова на което да не ремонтират кутията. Иначе е супер доволна. Тя конкретно преди доста години караше XC90. Ясно че автомата.. без значение от марката е капризна кутия (освен ако не е някой дърт праисторически автомат като на Santa Fe). И скъпа. Колкото и вода да се донесе от далечни кладенци, сравнение с механична кутия не може и да става. А и в Балкан Стар толкова много 7 степенни кутии сме сваляли за ремонт, че ни се завиваше свят :lol: .

Реших да направя един рисърч във форумите за мнение. Тъй като съм абсолютно нов в тая марка ми трябваше малко време и четене да разбера какво е T5, T6, кои са с кутии на GM, кои не са.. преди/след 2006та и т.н.

Извадих си няколко извода, малко цени видях, споределени съвети от вас, Кой е Коко и кой е Роби и т.н.

T5 - явно това са 5 цилиндровите мотори, като 2.5Т - преди 2006та са 5 степенни Айсин-и, които се чупят повече от 6 степенните Айсини които са след 2006та
Т6 - 6 цилиндрови мотори, като 2.9 bi-turbo, с 4 степенен автомат на GM - още по-чуплив и по-скъп от 5 степенният. T6 e и 3.2 NA мотора с 6 степенен автомат, пак след 2006та

Нов/рециклиран хидротрансформатор (или както ние му викахме на побългарен немски - Вандлер) - около 1000лв
Нов мозък ~ 1200лв
Касети - никаква идея

Някои колеги казват, че пълен ребилд на 5 степенна кутия е към 3к лева. Плюс Хидро-то още 1000лв, с труд, ала-бала, да кажем че за 5-6к лева и си с подновени кутия, мозък, Хидротранс, а бе от-до. Не са никак малко пари, но някак си ми се видя доста поносино, като се сетя в Мерцедес колко струваше ремонт на кутия.

Та искам да питам..

1) Наистина ли в 5к може да влезне цялостен ребилд на кутия.. който при правилна експлоатация и пазене на кутията (под пазене нямам предвид да и трепериш, а да я чакаш да загрее преди да я мачкаш, да не я правиш да мирише на изгоряло видео и т.н.) да изкара още поне 50-60к километра спокойно? Естествено трябва и дозата късмет като за всичко друго в живота. Само не разбрах в 3-5к лв влизат ребилд на всички касети или само на износените? Т.е. риска след година до отвориш кутията за нови 5к си остава. Както знаем, влезнат ли стружки в мозъка, за последният всичко свършва.

2) Искам 2.5Т, дизел категорично НЕ, 2.9 също не искам. Логичното мислене ме докарва до извода, че заради макар и малко по-ниският въртящ момент от D5, то куплирана с 2.5Т кутията би трябвало да е малко по-издръжлива? Споделяте, че лимита на кутията е около 440-450Nm.

3) Срещнах мнения, че руснаци/американци силно хвалят точно T5 с 5 степенен Айсин, като една от здравите комбинации.

4) Някои от вас споделят, че ако ще е автомат САМО 6ст Айсин, т.е. след 2006та. Добре, но обявите в БГ към момента са едва няколко и всичките са 2003-2004та. Поне на снимки.. за 11000-13000лв са сравнително добре изглеждащи коли, регистрирани с БГ номера. Вариант е да се вземе от Германия след 2006та, но говорим за почти двойна цена, за да стане докарана до България и регистрирана кола. Както и харесваш 1-2, отиваш и, или купуваш каквото има, или се връщаш с автобуса и загубил 600-700лв за разходка в Германия.

