The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Покупка на XC40 - Т4 или D4

#31
@Spurs, баце казвай ги тия неща по-рано. Аз за какво се хабя? :lol: :lol:

И по темата.. разликата в карането на дизел и бензин е доста голяма, поне за мен. Въртящият момент на дизела те рита много приятно. Разхода на гориво му е осезаемо по-малък от бензина, но процентно погледнато, скъпите части за чупене са повече.. и са скъпи + скъпа и сложна изпускателна система, при модерният дизел. Ама при чисто нов автомобил.. е все тая. При положение, че ще дадеш 100к за чисто нов автомобил дали след 2, 3, 5 години ще си спестил 8368 лв или не едва ли е от значение. Така че, ако можеш покарай ги и двете и си купи това което ти харесва повече. Нали в крайна сметка го правим, за да си доставим удоволствие, деа маа'му! :mrgreen:

Аз лично, дизел - НЕ! Просто не го харесвам и за мен не е опция. Не си ли смени звука 3 пъти между 1000 и 7000 оборота, не го щъ :lol:
4.4.. there is no replacement for displacement!
Reply

#32
iago Wrote:...нали в крайна сметка го правим, за да си доставим удоволствие, деа маа'му! :mrgreen: ...не си ли смени звука 3 пъти между 1000 и 7000 оборота, не го щъ :lol:
само ще добавя "ииии да продължи да дърпа след 4500 оборота нагоре, а не да му се включи прекъсвача и да заглъхне..." :lol:
бай Вълчо си харчи, но като за "малка ГАЗ-ка" не е толкова страшно, а и ти пълни душата на MAX ...до тук толкова - цък >> [Image: 942505.png]
V8 is the Soundtrack of my Life !!!
Reply

#33
ivobivo Wrote:
iago Wrote:...нали в крайна сметка го правим, за да си доставим удоволствие, деа маа'му! :mrgreen: ...не си ли смени звука 3 пъти между 1000 и 7000 оборота, не го щъ :lol:
само ще добавя "ииии да продължи да дърпа след 4500 оборота нагоре, а не да му се включи прекъсвача и да заглъхне..." :lol:
Ей, маниаци! Big Grin
Между другото, като се кача на 960-ката, все едно карам електрокар... Тихо, спокойно... Все едно не е запалена! :roll:
А гласчето D5, на Дядо Мечо... еее, няма такъв звук като изръмжи дрезгаво! Big Grin Big Grin Big Grin
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#34
iago Wrote:Не мога да се "замисля" над нещо което е чиста, физика, химия и накрая математика... или с други думи казано, аз не съм технолог и не зная производственият процес и колко точно се замърсява ниво от едното, нито от другото, за да го приравня и сметна. Замислям като цяло не е правилната дума.

Но за сметка на това съм чел не една или две статии, колко много мръсно е производството на батериите. На всички такива.. от такива за Нокиа до такива за Тесла. А в една от статиите дори бяха сравнили, че газовете които се отделят при производството на батерия/батерии за 1 Тесла се приравнени на тези отделени от бензинов двигател за около 50 год. Много ясно, че 50 години такси не са като 50 години катафалка. Очевидно е взета няква усреднена стойност. И със сигурност 50 години са малко преувеличени. И все пак една батерия ще издържи ли 20 години, камо ли 50, усреднена експлоатация? Успех! А тия батерии после как ще се рециклират? Extra green? Успех! А процеса за производство на тока нужен за зареждането на батериите как се добива? Ultra green? Успех! Нали знаеш колко вредно за планетата е производството на ток?

Ясно, че в градовете е ад. Не случайно се повдигна темата за забраната на производство на дизели. И не случайно има рестрикции и такси, за да караш автомобил в някои големи европейски градове. И ако електричките допринесат градовете да бъдат по-чисти (категорично), това изобщо, ама изобщо не означава, че ще допринесат планетата да бъде по-чиста. Даже напротив...

Прекалено агресивно влизаш в темата за човек който явно има тесен мироглед...


П.П. Далеч не отричам електричките. Напротив.. грешници сме всички ние които се возим на возила по-големи от Форд Фиеста 1.0 сутрин, на път за работа. Обаче нещата изобщо не са такива, както се опитваш да ги напишеш.
Колега, много статии казват различни данни.
Ето например тази, която казва колко се отделя при производството на най-голямата към момента батерия на Тесла:

<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.popularmechanics.com/cars/hybrid-electric/news/a27039/tesla-battery-emissions-study-fake-news/">https://www.popularmechanics.com/cars/h ... fake-news/</a><!-- m -->

Quote:It claims that the production of Tesla battery produces carbon emissions equivalent to driving an internal-combustion vehicle for eight years—8.2, to be precise.

