The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 1 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Тресене , вибреции в двигател , волан , купе

#1
Здравейте , става въпрос за xc90 2.5 T

Смених маслото Castrol 5w40 закупено от oilgroup.bg i смених предният тампон на скоростната кутия
.bmp   111.BMP (Size: 151.62 KB / Downloads: 30)
Тогава започна двигателя да работи по шумно (запазва си оборотите стабилни) и има вибрации по волана и се усещат в купето. 
Пробвах да махна тампона , след това върнах стария тампон - проблемите остават. Колата работи еднакво на бензин и на газ.


Закачих я на вида  изкара ми няколко грешки (първите 4 грешки стоят от доста време и нямам проблем ) от време на време ми изписва Anti - skid service requed но след секунди изчезва и не мисля че е нещо сериозно .


Грешките възможни за вибрацията :        


         


Въпросите ми са от къде да започна ?

- от смяна на ново масло закупено от другаде
- На канал за оглед за скъсани други тампони и ако има скъсан десен или заден дали ще си проличи при потегляне ?
- как да направя проверка за Damaged heated oxygen sensor (HO2S) (bank 1).  за входа и изхода на въздух
- някакви други предложения какво да проверя и как ?
XC 90 2.5 T 2005г.
Reply

#2
Здравей колега,
Аз как бих подходил към проблема, понеже едното ми ХС 90 е като твоето.
1. Бъди сигурен че акумулатора е зареден и не се разрежда бързо докато се прави дигностиката.
2. Разкачане на акумулатора.
3. Намираш къде е куплунга за oxygen sensor и го разкачаш, почистваш и го закачаш. Същото направи и с  Camshaft Control Valve куплунга.
4. Провери за маркучи които са разкачени след въздушния филтър. Обърни много голямо внимание точно преди турбото на двата маркуча. Един голям и друг по-малък.
5. Има три маркуча които контролират турбото. Огледай ги, а също и погледни така наречения Waste Gate Control Valve или там където се събират (трябва да е закачен около въздушния филтър).
6. Закачи акумулатора и изчакай 5 минути.
7. Слагаш Вида пак и нулираш всички грешки ако не си го направил вече.
8. Палиш и чакаш, ако работи нормално ОК, ако пак е същото гледаш грешките на ВИДА.

Възможно е като си сменил маслото да се е запушило нещо. Имаш ли много гадости, нали си огледа филтъра като го сменя да видиш колко е нагара останал по филтъра? Затова ако пак е същото махаш Camshaft Control Valve който е на вала на изгорелите газове и почистваш. Бъди сигурен че работи като го закачиш на 12V. Трябва да щрака. Сложи му нова гарнитура. Би трябвало да е 10-тина лева оригиналната от МП.

Пиши после какво е станало. Поздрави
Иначе по нашите коли като има един проблем, компютъра изплюва още сума ти грешки.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#3
Маслото беше на 8 - 9000 км , на филтъра не му обърнах голямо внимание , мисля че беше нормално износен . Днес напръсках с контактен спрей буксата , където се свързват трите маркуча и буксата на филтъра - нямаше резултат . Събота ще продължа , че нямам никакъв достъп до турбото има доста за разглобяване.
XC 90 2.5 T 2005г.
Reply

#4
Пръскането с контактен спрей на буксите за ламбда сондите, почти никога не води до до добри резултати. Smile

Какъв тампон си монтирал при смяната?
Зашото от кофти тампон е нормално да имаш повишени вибрации.
Reply

#5
Всички букси , които намерих съм ги разкачил и напръскал с контактен спрей намерих и разцепен вакуумен маркуч , другите са изгорели но са здрави и тях трябва да сменя.


       

Изчистих грешките и вече втори ден не се появяват . Но вибрациите останаха , на канал се установи , че десен тампон на двигателя също е скъсан.

Според мен , предният тампон на скоростната кутия е държал двигателят и когато съм го свалил за да го сменя двигателят е легнал на вече скъсаният десен тампон и затова се получават тези вибрации. Поне аз стигам до такъв извод и дано е така , че тези вибрации са доста непрятни . В края на седмицата ще го сменя и ще пиша дали има резултат.
XC 90 2.5 T 2005г.
Reply

#6
Днес смених десният тампон на двигателя Лемфьордер 120 лв. Вибрациите останаха. Двигателят се тресе .

Отново ми изкарва грешки : 
284: ECM-400C Three-way catalytic converter (TWC) efficiency, bank 1. Signal too high

   

284: ECM-614B Camshaft control, exhaust. Faulty


   

Явно не е от тампоните а двигателят не работи както трябва.

- Извадих да проверя свещите (Денсо иридиеви) едната ми се стори по - захабена от останалите .
- Две от бобините се извадиха прекалено лесно в сравнение с останалите който трябваше да въртя и дърпам за да ги изкарам (това индикация за проблеми ли    е ?)
- Маркучът за маслени пари , който излиза от двигателят и отива към сепараторът беше откачен от страната на сепараторът и намерих счупено парче пластмаса предполагам от щуцера ( така и неуспях да вкарам маркуча обратно).
- На връщане към града настъпих педала на газта и колата вдига 4 - 5000 оборота а километража си стои на около 80 км. Няма мощност ( това е ново)


Сега мисля да чистя сепараторът ако е счупен да взема нов . Да свалям ли картера и охладителя да ги почиста , възможно ли е една от грешките които ми изкарва да е заради запушени маслени пътища и колата да няма мощност ?

Това че няма мощност предполагам е свързано и с втората грешка и турбото ( което е омаслено ).
ECM-400C Three-way catalytic converter (TWC) efficiency, bank 1. Signal too high Това Bank 1 за първи цилиндър ли се отнася или за вече картерните газове и ролята на ламбда сондата ? Защото свеща която ми се тори по - захабена се намира първа до ремуците предполагам това е 1 цилиндър.

Новите свещи задължително иридиеви ли трябва да бъдат , защото в интернет за моя двигател ми излизат и обикновенни ?
XC 90 2.5 T 2005г.
Reply

#7
(02-13-2019, 06:41 PM)che4ef Wrote: махаш Camshaft Control Valve който е на вала на изгорелите газове и почистваш. Бъди сигурен че работи като го закачиш на 12V. Трябва да щрака. Сложи му нова гарнитура.

Работи ,  изкарах го и като дам на контакт вътре клапите се мястят, щтракат - наред е.
XC 90 2.5 T 2005г.
Reply

#8
За свещите всички препоръчват оригинални. В нета се намират на сносна цена.
Аз като сменях моите свещи бобините се вадеха много лесно.
ex XC90
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)