10-19-2018, 11:01 AM
Здравейте на всички,
скоро станах собственик на Волво и бих искал да попитам за съвет. Първият ми въпрос е свързан с нещо, което все още не мога да установя дали е проблем със скоростната кутия или нещо друго, но предвид, че досега съм карал доста автоматици, смятам, че заслужава сериозно внимание. При преминаване от N на D или от N на R, (може би на около три четири дена веднъж) усещам сериозна разлика от нормалното превключване (зацепване) от N на D/R, имам предвид, че при нормално превключване се усеща съвсем леко, че превключва на скорост, едва забележимо прилашкване. Това, което се ме притеснява, макар и рядко си е по доста по-силно прилашкване, когато автомобилът е на място, съпроводено и със звук на зацепване при голяма хлабина. Предполагам, тъй като ми го е правило само 5-6 пъти до сега (за около 4000км), че е при студено масло в скоростната кутия, но само предполагам. Звукът на зацепване се чува даже и отвън, а не само в купето. Колата е на 125 000 км, реални и освен смяна на масло, друго не знам какво да предприема.
Второто ми питане е как се нулира дневния километраж (т1 и т2). Това, което се прави от десния лост ми нулира само разход и средна скорост, но не и дневен километраж.
Благодаря предварително за всички съвети и мнения.
скоро станах собственик на Волво и бих искал да попитам за съвет. Първият ми въпрос е свързан с нещо, което все още не мога да установя дали е проблем със скоростната кутия или нещо друго, но предвид, че досега съм карал доста автоматици, смятам, че заслужава сериозно внимание. При преминаване от N на D или от N на R, (може би на около три четири дена веднъж) усещам сериозна разлика от нормалното превключване (зацепване) от N на D/R, имам предвид, че при нормално превключване се усеща съвсем леко, че превключва на скорост, едва забележимо прилашкване. Това, което се ме притеснява, макар и рядко си е по доста по-силно прилашкване, когато автомобилът е на място, съпроводено и със звук на зацепване при голяма хлабина. Предполагам, тъй като ми го е правило само 5-6 пъти до сега (за около 4000км), че е при студено масло в скоростната кутия, но само предполагам. Звукът на зацепване се чува даже и отвън, а не само в купето. Колата е на 125 000 км, реални и освен смяна на масло, друго не знам какво да предприема.
Второто ми питане е как се нулира дневния километраж (т1 и т2). Това, което се прави от десния лост ми нулира само разход и средна скорост, но не и дневен километраж.
Благодаря предварително за всички съвети и мнения.