От тук.. заслужава ли си да се плати двойна цена за кола след 2006та, която не е застрахована от лоша поддръжка => скъпи ремонти или за тези пари по-добре да се купи кола преди 2006та с идеята да се "запазят" едни пари за черни дни. Така може да се стигне отново двойната цена на първоначалната, но с ребилдната кутия и дори малко останали пари за някой друг кусур. Разбира се аз тепърва започвам да дебна обавите.. след няколко месеца може да се появи обява в нащо мобиле на кола след 2006та, добре изглеждаща, на приемлива цена. Но при първоначално поставеният въпрос, аз мисля че по-добре е да се дадат примерно 11к лв за кола от БГ, с уговорката, че автомата е по-слаб и въпроса по-скоро не е дали, а кога ще гръмне за цена около 5к лв.

Ясно, че винаги може.. да прегрее, да изкриви глава, да спука бутала, да направи салата в картера, турбото, електроника.. човек никога не е застрахован от разнородни проблеми.


И така.. не искам да тръгвам с негативи, но искам да се подготвя за лошият сценарий, защото искам да си купя кола на която да мога да разчитам и да си я карам с кеф поне 7-8 години. Не искам през година да давам по 3-4к лв за ремонт на едно и също нещо. Волвото много ме кефи и към момента имам желание да си купя. Колата едва ли ще види тунинг или най-много някой съвсем лек ремап, защото за неб бегачката е друга кола от всекидневката Wink. А и бегачка 2+ тона.. нали.... :lol:

Стана дългично, благодаря на всички прочели фермана ми и изразили мнение.
4.4.. there is no replacement for displacement!
Reply

#2
Поздравления за предварителната подготовка, колега!
Един съвет от мен - събери си необходимия бюджет и сядай да чакаш. Аз бих заложил на форумна кола, карана от клубар.
Автоматик от Горубляне си е кауза пердута. Миналата година си закупих 11 годишно S80 на реални 100 к. купено и обслужвано в МП. До сега с автомата никакви проблеми - когато собственика сменя масла и филтри както си трябва -- всичко е точно Smile
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Reply

#3
6 степенните кутии(TF80SC) са много по здрави от 5 степенната(AW50-xx), като имат и много предимства - lock-up още от втора, възможност за адаптация и т.н.
Също така, след 2006-та когато започва масовото монтиране на TF-80, е подменен и халдекса от второ на трето поколение.

Като цяло с кутията е важно да и е сменяно маслото когато трябва и да не е прегрявана.
5-степенните имат тази склонност - повечето им собственици монтират допълнителен охладител. Ако се спазват няколко прости правила при експлоатацията на кола с автоматик - кутията ще работи дълго и безпроблемно.

За мотора - ако успееш да намериш Т5, да има такива XC90, но са рядкост - това според мен е най оптималния вариант. Върви прилично и не гори като V8.
Като се спреш на конкретен екземпляр казвай можем да помогнем с доста инфо преди покупката. Wink
Reply

#4
Мда, значи все пак ще си дебна за след 2006та, пък ако толкова се закучи и няма, ще правя компромис за преди тази година. Но дет се казва, не бързам, имам време докато събера необходимият бюджет, ще дойде и мойта кола. Важното е че знам какво искам.

Форумна кола винаги е предимство, съгласен съм. Иначе от това което има в Мобилето в момента бих казал, че само две коли ми харесват. Но едната е Горублянска и съм склонен да вярвам, че е напудрена като за там. Аз също съм малко скептичен за пазара там. Като знам как масово автомобилите се купуват от Италия на килограм и на цели автовози.. :roll:

Другата която ми харесва е тази. Като много ми харесва в нея, че е с полу кожа. И поне на снимките изглежда приветлива.

