Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Да си поплача малко от моето XC 90 2.5Т
#1
Здравейте на всички. Искам първо да се извиня на всички, за словоизлиянието на тази тема, но просто искам да споделя с някой.Не чак толкова горд собственик съм на XC 90 от Май месец и имам доста за споделяне, но от преди месец и малко някъде се "пречупих" така да се каже и започнах да ровя из форума понеже реших да се взема в ръце и да се опитам да реставрирам моята "придобивка" понеже според мен колата си е за реставрация. Cry . Ще разкажа надве-натри историята, за да е ясно защо въобще попадна това нещо в мен. Та като начало ХЦ -то си е разкошна кола, аз рева от конкретния екземпляр, а не от модела. Та решихме с жена ми да си сменим джипката, аз се бях огледал отдавна във Волво. Идеята беше - жена ми да я ползва да си ходи нна работа , и да я ползваме за семейните пътувания, понеже колата, която ползвахме като "официална" съм я превърнал в работно магаре. Та взех да се оглеждам насам натам. И от дума на дума на жена ми с един братовчед ,който живее в Испания се заговорихме - аз ровя от тука в разни тамошни сайтове - той да иде да види и ако си заслужава да паля нататък да си я докарам. Уж от човек...по -читавка и т.н. Пратих му поредната обява - точно каквото търсех 2.5 Т бензин, 7 места. Човека ходил даа я гледа и се обажда , вика " Братчед, тая е! Плащам я да не я изпуснем!" А когато тръгна да я гледа аз му казах : Ако малко нещо те съмнява , не те кефи, не работи - пробвай клима, радио...всички периферии, заслушай скоростите..и т.н. то е ясно , че няма как да влезеш в двигателя да видиш какво става, ама поне надве-натри. (Понеже човека се занимава с коли, заради което и аз се вързах на такова нещо де...в смисъл знам, че има представа от тези неща). Та както и да е : с две думи качихме се на самолета на другия ден с жена ми и малкия и там- да докарвам Волвото...хора , като го видях на паркинга пред тях ми се подкосиха краката!!! Това не го пожелавам на никого - просто тая кола беше отблъскваща. Предполагам ,че повечето хора тук знаят за какво говоря: когато съм си купувал кола винаги съм се вслушвал в онова вътрешно гласче " ей го -тая си е моята кола" и до сега не съм бъркал никога. Това нещо просто лъхаше на изморени и изстрадало... Като започна ,че само на пръв поглед му бяха изпоизскубани всички водобранни лайсни - под прозорците и на четирите врати, от едната висеше парче от гумата до средата на вратата...Абе ужас!!! Аз не исках и да го отварям вечерта! Два дни седяхме на гости в хората, аз не исках и да го отворя , да видя какво има в тая кола. И на сутринта,преди да си тръгнем насам оня като ми вика: ела да идем до румънеца , да вземем едни документи още... Викам му: какъв румънец, бе? Нали колата е на испанец някакъв ?? Е да де- тя е на испанец, ама румънец я продава... На мен ми призля тотално! Иначе беше извадил от някакво бюро - историята на колата по техни. Прегледи - дати и километри колата наистина е на 240 000 км. Ама какво от това...Има сервизна книжка, ама празна, човека ме успокои, че то тук "всички са така" :o Вътре беше като кочина. Просто си личеше, че колата е третирана като катър! Тръгнах аз, на 50 км от Мадрид ми светна съобщение за масло - купих от първата бензиностанция 5 w30 - каквото прочетох в книжката на място. Долях литър точно до макс. интересното е, че по пътя до тук не пипна масло въобще. След като го смених тук (с масло на Свода, купено от там) понеже като видях и реших да взема 6-7 литра за всеки случай - или да доливам по пътя, или да сменя като го докарам , както и стана. Та от както го докарах - 1.0- 1.3 на 1000 км. масло изчезва. Та по време на пътя до тук - климатик не работи, СД - не работи, задна лява врата - не се отваряше отвътре....Абе въобще като се наслагаха едно по едно ....ми идеше да полудея Sad с жена ми щеше да се избием по пътя, след като вече не се сдържах и към Словения някъде и казах, че според мен тоя боклук е бил хвърлен с документите в жабката в някоя морга и румънеца го е докопал някак си, поосвежил го е и - хайде. В което съм почти сигурен, понеже го купих по схемата от Германия - с договор за покупко продажба от там , и готово. Испанеца не съм го и виждал. На нея си и харесвала колата - какво толкова искам аз, щял съм да я оправя леко полеко. Аз и викам: човеко, то това нещо е за реставрация, а не за ремонт! Абе бях я докарал до там , че на българската митница, когато митничаря взе документите на колата да я провери, тъй като му казах, че съм я купил сега , една част в мен, тайничко се надяваше човека да излезе отвътре и да каже,че