The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ЗАДЕН ТАМПОН ДВИГАТЕЛ ХС90 185кс

#1
Здравейте колеги,
Наскоро смених предният долен вакумен тампон на двигателя, тампонът който е отдолу отпред на скоростната кутия и долен десен тампон. Исках да сменя и задният долен вакуумен но си играх около 1 ден само с него и не успях.Вдигах предницата на стойки, двигателят и АСК бяха освободени от всички тампони. Отвих болта на задния тампон, махнах топлинният щит, как ли не го въртях този тампон...разни акробатики и не успя да излезе. Даже разхлабих магарето около 1см (беше ме страх повече да разхлабя,за да не падне цялото). Вдигах и двигателя максимално нагоре, надолу, за да отвори място, но нищо в крайна сметка. Даже бях освободил изцяло и кормилната рейка, но ефект никакъв.Не ми достига около 5мм, може би и по-малко, за да излезе тампонът отдолу. Рових в интернет-там един англичанин имаше клип в ю туба как сменя всичките тампони на неговото ХС90 и задният го изкарва, при него се вижда, че има много повече място и бърка спокойнон с ръката. Но май неговото ХС е 163 коня и там има май някаква лека разлика в конструкцията-кормилна рейка и планки и този турбо резонатор. При мен 185 коня Д5 няма толкова място.ДАже му писах но нямам отговор. Ето и клипа, след 9мин е играта със задният тампон-https://www.youtube.com/watch?v=Jp46qlS6UlY&t=690s
Рових се и по много чужди форуми и там даже имаше подробно описание със сваляне на цялото магаре!! Но аз не мога да правя това на улицата сега, много е студено и физически нямам време, иначе съм инат, ще гонаправя.
Въпросът ми е:
1-При условие, че съм сменил другите тампони(оригинални от МП), а задният е изпуснал и карам така, това дали няма да натовари новите тампони повече, особено предният вакумен и така да го прецакам набързо. Преди АСК лежеше на аварийният тампон, който е долу в ляво(зад предна лява гума), но сега след смяната се вдигна на около 5мм. Тази височина добра ли е или още ще се вдигне и колко трябва да е над аварийният тампон стандартната височина, като сменя и задният тампон разбира се?
2- Кажете ми някой майстор, който е извършвал такава работа (смяна заден тампон) и знае какво прави.По принцип всичко си правя сам по колите, когато мога и имам време.Но сега не става.
Ще питам и в 3 плюс, горе от банера.Някой има ли тел. на Калин(мисля, че така се казваше) от студентски град, бившият сервиз на Жоро (G1),имам един номер но е грешен.
Къде ще ми препоръчате, освен тези 2 сервиза? Живея в Казичене, ако има наблизо някой разбирач майстор... Питах тук таме и като чуят волво и им се изправят косите. Някои пък ме мислят за балък и ми казват едни цени, дето ми иде да ги шамаросам.
Както и да е.Ако някой има идеи, ще съм благодарен.Така или иначе, ще се свърши работата...
Благодаря.Поздрави.
Reply

#2
Щом си в Казичене, В+3 ти е близо, отиди и питай на място. Там хората знаят и могат!
Тел. на Калин ще го получиш на лично съобщение.
Успех!
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#3
Здравей,

Не съм сменял, дори не съм заглеждал къде седи задният тампон, та ще говоря малко на изуст.

1) Моето мнение е че в моментното състояние предният/предните (даже не знам колко са) ще ги скапеш бързо. Ествествено това няма да стане за седмица-две, така че имаш време да си намериш сервиз и да караш колата.
2) Тъй като аз също сам си правя колите (имам монтьорско минало), един сантиметър пуснато магаре ми се струва малко. Т.е. спокойно можеш да си подпреш с едно крикче от зад, да развиеш сериозно болтовете и да започнеш да развиваш предните така че да отвори магарето. За да си съвсем подсигурен какво праиш, още преди да започнеш да развиваш задните, махни един преден болт, за да видиш горе долу на колко резби се завива и колко влиза в купето. Със сигурност са няколко сантиметра и реално можеш да равиеш достатъчно за да висне магарето отзад. ти реално ще си подпрял отделно мотора с крикче, така че той поне отзад няма да тежи на магарето. Отделно че имаш и гредата над мотора между ботушите която държи.

Това ти го казвам от опита ми по сервизи, а не от опита ми конкретно с XC90, камо ли с тоя мотор. Просто са съветчета, от тук насетне трябва да гледаш хубаво и да премисляш нещата защото изобщо не съм заглеждал магарето и мотора отдолу като цяло.
4.4.. there is no replacement for displacement!
Reply

#4
Благодаря, колеги за наставленията и съветите. Да трябваше повече да отпусна магарето и досега да съм забравил. Сега нямам вече това време и ще търся сервиз...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)