The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
xc 70 D5 трака или...?

#1
Здравейте , захладня и се появиха странни звуци. Извинявам се предварително ако има подобна тема . Та на въпроса / проблема. Колата ми е в гараж - тази сутрин температурата беше 10 градуса - запалих колата и се чу доста неприятен по-скоро дрънчащ звук за около 2 - 3 секунди , след това изчезна и едвам доловимо се чува монотонен "почукващ" шум. Маслото момента е Yacco 0w30 според спецификацията . Преди това е карана около 6 000 км с Repsol 5w40 - така я купих. До преди захлаждането не съм имал никакви проблеми и шум от двигателя , но от около 2 седмици се появи този монотонен шум , вибрациите се увеличиха ( особено когато колата е в покой - на светофар и т.н ) и за капак странното тракане тази сутрин.
Моля за съвет , видях в друга подобна тема се препоръчва първо да се смени маслото
Също така читав сервиз около Ямбол
Поздрави
Reply

#2
Нищо чудно да си за смяна на повдигачи.
Reply

#3
Още първият коментар потвърждава притесненията ми ! Tisho , има ли някакъв начин със сигурност да се потвърди , че проблема е с повдигачите и , предполагам трябва да се сменят всичките 20 повдигача?
Благодаря предварително
Reply

#4
Доста характерно е тракането от повдигачи. Трябва да я чуе някой който знае какво прави. Иначе - разглобяване и една гарнитура за 45 кинта е сигурната диагностика на място. Сваля се всмукателния колектор/капак на клапани, свалят се двата вала и се разбира на момента.
Ако колата е над 150к км и не са правени - почти сигурно е че са за смяна повдигачите и кобилиците.
Reply

#5
И аз съм за повдигачи.
Моите започнах да ги чувам на около 170 хил. (може и да са шавали преди това, но не съм обръщал внимание, всъщност Росен, който сега е майстор в МП и тогава ми обслужи автомобила, ми заостри вниманието), и след смяната на масло на 178 хил. км., сложих това и съм изключително доволен!
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=347_353_356&products_id=4242">https://www.motorni-masla.net/index.php ... ts_id=4242</a><!-- m -->
Сега е тишина, който не вярва, да идва да слуша... Big Grin
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#6
Здравейте колеги , така за дрънчащият звук... оказа се , че са ми изчезнали 2 от тампоните на декоративната кора на двигателя. Почукващият монотонен , постоянен шум ще бъде проверен по-обстойно в понеделник. Майсторът каза , че не са повдигачи и не чука , а по-скоро , не ми идва на ум точната дума - може би пърпорещ звук се чува най-отчетливо на около 1500 оборота. Ще се проверят маркучи към / от интеркулер , вакуми и т.н Та да си кажа честно поуспокоих се . Май повечето шумове са ми в главата. Поръчах от Genuine parts 4 нови тампона за капака на двигателя. Spurs , благодаря за предложението за добавка - ще бъде добавена при следващата смяна на масло .
В общи линии е това за тракането
Благодаря още веднъж за мненията и съветите
Лека вечер и наздраве
Reply

#7
Spurs Wrote:И аз съм за повдигачи.
Моите започнах да ги чувам на около 170 хил. (може и да са шавали преди това, но не съм обръщал внимание, всъщност Росен, който сега е майстор в МП и тогава ми обслужи автомобила, ми заостри вниманието), и след смяната на масло на 178 хил. км., сложих това и съм изключително доволен!
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=347_353_356&products_id=4242">https://www.motorni-masla.net/index.php ... ts_id=4242</a><!-- m -->
Сега е тишина, който не вярва, да идва да слуша... Big Grin

Може да си ги чувал от кофти масло или замръсявания. Ако имат износване няма как да го оправиш с добавка. Не за друго а защото на моята 4 повдигача бяха тотално умряли, а всички кобилици без изключение имаха по 1мм и повече луфт на ролката и износване там където се опира на клапана. Няма как това да се оправи с добавка.
Третата снимка в това мнение: <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=40426&p=289066#p289066">viewtopic.php?f=26&t=40426&p=289066#p289066</a><!-- l -->