тая кола се издирва или нещо от сорта, аз да им оставя ключовете там и да се прибера със семейството си до нас по живо- по здраво. Толкова бях го намразил едва на третия ден! Такова нещо не пожелавам на никой! Та накрая се прибрах и се започна с моята одисея "ХЦ90" . Намерих първо и четирите лайсни на вратите (понеже първо това ми вадеше опита като я погледна) за 200 лв. втора употреба (в МП бяха 275 лв. за брой - 1100 лв за четирите.) Смених ги. Оправих задната врата - някакво лостче отвътре беше се счупило, та го Побългарих малко. Смених накладки и дискове отпред - понеже от там си я докарах на "желязо в желязо" и в интерес на истината останах приятно впечатлен от цените - бяха съвсем поносими. Нямах никакво желание да се занимавам с тази кола, просто не ми идваше отвътре, но нямах избор - все пак жена ми и детето ще се возят в нея - поне основните неща препипах. Направи ми впечатление, че когато преминавам от Pна R или D се усеща един не много силен, но и не много слаб удар. И то според мен е когато е загряла кутията. На студено не го прави. Закарах я при един "гуру" дето ми го препоръчаха на автоматиците, няма да казвам име и населено място - човека я вкара, източи от пробката 3-3 и нещо литра ( толкова съм чел че излизат от там) кутията е 5 степенен Айсин - 55w 51 мисля , че се водеше. Доля ми маслото и на въпроса ми " Сега какво? Частично ли е сменено маслото, трябва ли да гледам на пръчката след някой километър, кога да го трябва да се претака пак?" Отговора беше " Дай 200 кинта" . Викам: добре бе, човек - ето ти 200 лева, и го попитах пак какво и кога трябва да се прави с тая кутия и го попитах и за чукането дето се чува при включване на скорост. Отговора беше : дай още 2 бона и няма и да ти чука. И това беше... Смених и външното каре отляво - ама за това вчера писах в тема точно по въпроса сега остана при пълен ляв завой - от дясно все едно заплита колелото в нещо...ще се боря и с това някак.. Та сега по същество: първо се извинявам на всички за досадния си разказ, но просто имах нужда да споделя всичко това с някой. Та се реших от месец и нещо да се заема и да се пробвам да "въскреся мъртвеца" а и както казва личния ми монтьор ( с който сме наистина приятели) при тези пари ,които ми излезе тая кола само да я Докарам - нямам опция "назад". Колата ми влезе в Бг на повече от 14 000 без да смятам самолетните билети да идем до там. Сложих газ - 1400 лв. но смятам разхода за височък - 22-25 градски лятото, сега е 25-28. Като повтарям колата я кара жена ми. Извънградско - под 12.5 - 13 няма шанс, и то при съвсем културно каране - 100-120 км . Пробвах я един от четирите пъти в които съм я карал да я държана около 130-140 по магистрала - 34л. пълна бутилка - 208 км.и изгасна за газ. Според мен , като чета другите из форума разхода ми се струва височък. Като я докарах от там на бензин - същата работа 11.5 даде среден разход и на комп, и на пистолет, като съм я карал съвсем разумно - 110-120-130 рядко. Не мисля че това е нормален разход. За разхода на масло се чудя какво да правя...готов съм да отворяи мотора , незнам дали не е с Никасилово покритие..по принцип е омаслен маркуча на турбото, но ми казват, че не можело толкова много масло да издухва от турбо... Реших и купих и 12л масло за скоростите - Мобил 3309 и съм решил да го подменя цялото с претакане от охладителя отпред - или ще я досъсипя тази кутия, или ще се оправя казваха ми да сипя първо добавка на бардал за промивка на кутията, и после да сипя и друга - профилактично, ама незнам как да процедирам с тия добавки....малко съм раздвоен.. Купил съм и филтърчето и масло за Халдекса. И смятам даа се заемам тези дни едно по едно да оправям. Ще пиша междувременно какво и как съм направил и какво се е случило. Ще съм благодарен за всякакви съвети. Ще трябва да сменя и езика - на испански е и е ужасно. Къде и как може да стане това? Благодаря на всички за търпението. И все пак - радвам се , че съм част от клуба Волво. Защото смятам тези коли за наистина чудесни, друг е въпроса, че аз просто не случих на добър екземпляр и то заради собствената си глупост.
Цитирай
Thanks given by:
#2
За смяна на езика Volvo Tune line (има го в банера).
Цитирай
Thanks given by:
#3
Благодаря. Намерих координатите и ще звънна в работно време да се разберем с човека. Имам още доста "болежки" по колата, но вчера прецених, че стана мноооого дълъг поста и едва ли някой ще го изчете целия. Та в тоя ред на мисли- вчера гледах диагностика на VIDA от Китай за някакви 60-70 долара. Някой пробвал ли е такава от там и върши ли работа?
Цитирай
Thanks given by:
#4
Да, върши.\

