The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Покупка на XC40 - Т4 или D4

#11
Quote:XC40 е доста търсен модел в момента. 5 месеца срок не ме учудва. МП имаха няколко Т5-ци тестови. Макар, че аз тестова кола не бих си купил имайки в предвид как се карат. Big Grin

Тишо е много прав. ХС40 в момента се продава много добре в Северна Америка. Да, като погледне човек бройките не са големи, но и производствените мощности са малки.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#12
Като гледам реалната разлика в харченето е около 1.5л/100км - при T4 е около 8.2, а при D4 е около 6,7
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/1642-XC40.html?power_e=190&powerunit=2">https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2</a><!-- m -->
При пробег от 30х на година и при цена 2.3 лева на литър това ти е разлика от 700 лева за горивото в полза на дизела, но пък при D4 ще имаш по-скъпо техническо обслужване и разходи за сипване на Adblue, така че нещата ще са на кантар с T4
Предвид истерията около дизела предполагам, че бензинова кола ще държи по-висока цена след 5 години, още повече щом Т4 е и с 5х лева по-малко определено бих взел него, т.к. дизела няма да ми спести нищо за 5 години и може има само ядове с "екологичните" му екстри :roll:
бай Вълчо си харчи, но като за "малка ГАЗ-ка" не е толкова страшно, а и ти пълни душата на MAX ...до тук толкова - цък >> [Image: 942505.png]
V8 is the Soundtrack of my Life !!!
Reply

#13
Аз, като привърженик на дизела, ако трябва да купувам чисто нова кола бих взел бензинова. Wink
VOLVO XC90 D5 200hp
VOLVO XC90 D5 185hp
VOLVO XC60 D5 205hp
Reply

#14
Колеги, особено che4ef, аз лично съм изумен от (за мен лично!), психозата по пустите Тесли и други електрокари...
Току-що се върнах от Европата, включително и Германия, и никъде не видях толкова да са разпространени електричките!
Само на едно място видяхме Тесла Модел Х, да се зарежда на кабел и един Смарт май...
От това, което видях, дори и германците си карат масово ФауВе-тата, дизели комби, среден клас (много повече от половината автомобили), и Ич не им пука за "новите" (повече медийни!) тенденции в автомобилостроенето...
Само да попитам всички чакащи електрически автомобили най-елемнетарния въпрос - Къде ще зареждате?!
Дори в т.нар. "нормални западни страни" станциите за зареждане са още кът, при нас да не говорим дето сме 100 г. назад.
Като тръгна към Варна, след Ябланица ще я бутам ли тая кола, не мога да разбера... :roll: :roll:
Ако някой още не е разбрал, сагата около "дизелгейт" е политическа и икономическа, най-малко е "екологична"!
Дори бензина изхвърля повече азотни и въглеродни окиси от дизела, които са много по-вредни, ама то и "бензингейт" ще гръмне скоро, та съвсем да се психираме за ДВГ...
В случая на колегата, бензин турбо + автомат е равно на як разход, който ако го съпоставите с цената+разходите на дизела + "екологичността", ще видите, че дизела може и като цяло да стане по-евтиния вариант...
Щото на книжка разхода на автомобила е един, на пътя съвсем друг! Аз с една турбо-бензин Астра комби 180 кс, автомат, в града харчеше колкото ХС90-ката (13.6), извън града около 11/100, дори повече от ХС90-ката...!!! При същата експлоатация!
На жена ми Голфа 6, 2.0 TDI, 140 кс., сътответно 8 градско, 5.6 извънградско, ама без жалене на педала!, е коя кола е "по-екологична"...?!
За мен избора е дизел.
Поздрави!
ПП. Пропуснах, какво точно и толкова повече са експлоатационните и разходите по обслужването на дизела спрямо бензина, и то при нова кола, дето още всичко е на 100% неамортизирано…?! На дизела обслужването вече е на 30000 км., например, това само засега....
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#15
Бих заложил на бензина.
Карал съм V40 с Т3 ( 2013 г.) , много бях доволен от разхода ( ръчни скорости. - 6/100 извънградско, за XC40 T4 вероятно ще е повече) , много пъргав двигател , тих и достатъчно мощен.
На XC70-то 2008 дизеляка ,да верно има икономия, но всичко си идва с компромис откъм по скъпи консумативи, вибрации , DPF и т.н. Просто когато купувах XC70 нямах много избор иначе бих карал бензин.
Reply

#16
Spurs,
Прав си, забрявам понякога къде се намирам и си мисля че и в Европа е същото.

