The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Покупка на XC40 - Т4 или D4

#1
Здравейте,
предстои ми покупка на XC40, но съм тотално нов в марката и мисля, че няма да намеря по-компетентни хора за съвет от членуващите тук.
Избора ми е между Т4 или D4 екстрите не ги коментираме защото както всички знаем всичко е въпрос на вкус.
Гледайки краткосрочно и на бързо всеки би се спрял на D4 и това ми е ясно,НО заслужава ли си?
Гледайки Т4 си мисля, че по този начин ще изолирам всички глупости с Адблу, ЕГР, ДПФ и всички тези еко измишльотини.
От друга страна пък дизела е с 1,5 литра по-икономичен. И съм в голямо чудене а времето ми за решение намалява все повече.
Какво ще ме посъветвате?
Reply

#2
Лично за мен избора между Б и Д зависи от това какви километри минаваш на година. Стигнал съм до извода че ако минаваш до 8-10К бензина си е ОК, до около 20К си е газта, а над 20 дизел.
За чисто новите коли нещата не са точно така, но пък те си имат и гаранция.
ex XC90
Reply

#3
Колега, не знам какви са цените на XC40 с двигатели T4 и D4, но при нова кола от магазина първо трябва да си отговориш колко километра ще навърташ на година и до колко години мислиш да я караш преди да я продадеш. Според мен разликата в харченето гориво ще ти е най-малкия проблем и ще е капка в морето от всички разходи които те очакват...иначе успех и със здраве да се радваш на новата кола Wink
бай Вълчо си харчи, но като за "малка ГАЗ-ка" не е толкова страшно, а и ти пълни душата на MAX ...до тук толкова - цък >> [Image: 942505.png]
V8 is the Soundtrack of my Life !!!
Reply

#4
Километрите ще са най-много до 30 000 годишно и ще я карам поне 5 години (или поне такова намерение имам)
Какво може да излезе като допълнителни разходи?
Reply

#5
Колко е гаранцията на ново Волво? Ако е 5 години разликата ти ще е минимална - дизела е по-скъп за гаранционно обслужване, но харчи по-малко. Все пак 30х на година за България не са малко, така че пусни ексела и посмятай...така и не каза колко е разликата в цената на Т4 и D4 за да смятаме заедно :lol:
бай Вълчо си харчи, но като за "малка ГАЗ-ка" не е толкова страшно, а и ти пълни душата на MAX ...до тук толкова - цък >> [Image: 942505.png]
V8 is the Soundtrack of my Life !!!
Reply

#6
Разликата е минимална на фона на цената на колата Smile около 5 000 лева. Гаранцията е 5 години без ограничение в пробега.
Като цяло цената е 97 000 лева. при такава цена разликата в двата агрегата е минимална
Reply

#7
Колега marsianeca, всичко е въпрос на сметки и възможности, затова както вече казаха хората си сметни нещата.
Аз на друго искам да ти обърна внимание. Дизела в Европа го забраняват или го правят невъзможен. Състемите на очистване на тези двигатели станаха сложни, скъпи и даващи проблеми. Да оставим настрана че Волво много скоро ще спре да прави такива двигатели. Да, дизела е икономичен, но е много усложнен вече с тези емисии. След 2-3 години нищо чудно да ти искат допълнителна еко такса в западноевропейските държави, за да караш дизел без значение местен ли си или турист.
Лично аз бих си взел бензиново, ако трябва да избирам.
Всъщност в момента стоим и караме двете волва с жената и чакам да пуснат електрическото ХС40. Моето лично мнение, е че в момента човек не си струва да пари за двигатели с вътрешно горене. Близкото бъдеще е електрическа кола в града и до работа и бензинова за пътуване. Електрическите ще победат абсолютно в момента в който, образо казано, намерят начин да наливат електричеството в туби. Правят се много разработки. Чрез нанотехнолигии, напълно постижими в производството, увеличиха реалния капацитет на литиево - йонните батерии 5-6 пъти. Това означава лека кола с пробег над 1000км. В момента в който това се внедри, а то ще стане, забрави дизели и бензинови. Тесла отварят завод за собствени батерии много скоро и това ще промени климата доста. Най-добре продаваната електрическа кола в Северна Америка е Тесла, после е Тойота с двойно по-малко бройки и т.н. Всички производители вече имат поне два - три модела които са с елемент на електрическо задвижване. Затова колега не гледай само моментно на нещата, а проектирай тенденциите примерно 5 години напред.
Давам ти един, не много удачен, но показателен пример какво точно имам предвид:
Помниш ли фотоапаратите с филми?
Помниш ли колко струваше един хубав такъв, където превърташе лентата автоматично, имаше най-различни режими и прочие. Помниш ли как повечето от нас мечтаеха за Зенит или LEIKA и други марки.
Сега си спомни колко време отне така наречения преход към дигитализация? Нямаше и 5 години. Иначе разните кУрифеи и специалисти обесняваха че щяло да отнеме минимум 10-15 години прехода.
Какво стана на практика, отива човек до магазина, дава едни 500-800 долара за фото апарат с лента и след 2-3 години джаджата не струваше и 50 кинта.
Разбираш какво искам да ти кажа. Мисли като си купуваш нова кола. Вероятно идеята да си купиш нещо запазено е по-добра, а да изчакаш за новите електрици.