https://www.aliexpress.com/snapshot/0.ht...2046145048
Цитирай
Thanks given by:
#5
Човеко...Ако минаваш през Пловдив ми се иска да те почерпя. Ти си обрал почти всички възможни негативи от XC90 за всички нас от форума
Volvo XC90 3.2 2009 Plenty of power and extremely smooth running
Цитирай
Thanks given by:
#6
rudizl написа:Да, върши.

Значи я поръчвам в следващата минута! Благодаря!
Цитирай
Thanks given by:
#7
julianov83 написа:
rudizl написа:Да, върши.

Значи я поръчвам в следващата минута! Благодаря!

Погледни линка в горния ми пост, редактирах го, Поръчай си това, със сигурност работи. Бях поръчал три.
Цитирай
Thanks given by:
#8
Confusedhock: Confusedhock: Confusedhock:

Коя година е колата?
Цитирай
Thanks given by:
#9
cadillac написа:Човеко...Ако минаваш през Пловдив ми се иска да те почерпя. Ти си обрал почти всички възможни негативи от XC90 за всички нас от форума

Жена ми е от Костенец, а е учила в Пловдив, така че ходим нататък чат-пат. Така, че не е изключено да се видим някога да ти "оцифкавим рамото" както казват по нашия край, когато се оплакваш на някой за нещо. Ама , човеко това с колата въобще не е всичко! Ама не исках да разтягам повече първия пост, че стана отегчителен и едва ли много хора ще имат нервите да го изчетат. А иначе - подменени са предните амортисьори със нови Sachs, и това е правено там, понеже и в " досието" дето братовчеда ми извади от там пише, че колата е върната веднъж от техн. преглед през март, и след това - в началото на Април е минала. Явно е била много зле работата с ходовата част и румънчето е подменил двата амортисьора и двете биалетки бяха нови, но въпреки това при преминаване през малко по- отсечена неравност отпред се чува ЯК удар на желязо - през цялата предница, даже го усещам и на волана. Това нямам идея от какво е- качвах я няколко пъти на подемник и - нищо! Смятам да пробвам да сменя лагерите и тампоните на амортисьорите отпред, щото оня едва ли ги е сменил и тях, а така видимо не мога да позная. Ааа пропуснах да кажа, че смених и двата тампона на двигателя - и горния ,и тоя долу- отпред реактивния, както и двата малки на "разпънката" от горе, понеже се надявах от това даа ми "бие" като минавам от Р на D или R , ама не се подобриха нещата особено. Както вече казах - и СД то не работеше, беше заседнал диск в него и човека, който го извади ми каза, че било прецакани механично нещо. Та купих друго - втора ръка. Моето го подарих на един човек от Перник (бях го пуснал в ОЛХ) та човека ми звънна и ми каза, че смята от две да пробва да сглоби едно - пратих му го подарък с уговорката да ми звънне да ми каже какво е направил - човека звънна че е успял и моето е било с 6 диска, аз пробвах на това , дето го взех да вкааарам още дискове, но не се получава и незнам как да разбера с колко е реално. Има ли вероятност да си е само с един? А като пусна радиото в първите няколко минути сигурно 7-8 пъти ми прехвърля на следваща станция и намаля звука -само, без да правя аз каквото и да е. Забелязах че това е съпроводено с премигване на светлините на копчетата по волана - и че копчето за намаляване На звука и преместване на долната станция са едно до друго - явно някъде окъсява нещо по веригата и радиото си ги мести само. Незнам, дали при Волвото има някакъв лентов кабел от волана?? Ако някой има някаква идея нека пише. Мен обаче разхода на масло и високия (според мен) разход на гориво ме притесняват повече. Имам и още доста болежки, ама утре пак Big Grin не искам да дотягам на всички толкова много. Ама колата наистина е пълна развалина, а до момента е на не по-малко от 17-19 000 лв. Направо ми се плаче, ама нямам избор. Още веднъж се извинявам за дългите си словоизлияния, но просто съм откачил с тая кола. Нямам избор , а и няма възможност да се отказвам - ще натискам до край!
Цитирай
Thanks given by:
#10
rudizl написа:
julianov83 написа:
rudizl написа:Да, върши.

Значи я поръчвам в следващата минута! Благодаря!

Погледни линка в горния ми пост, редактирах го, Поръчай си това, със сигурност работи. Бях поръчал три.

Аз точно там ги гледах. Благодаря ти още веднъж. Сега влизам направо през линка да го поръчам.
Цитирай
Thanks given by:


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)