Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Волво XC70 - дневник
#1
Здравейте, колеги,

Предстои ми покупка на автомобил. Някъде от около месец сериозно се занимавам с процеса, обикаляне, гледане и тн. Ясно ви е, че щом съм попаднал тук най-вероятно съм се насочил към ХС70. Реално задължителните критерии са ми 4х4, комби, по-големият просвет е предимство. Това автоматично свежда избора до волвото, Скаут, Субари или Пасат Аутрак. Пасатът е прекалено нов и идва скъп, Субаруто ми е далеч и така остават скаутите и волвата. Ясно е разликата в класа автомобил и тн, а и няма смисъл да ви занимавам повече с тези дилеми, защото в крайна сметка колата на 99% ще е ХС70.

По ирония на съдбата, като човек, който винаги е харесвал големи модели (най-вече комби) до момента съм карал Мерцедес... А класа. За 7 години съм му навъртял над 170 000. По всичко изглежда, че и следващият автомобил ще се кара с подобно темпо - над 30 000 годишно. Отделно, че се занимавам с издателска дейност и постоянно съм пълен с книги и кашони. Сигурно дори не мога да си представя разликата, която ще изпитам, идвайки от А класа на Волво.

Спирам с лиричните отклонения и минавам към конкретиката. Обявите за ХС70, 3та генерация (след 2007) не са толкова много. Повечето вече ги гледах и на живо. Тези дни предстои да отида да пробвам ето тази и на пътя - <!-- m --><a class="postlink" href="https://m.cars.bg/offer/c2523392">https://m.cars.bg/offer/c2523392</a><!-- m -->. Досега съм я гледал само и палил на място. По принцип предпочитам да взема кола от частно лице, което може да ди каже какво е обслужвало и правило. Знаете че при автокъщите до голяма степен хвърляме зарове. Има две обяви в Кармакс автокъщата например (даже едната гледах, че е коментирана във форума), гледах и двете им коли. Е никой не може да ме убеди, че са си на километрите. Тази, която съм ви линкнал също е от автокъща за жалост, но показват някаква сервизна история, която ми изглежда логично. Колата е била обслужена последно на 150к,сега е на 190 и като ходих веднага като се запали си изписа, че трябва да се сменят маслата. За нещата извън маслата и филтрите обачр ходи разбери... Мотирът звучи добре, работи спокойно. Ще видим при шофирането как ще е.

Спирам да ви занимавам с личните ми размисли относно избора на конкретен автомобил. Идеята на тази тема е друга - което и Волво да избера имам намерение тук да описвам това, което съм сменил най-вече в началото, защото със сигурност би било от полза за хора, които след това ще минават по същия път. Вие най-добре знаете как човек в един момент може да се побърка от размисли преди покупката на подобен автомобил, който е по-висок клас.

Разбира се, имам и въшроси, на които бих се радвал и вие да ми съдействате, тъй като със сигурност имате много повече знания. Малко ми е трудно да се ориентирам какви автоматици (като поколение) слагат на тези модели? Също така може ли да се каже, че дроселовата клапа е слабо място? На конкретната обява, която съм ви изпратил под средната конзола има три бутона за различни режими - спорт, динамик и още един май беше. Предполагам те променят настройките на АСК, но ми стана интересно, защото от всички волва, коиъо гледах само на това го има.

