The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Волво ХС70 2008, D5, 185 к.с - Съвет за покупка!

#1
Здравейте, честит Ви Трети март, по- стари и по- нови съфорумци. Не съм писал има няма десетина години, защото не съм имал проблем с моето В40. Но... му дойде времето за пенсиониране. Оглеждах външни, вътрешни сайтове, до като на края уважаван колега от форума, който имам удоволствието да познавам вече 11 години и ми е помагал много с насоки и съвети ми препоръча ето този автомобил:

<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.cars.bg/offer/c2380261#comment">https://www.cars.bg/offer/c2380261#comment</a><!-- m -->

Не съм любител на дизелите, но.. живота не е камък да стои на едно място, а е река... В този ред на мисли търся насоки за подръжката на подобен автомобил. Знам, знам... сигурно съм омръзнал на някой с въпросите си във Фейсбук групата и като прегледах постовете по темата от две години назад, не съм единствения питащ. За това малко изпреварваща информация за да си спестим губене на време, нерви и усилия, че те са скъпи и невъзвръщаеми /тъй като имам база за сравнение единствено В40, а е ясно, че това бижу на външен вид от обявата не е В40, то познанията ми в неговага сфера са единствено и само визуални/ :

1. Разхода на гориво не ме вълнува ни най- малко!
2. Вид амортисьори- газови, маслени, с електронно регулиране... гледах едни цени в autopower - не са нещо крайно /винаги съм мислел, че термина "скъпо" е силно субективно възприятие/, все пак не се сменят на 6 месеца или година.
3. Слаби места от сорта на - как се представя предницата с всичките и важни части, как е задницата - неща, които предвид нашите пътища е по- вероятно да дефектират и да се налагат изненадващи ремонти /съжалявам, олд скул съм и не обичам изненади - хубави или лоши/
4. Смяната на халдексово масло /до колкото изчетох из форума, този модел и година би трябвало да са с 4-то поколение халдекс, което на мен не ми говори нищо към днешна дата така или иначе/ - ако има помпи, филтри и други по- важни за нормалната работа на системата части - ориентировъчна цена и възможно най- удачни консумативи. В тази кола возя детето си, така че парите не са от значение!
5. Тъй като в обявата има изброени няколко екстри ме интересува дали това са базовите или просто публикувалия обявата е възможно да е пропуснал нещо /малко вероятно, знам, мога да му се обадя на посочения телефон и ще го направя, но търся и допълнително мнение, за да имам база за сравнение преди разговора с продавача/


При условие, че стигнем до взаимно изгодно разбирателство с продавача, мисля да сменя всички ремъци, ролки и масла, накладки независимо в какво състояния са или ще са към датата на възможното купуване /тук също бих бил благодарен за ориентировъчна цена и възможно най- добри марки консумативи/. Друг аспект от размислите ми по гореспоменатата кола е възможността за инсталиране на печка /мокра/. Вебасто, до колкото разбрах са удачни варианти - дали ще е нова или намера в ebay - ще видя, по- важното е да имам кола, в която да я сложа. Ако някой има или е монтирал подобен уред в ХС70 от тази година - ще бъда отново благодарен за насоки /преди две години исках да слагам на В40, 1998- ма и ме отказаха поради практическа липса на място, за този модел гледах в youtube, че има варант да се монтира в преден ляв калник, по някактв начин, макар че ако има и друго достатъчно и удобно място, важното е да я има печката/.

В заключение благодаря на всеки, изчел вероятно дългото ми обръщение и на всеки, който е склонен да ми окаже нужната практическа и теоретическа помощ!
Reply

#2
Здравей, колега, наскоро сменях на моята кола ремъци, ролки и водна помпа с такива на SKF - излезнаха ми 520 лева всичко. Прегледай вихровите клапи - като застанеш пред двигателя, махнете кората и в ляво ще видиш да излиза от мотора едно малко лостче, виж да не е омаслено около него. Самите клапи струват около 260 лв в Мото Пфое. Определено като екстри не са всичките - нямаш например ел. седалки, не виждам парктроник, но екстри кола не карат, по-важно е състоянието. Окачването мисля, че е много здраво, чувал съм от механик в Мото Пфое, че това е окачването на ХС90, а то е 350 кг по-тежко и при седемдесетките издържа много повече. Що се отнася до печка - провери дали има монтирана фабрична - аз имам и определено си е глезня с нея. Успех при покупката и поздрави.
Reply

#3
STEW Wrote:Здравей, колега, наскоро сменях на моята кола ремъци, ролки и водна помпа с такива на SKF - излезнаха ми 520 лева всичко. Прегледай вихровите клапи - като застанеш пред двигателя, махнете кората и в ляво ще видиш да излиза от мотора едно малко лостче, виж да не е омаслено около него. Самите клапи струват около 260 лв в Мото Пфое. Определено като екстри не са всичките - нямаш например ел. седалки, не виждам парктроник, но екстри кола не карат, по-важно е състоянието. Окачването мисля, че е много здраво, чувал съм от механик в Мото Пфое, че това е окачването на ХС90, а то е 350 кг по-тежко и при седемдесетките издържа много повече. Що се отнася до печка - провери дали има монтирана фабрична - аз имам и определено си е глезня с нея. Успех при покупката и поздрави.