Quote:The headline is based on a Swedish study. It posits that production of a 100 kWh battery—Tesla's biggest—produces 17.5 tons of carbon dioxide.

Quote:The study's finding of 8.2 years is "based on a series of assumptions."

Quote:Let's say the gas-powered car is actually something similar to a Tesla Model S P100D, which would use the battery in question. Let's say we're talking about the Audi A8 4.0, another quick AWD sedan. According to the EPA, that car emits 6.2 metric tons of CO2 per year, given 15,000 miles of annual driving.
Quote:Math aficionados will note that 17.5 (battery production) divided by 7.3 (total annual A8 emissions) equals 2.4. As in, apples to apples, the battery's carbon footprint is zeroed out in less than three years.

Толкова за 50-те години Wink

Ето и статия, колко средно отделя един автомобил на година:

<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.epa.gov/greenvehicles/greenhouse-gas-emissions-typical-passenger-vehicle">https://www.epa.gov/greenvehicles/green ... er-vehicle</a><!-- m -->

Quote:A typical passenger vehicle emits about 4.6 metric tons of carbon dioxide per year.

Това разбира се е средно. Имаш пример по-горе с Ауди, което отделя доста повече, но със сигурност има и доста малолитражки, дето са доста под тази цифра! Обаче имаш и доста ел. коли с батерии с капацитет, чувствително по-малък от най-голямата батерия на Тесла. Някои даже са под 30 кВтч.
Не знам дали си чел, но броят на всички МПС(автомобили, автобуси, камиони) по света надхвърля 1,5 млрд. Сметни при 1 млрд. колко се отделят.

Мога да ти изкарам още десетки статии. И да не забравяме, че има още и вредни емисии отделяни при производството на самото гориво, добива на петрол, производството на масла и т.н.
Volvo V70 2002 Bi-Fuel

Volvo S80 2008 T6 AWD

Ex: Volvo V50 2005 2,4i
Reply

#35
Нямам желание да се включвам в безмислени спорове за двг срещу електрически автомобили. Само ще спомена един цитат, който беше казан от някой от шефовете на автомобилните гиганти (не помня точно кой) преди десетина години - "Ерата на двигателите с вътрешно горене ще приключи поради липса на гориво, точно толкова, колкото каменната ера е приключила поради липса на камъни!". Цялата тази постановка с електрическите автомобили и екологията е само прах в очите, съвсем други са целите. С това приключва моя принос към тази тематика.

Относно избора на колегата - най-добрия съвет го даде колега над мен. Отиди и тествай и двете и виж коя ще ти допадне повече. Аз лично за надценката на дизела бих добавил някои глезотийки към бензина ако трябва да избирам. Успех в избора и ще чакаме да се похвалиш!
Reply

#36
Здравейте, от вчера съм горд собственик на XC40 T4. Благодаря ма всички колеги за изразеното мнение. Бяхте ми много полезни.
Reply

#37
Честито, колега. Само положителни емоции и много безпроблемни километри да навъртиш на колата!
Volvo V70 2002 Bi-Fuel

Volvo S80 2008 T6 AWD

Ex: Volvo V50 2005 2,4i
Reply

#38
marsianeca Wrote:Здравейте, от вчера съм горд собственик на XC40 T4. Благодаря ма всички колеги за изразеното мнение. Бяхте ми много полезни.

Честито!
Много да те радва!
Reply

#39
Често колгега... да те слуша бензинката и да ти носи много положителни емоции. Хубав бензин, яко газ и безаварийно...
бай Вълчо си харчи, но като за "малка ГАЗ-ка" не е толкова страшно, а и ти пълни душата на MAX ...до тук толкова - цък >> [Image: 942505.png]
V8 is the Soundtrack of my Life !!!
Reply

#40
Честито и от мен! Много безаварийни километри!
Ще си позволя едно леко лирично отклонение - Относно V8, той все пак е Ямаха...
Но редовия 3 литров, 6 цилиндров бензин (на 960-ката), дето си е чисто Волво, ей това вече отдавна го няма... Жалко!!!
Честно казано, ненавиждам down-sizing двигателите - няма значение дали бензин или дизел, но явно това е реалността!
Иначе, още виднъж - честито на колегата!
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)