Пърпорещия звук ако се чува от въздухозаборника най-отчетливо залагам на повдигачи.
Reply

#8
Здравейте , сега ми остана време да Ви разкажа , какво се случи от Вторник насам . След като моите майстори ми казаха , че няма никакъв сериозен проблем реших да звънна до МП Бургас за цени за комплект вихрови клапи - викам си трябва да сменя нещо ! Помолих ги за проформа за части и труд и те ми казаха , че било почти " задължително " да се сменят и трите горивопровода . Питам задължително ли е да ги сменя и той даааааа - вече сме имали няколко случаи на запалване на коли след смяна само на вихрови клапи ! И сега ме поставиха в размисъл иначе цената им с отстъпка само за комплект вихрови клапи за части и труд е 508,62 лв , но ако трябва да добавя и тези горивопроводи + 505 лева още . Та Вие колеги , сменяли ли сте горивопроводите при смяна на вихровите клапи ? Така продължавам - тези цени ми ги изпратиха в сряда след разговор с приемчика на МП Бургас - викам си ще си помисля - отделно в Проформата ми добавиха и 4-те тампона на двигателя - много ми вибрира и шуми в колата на празен ход и колегата Spurs ми разказа за негов случай с тампон на двигателя. та викам си ще си помисля. В петък отново звъннах до МП Б и ги попитах дали мога да прескоча за оглед на колата - от там да няма проблем , но няма да има време за диагностика , а само преглед ходова част и относно това прословуто шумене. Пристигнах към 15.45 в МП и почти веднага вкараха колата - " кажи сега какво те притеснява в колата "? отговарям така и така всичко каквото съм писал и тук. Викам си ей първо звънях да питам за части значи сега ще установят със сигурност , че трябва да ги сменя - нищо подобно и много учудващо - шум по двигателя няма - нарочно не казах нищо за хидравлични повдигачи , но когато казаха ,че няма нищо шумно и тогава попитах , а повдигачи - категорично не! Вдигнаха колата огледаха отдолу - колата е чук. Установиха се 2 проблема - хидравлична помпа - казанчето било пълно със стружки - вярно се върти малко трудно волана , но мислех , че е от размера на гумите - както и да е казаха може да се рециклира , но не при нас ние само сменяме с нови . Другият проблем са вихровите клапи - там момче трябва да смениш и горивопроводите - викам стига бе много пари - абе много ама сме имали 2-3 случая им се палят колите на хората !?! Другото , което се установи е , че колата е купувана от България и при тях още фигурира със софийска регистрация. Дойде време да тръгвам от сервиза и питам колко дължа - те нищо прегледа е безплатен - голяма изненада.
Та от многото писане въпроса е само за горивопроводите ? Кой ги е сменял и кой не ?
Благодаря предварително
Reply

#9
tonito82 Wrote:....че било почти " задължително " да се сменят и трите горивопровода . Питам задължително ли е да ги сменя и той даааааа - вече сме имали няколко случаи на запалване на коли след смяна само на вихрови клапи ! .......
...Та от многото писане въпроса е само за горивопроводите ? Кой ги е сменял и кой не ?
Благодаря предварително
Моето мнение, пречупено през това на Росен (майстора, който ми сменя клапите), човек на който разчитах тогава, плюс другото ами и приятел.
Не е сменял горивопроводи. Нито ме е предупреждавал, че колата може да се запали. Мисля, че ако имаше такава вероятност, най-малкото щеше да ме предупреди, че да го мисля... Известно е, че не обичам да пестя пари за колата, когато има нужда, може да не е най-скъпото, но ще е ново и достатъчно качествено, така че в случая бях готов да поема какъвто и да е ремонт. Не се наложи...
Интересно ми е и други колеги да напишат по някой ред, може пък и да има инциденти!
Поздрави!
ПП. Карам вече над 20 хил.км. - никакъв проблем!
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#10
Аз също не съм сменял горивопроводи, когато ми смениха вихровите клапи преди 15к километра.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)