Така или иначе аз чакам търпеливо.

Поздрави
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#8
Литиево-йонната батерия си е буре с барут и се разминава с понятието безопасност с много.
Не случайно такива батерии не се превозват със самолет. Даже и някой модели телефони са забранени(печално известния модел на Самсунг) от доста авиолинии за допускане в самолетите.

Да, не гърми като барута, но гори много впечатляващо. Горенето се тригерира много лесно от късо на батерията, презаряд или механична деформация
Лошото е, химическата реакция потдържаща горенето е напълно достатъчна за да гори.
За това пожарникарите отзовали се на пожар от литиеви батерии само гледат и гасят след като батерията е приключила с горенето.

Но като цяло нещата отиват в посока електрички. Аз също чакам с нетърпение електрическото XC40. По груби сметки цената на километър с ДВГ(при това КПД на ДВГ) е в пъти повече от колкото с електрическа кола.


По въпроса аз бих предпочел бензинов мотор.
Защо:
1. По-тих.
2. По-малко вибрации.
3. Липса на скъпоструващи елементи за екология.
4. Значително по прост като възли мотор - това повишава значително надеждността.
5. Дизеловия мотор при колите е технология, която отива към логичния си край. Предвид тенденциите при автопроизводителите.

На това купе, като, че ли най му подхожда Т5. Big Grin Такова съм пробвал върви много добре.
Reply

#9
Колега che4ef, абсолютно съм съгласен с теб, но просто не мога да чакам повече и е наложително да сменя колата си за това съм предприел и тази крачка. Като цяло ако се гледа краткосрочно на нещата и без много да се замисляш си казваш "дизел много ясно", но всъщност изобщо не е така Smile

Колега Tisho, батериите ще извървят своя път и ще станат много по-безопасни и много по-малко замърсяващи околната среда. Сега по темата, за съжаление Т5 мотора ще се наложи да го чакам и то доста "срок доставка 5 месеца" за това явно всичко клони към Т4.

П.С. Съжалявам, че постовете ми се бавят, но минават през модератора (правила на форума в които няма нищо лошо)
Reply

#10
marsianeca Wrote:Колега Tisho, батериите ще извървят своя път и ще станат много по-безопасни и много по-малко замърсяващи околната среда. Сега по темата, за съжаление Т5 мотора ще се наложи да го чакам и то доста "срок доставка 5 месеца" за това явно всичко клони към Т4.

XC40 е доста търсен модел в момента. 5 месеца срок не ме учудва. МП имаха няколко Т5-ци тестови. Макар, че аз тестова кола не бих си купил имайки в предвид как се карат. Big Grin

marsianeca Wrote:П.С. Съжалявам, че постовете ми се бавят, но минават през модератора (правила на форума в които няма нищо лошо)

Първите три мнения минават през задължително одобрение на модератор, след третото побликуването е моментално и без да се налага одобрение. Тоест вече трябва да ви се побликуват мненията моментално.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)