Quote:Колеги, особено che4ef, аз лично съм изумен от (за мен лично!), психозата по пустите Тесли и други електрокари...
Аз споменах Тесла защото са първи по продажби. За истерията си много прав. Плащат се много пари за този PR.


Quote:Току-що се върнах от Европата, включително и Германия, и никъде не видях толкова да са разпространени електричките!
Само на едно място видяхме Тесла Модел Х, да се зарежда на кабел и един Смарт май...
От това, което видях, дори и германците си карат масово ФауВе-тата, дизели комби, среден клас (много повече от половината автомобили), и Ич не им пука за "новите" (повече медийни!) тенденции в автомобилостроенето...

Признавам, изненадан съм. Тука има големи стимули за електрически автомобили. За инфраструктура няма да говоря даже, защото има станции навсякъде. Без да преувеличавам. Дават се много пари да се изгради тази инфраструктура и го правят с големи темпове. Затова вече във всяко населено място, ако не е вилна зона, има станции, не една, а няколко. Приемат се закони за нови комплекси и блокове, да поставят електрически кабели, задължително, за зарядни станции, които са процент от обитателите. Енергото местното има програма с която прави големи отстъпки ако някъде искат да правят станции. На работа например. понеже работя в центъра ще електрифицират всички паркове места поетапно, като започнат, забележи, от автобусните, защото две от компаниите за разходки из града сменят пакра само с електрически автобуси и искат да ги хванат като клиенти.
Разбираш ли, всеки ден се прави нещо ново. Виждам все повече и повече електрически коли на пътя, KIA, Chevy, Hyundai, Tesla, а хибридите дори не ги включвам. Така стават нещата че като кара човек електричките са обичайна гледака и са много. Провинцията тука , Британска Колумбия, дава 14 000 долара ако си купи човек електрик и около 5000 ако е хибрид.
Един колега се ожени за японка (като песента на НЛО), не си взе нашенка от село, и ходят до Япония всяка година, че и по два пъти. Той ми каза че имал чувството че там всяка втора кола е електрическа.

И сега като ми пишеш за Европа не мога да повярвам... страшна работа. Наистина си прав, аз за кви тенденции говора, след като явно нещата са много различни. Искам да кажа че не си прав и не е така ама ти си ходил аз не съм. Пожелавам ти да дойдеш малко насам да видиш.

Поздрави
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#17
Именно, в Европа е друго, а на Балканите трето и четвърто. Щото покрай Варна може и да се появи нещо, но ако пътуваш и по западните ни съседки или туризъм по островите надолу най-вероятно ще е още по-зле и едва ли ще има тенденции скоро да се появят много зарядни станции. За преференции да не говорим, най-многото да вдигнат повече данъка, защото явно и тея с електричките явно са паралии, а тук е така - можеш, плащаш.

По темата - личните ми предпочитания биха били бензина. Иначе по-скоро на каквото си свикнал. Или последно за мен най-разумното - ако имаш възможност да навъртиш по някой друг километър и с двете около МП, най-вече в града и да усетиш как се държат.
Reply

#18
Според мен, докато европейските автопроизводители не дръпнат достатъчно в електромобилите, тенденцията в Европа коренно няма да се промени! Wink
И то във всички класове... Това че VW направиха един електро Голф, или Рено някаква недомислица Zoe, или пък Mercedes S-klasse с батерии в багажника, и други може да има, ама не се сещам... Това са само проблясъци. Иначе медийно са добре представени - постоянно "разработват" нови модели на ток, от всички видове...
Няма как да изпуснат кокала, ясно е...
Ето и сред тези , които ти изброяваш (колегата che4ef имам предвид) няма нито един европейски! Big Grin
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#19
Spurs напълно съм съгласен с теб. Доста сме далече от тези тенденции.
VOLVO XC90 D5 200hp
VOLVO XC90 D5 185hp
VOLVO XC60 D5 205hp
Reply

#20
Предлагам бензин, бе никакво колебание. Дизела и бензиновите ХС 40 се държат на пътя по забележимо различен начин, като при бензиновите удоволствието от шофирането е особено подчертано. Напълно съм съгласен, че разхода е леко завишен - при мен 8.4/100 междуградски и 9.6/100 магистрала.
(Волво ХС 40 Т5 First Édition)
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)