С две думи всичко, което смятате, че може да ми е полезно ще се радвам да го споделите. Надявам се до седмица две да завърша дългия процес с избор на кола и след това да започна да описвам следващите процеси тук, за да бъде темата с още нещо полезна за другите.
Цитирай
Thanks given by:
#2
Здравей,
Добре си се насочил , тези автомобили са комфортни и мощни и вършат много работа, и..
както самият ти си казал - нов-внос кола от автокъща е хвърляне на зар, само че шестицата трудно се пада.
Аз като избирах се ореантирах по историята в мотопфое ,която за съжаление е достъпна само за коли закупени от България. И друго си е да срещнеш собственика.
За тази обява , две неща ме съмняват , колата според мен е над 270к , съдейки по седалките. Цената също е в долния диапазон , би трябвало читавите да започват от 15-16.000.
Но... не се отчайвай , ако ти харесва , няма неща които да не могат да се оправят - гледай скоростната да е добре , че е скъпа , гледам че е с адаптивни амортисьори ... и те са скъпички ...
Успех!
Цитирай
Thanks given by:
#3
Да, адаптивните амортисьори са нещо, което като тръгнеш да го сменяш усещаш разликата с преди. Понеже не съм много запознат някой може ли да каже на какъв принцип работят и колко пробег би трябвало да изкарват колкото и разтегливо понятие да е това?
Цитирай
Thanks given by:
#4
Здравей kynad. В петък и аз трябва да стана горд собственик на xc70. Жалко само,че е за жена ми, но и аз ще го покарвам от време на време.
За съжаление и аз знам малко за тези коли. Но мнението навън за тези амортисьори - да не ти се налага да ги сменяш. Но пък возията била по хубава. Да не забравяме, че все пак е висока кола.
Аз моята я покарах малко из града - вземам я от собственик. Според думите му се е грижил добре за нея. Пък после ще видим.
Има печка и подгрев на предните седалки, макар да не е с кожа. Липсва обаче ел. затваряне на багажника, но ще го преживеем. Чудно ми е дали мога да вържа телефон, тъй като има опция да управлява такъв. Собственика каза, че можело само със сим карта.
След това ми предстои ходене до МП- да видим дали могат да направят нещо за дневни фарове както и да питам за цена на преден парктроник.
Цитирай
Thanks given by:
#5
Ще се радвам да споделиш какво са ще ти кажат за цената на предния парктроник, защото и мен ме интересува. На голяма кола е хубаво да го има.
Хубаво е че твоята няма да е кожа - аз спокойно бих се спрял и на този вариант, но предлагането е доста по-малко (нормално). Като я вземеш може да снимаш салона.
Иначе ти желая късмет и на теб, дано случим на екземпляри.
Цитирай
Thanks given by:
#6
Амортисьорите, задни, са Nivomat.
Сменях такива на 960-ката, единия в МП е 750 лв. Поръчаха ми ги от Англия, на малко под 600 лв. с доставката.
ХС90-ката също е с такива. Удобството е, че дори при натоварен автомобил/багажник най-вече, задната част на колата не пада, а си стои хоризонтална. Возия, управляемост, стабилност, и фаровете не се вдигат...
Разбира се, има ремонтни комплекти които са за замяна с обикновени, но препоръчвам Nivomat!
Ако финансите позволяват, струват си всеки лев!

<!-- m --><a class="postlink" href="https://youtu.be/iJICKuHSAeo">https://youtu.be/iJICKuHSAeo</a><!-- m -->
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Цитирай
Thanks given by:
#7
Тук говорим за адаптивни амортисьори с 3 режима на работа. В крайна сметка са по-добре от нормалните, ни имай на предвид комплект от 4 брой е около 2000 лв. Вероятно и по евтинициатива могат да се намерят.
В същото време всички знаем колко може да ни струва ремонта на АСК, но ги предпочитаме и пред ръчната.
В МП ми казаха около 840 лв за преден парктроник и 60 лв. за софтуер.
Бившият вече собственик ми каза, че сменял масло на 30 000 км. Малко много ми се струват. Дали е правилно?
Цитирай
Thanks given by:
#8
Ok.
Волво с адаптивни амортисьори не съм карал, но имах Астра J с Flex Ride активно окачване, Normal, Sport и Tour режими, ами честно казано не съм усещал кой знае каква разлика... Wink
Само дето в режим Sport всичко на таблото светваше в червено и превключваше скоростите на по-викоки обороти, т.е. форсираше яко.
На Tour по магистрала не усещах осезаема разлика. В режим Normal, от Опел обещаваха автомобила да се "адаптирал" към начина на шофиране на водача и да подпомагал и улеснявал шофирането... И това не го усетих. Навъртях и 67 хил.км. така че мога да говоря с основание.
Дано при Волво е различно! И да е здраво. Но щато ги вземаме на няколко стотин хиляди километра.... Гаранция няма.
Щото на Опел само един амортисьор беше над 2000 лв. Колега смени заден по гаранция.
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Цитирай
Thanks given by:
#9
Относно маслото ги дават наистина на по 30 000, но и за мен това е голям диапазон и мисля да го обслужвам поне на 20к. Интересно е колегите какво ще кажат и те на колко го сменят.
Иначе доста ми идва това за предния парктроник, а печката е много готина екстра. Ще очаквам да споделиш впечатления.
Цитирай
Thanks given by:
#10
Така. Да споделя първите си печатления. Снощи за първи път покарах волвото извън града. Приятно мека возия. Малко ми е странно за момента. Колата определвно предлазполага към по спокойно каране.
Завиващите фарове са готина екстра. В града нямат смисъл, но по път със завои е много приятно.
За печката е твърде рано, но отоплението на седалките вече го пробвах.
Автоматика като цяло е добре. Дразни ме, че когато му смачка газта много мудно сменя предавките на долу.
А относно мощността- моята е D5 мотора с 2 турбини и 205 коня, ама малко мудно ми се струва.
Цитирай
Thanks given by:


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)