Благодаря за информацията! Липсата на ел. седалки не ми е мъка. Щях да се радвам ако са нагреваеми, но не виждам добре /даже и с очилата за четене/ и не съм сигурен дали има бутон за нагреваеми седалки на таблото, поне от снимките не мога да го видя! А можеш ли да ми кажеш какъв размер са гумите, че съм педант на тази тема!
Reply

#4
Днес се чух със собственика на колата. От разговора разбрах, че колата няма парктроник, подгрев на седялките и евентуално няма и печка /за печката забравих да попитам, но собственика бе достатъчно откровен да каже, че колата разполага само с описаните в обявата екстри/. От тук следва въпроса ми към настоящите собственици на ХС70 Д5 - препоръка за марка парктроник - за предпочитане с 8 сензора. Гледах в интернет няколко модела с вграден дисплей в огледало за обратно виждане. Слагало се върху съществуващото вече огледало с помоща на щипки. Удачен вариант ли е, при условие, че някой от вас има подобн, монтирано устройство в колата? За печката ясно, ще трябва да добавям и това, но не е болка. При условие, че няма подгрев на седялките, печката е по- културен вариант с по- голяма полза за колата и мен като цяло. За сметка на това, колата има HDC - работещо по думите на собсвеника, тракшън и т.н. Така като гледам, въпросите ми стоят без отговор, но... благодаря на всеки, който има с какво да ми помогне като знания и опит!
Reply

#5
Здравей,
моят съвет е за начало да се потърси автомобил с автоматична ск. кутия, а от там нататък повечето екстри ще си дойдат на място. Лично аз не бих карал такъв автомобил с ръчни скорости.
Reply

#6
Rikulau Wrote:Здравей,
моят съвет е за начало да се потърси автомобил с автоматична ск. кутия, а от там нататък повечето екстри ще си дойдат на място. Лично аз не бих карал такъв автомобил с ръчни скорости.

Благодаря, но не съм любител на АСК.
Reply

#7
Orlin Zlatev Wrote:
Rikulau Wrote:Здравей,
моят съвет е за начало да се потърси автомобил с автоматична ск. кутия, а от там нататък повечето екстри ще си дойдат на място. Лично аз не бих карал такъв автомобил с ръчни скорости.

Благодаря, но не съм любител на АСК.
Аз пък бих карал предимно с ръчна - предпочитам да рискувам с 1500 лева за съединител и маховик, отколкото с 4000 за неподдържана кутия. За съжаление за размера на гумите не мога да бъда от полза, защото не карам такъв модел /дай боже в скоро време да имам такава/. Дали има или няма печка - помоли колега с ВИДА да влезе в компютъра, там ще си изпише дали има. Аз имам на моята, но юнаците в Мото Пфое искаха около 600 лева да я отключат софтуерно и да топли. За това сега като запали, шашка катаджиите с пушек Big Grin отпред и загрява антифриза по-бързо.
Reply

#8
STEW Wrote:
Orlin Zlatev Wrote:
Rikulau Wrote:Здравей,
моят съвет е за начало да се потърси автомобил с автоматична ск. кутия, а от там нататък повечето екстри ще си дойдат на място. Лично аз не бих карал такъв автомобил с ръчни скорости.

Благодаря, но не съм любител на АСК.
Аз пък бих карал предимно с ръчна - предпочитам да рискувам с 1500 лева за съединител и маховик, отколкото с 4000 за неподдържана кутия. За съжаление за размера на гумите не мога да бъда от полза, защото не карам такъв модел /дай боже в скоро време да имам такава/. Дали има или няма печка - помоли колега с ВИДА да влезе в компютъра, там ще си изпише дали има. Аз имам на моята, но юнаците в Мото Пфое искаха около 600 лева да я отключат софтуерно и да топли. За това сега като запали, шашка катаджиите с пушек Big Grin отпред и загрява антифриза по-бързо.

600 лева в МП, дай Боже да има, ако има ще ги дам. С малко дете съм, не мога да си позволя да го държа на студено в колата, преди да го заведа в детската градина. Вероятно някой би казал, че едно време /моето време за детска градина - 79-та година/ в Москвича ни имаше печка сякаш, но... сега не е 1979- та.
Reply

#9
Избора на СК е субективен. Аз съм фен на автомата.
За печката - 600 лв е да ти отключат софтуера на вече съществуваща печка!
Иначе за нова и 1000 може да идат.
За парктроника - мислиш ли че ти е необходим дисплей? И ако отговора е "да", сложи го в ляво на таблото, до прозореца...
Има и с визуална сигнализация - зелени и червени диоди, пак се вижда добре.
Аз не бих допълнителен дисплей, лично мнение. Също и 8 датчика. 4 за мен са напълно достатъчни...
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#10
Spurs Wrote:Избора на СК е субективен. Аз съм фен на автомата.
За печката - 600 лв е да ти отключат софтуера на вече съществуваща печка!
Иначе за нова и 1000 може да идат.
За парктроника - мислиш ли че ти е необходим дисплей? И ако отговора е "да", сложи го в ляво на таблото, до прозореца...
Има и с визуална сигнализация - зелени и червени диоди, пак се вижда добре.
Аз не бих допълнителен дисплей, лично мнение. Също и 8 датчика. 4 за мен са напълно достатъчни...


Да, разбрах от първия път, че 600 лева стува отключването на софтуеъра за евентуално съществуваща печка. За нова, при условие, че няма налична в това ХС70... ще мисля като отида да го гледам на място. А за парктроника... твърдо не съм привърженик в моя кола да има висящи дрънкулки, глезотийки, навити с вдии стойки, даже и с вакумчета на стъклата. Никак не ми се иска да слагам с щипки и допълнително китайско огледало върху заводското за задно виждане - просто питах за опции. За себе си съм 95% сигурен, че ще си взема парктроник и ще си остане само със звукова сигнализация. Благодаря за разясненията! Smile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)