<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=21508334046465185&slink=6498nd">https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=6498nd</a><!-- m -->

Със сигурност ще споделям с вас когато дойде време за пазар. Както казах, абсолютно нов съм във Волво светът. А форума ми направи много яко впечатление като отношение и взаимопомощ. :oops:
4.4.. there is no replacement for displacement!
Reply

#5
Quote: Колата едва ли ще види тунинг или най-много някой съвсем лек ремап, защото за неб бегачката е друга кола от всекидневката Wink. А и бегачка 2+ тона.. нали.... :lol:
А защо не. Ще се изненадаш от динамиката на мотора. На моята ХС90 Т5 (имам две ХС90) сложих подобрено компресорно колело на турбото. Върви по-добре от много други ЛЕКИ коли. Е, ако сложа K&N спортен филтър плюс 3,5 инчова тръба за изгорелите газове ще стане още по, ама за какво. Кола на 240 000км, няма смисъл. Разбирам че имаш престава от автомати и бих ти препоръчал да сложиш допълнителен охладител на кутията и освен това да сменяш маслото ако е възможно максимум на две години. Аз съм решил да го правя това всяка година без значение на от пробега, но цените са различни. Особено ти го препоръчвам ако си предимно градско.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#6
О да, така е, със сигурност има потенциал за развитие мотора. Smile

Но аз искам да си имам кола за всекиден която да върви приятно (не съм се возил в такъв джип и не знам каква му е динамиката, честно казано) и втора кола - за спорт. Та, като си купя нова кола/джип и го приведа във вида в който искам, започвам да си правя и проекта. Имах един доста приятен атмосферен проект вече, да кажем, че съм понавлезнал в мотороспорта. Smile
4.4.. there is no replacement for displacement!
Reply

#7
Доколкото ми е известно чипосване на бензинов двигател е в пъти по-малко и в повечето случаи безмислено (т.е. неефективно) от това на дизел...
Ама що ти е чип въобще... :roll:
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#8
Ммм, не е точно така. Чиповете са малко ефективни при атмосферни* двигатели, защото там няма кво повече да бутнеш. Пълненето си е същото, валове, степен на сгъстяване. И реално при същото количество въздух като преди чипа, можеш да дооправиш смесите в зависимост от това как излиза колата от завода, ще бутнеш някой друг градус аванс и тва е. Физически си изчерпан от ходове. И я качиш 5-7 коня, я не.

Докато виж при турбо двигателите (без значение дизел или бензин) е по-различно. Когато повишиш налягането което прави турбото.. настроиш смесите съобразно повишеното налягане и хоп вземат че дойдат 25-30 коня.

Надявам се да испея да си намеря кола и ако ми слабее, чак тогава бих започнал да обмислям евентуално засилване. И то в случай, че ми слабее при извънградско. Не мисля, че тоя танк е подходящ за светофарни изпълнения. По-скоро искам да си я карам лежерно, с кеф. Smile



* масово слага под общ знаменател всички бензинови, защото масовият бензинов мотор е атмосферен. Чак в последните години автопроизводителите заради емисии, екологии и икономии започнаха да бухат повече малолитражки с компресор в купетата си.
4.4.. there is no replacement for displacement!
Reply

#9
Всъщност си прав за атмосферните. Там качването е незначително... Да.
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#10
Quote:Не мисля, че тоя танк е подходящ за светофарни изпълнения. По-скоро искам да си я карам лежерно, с кеф. Smile

Колега, какви са тези работи? Турбо и лежерно не може да са заедно, виж за кеф си е така Wink

Сериозно, остави светофарните изпълнения там детската градина си знае. Мощността и динамиката за мен е най-важна при изпреварванията и бързите маневри , като рязко намаляване и после ускорение. Налага ми се понякога на магистралата покрай тези тирове или на някои завои. Трафика тука е отвратителен. До 80км/ч ще ускори прилично без съмнение, обаче аз говоря за динамика в по-високите километри в час.
Поинтересувай се от Т5 двигателя на Волво. Има огромен запас и много приятно се работи по него. Чел съм (не съм виждал) че без особени хардуерни разходи, а само софтуер, Т5 се докарва до към 300 коня. Само автоматика е проблем. Т5 го надуват до https://www.youtube.com/watch?v=QIbTr_s8fHo но това е много работа. Един от най-добрите двигатели. Много пъти съм казвал че когато настъпи апокалипсиса на Земята ще останат само хлебарките и Т5 на Волво. Дано попаднеш на хубав екземпляр.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)