This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Оценете темата:
  • 1 гласа - средно 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Тресене , вибреции в двигател , волан , купе
#1
Здравейте , става въпрос за xc90 2.5 T

Смених маслото Castrol 5w40 закупено от oilgroup.bg i смених предният тампон на скоростната кутия
.bmp   111.BMP (Размер: 151.62 KB / Сваляния: 29)
Тогава започна двигателя да работи по шумно (запазва си оборотите стабилни) и има вибрации по волана и се усещат в купето. 
Пробвах да махна тампона , след това върнах стария тампон - проблемите остават. Колата работи еднакво на бензин и на газ.


Закачих я на вида  изкара ми няколко грешки (първите 4 грешки стоят от доста време и нямам проблем ) от време на време ми изписва Anti - skid service requed но след секунди изчезва и не мисля че е нещо сериозно .


Грешките възможни за вибрацията :        


         


Въпросите ми са от къде да започна ?

- от смяна на ново масло закупено от другаде
- На канал за оглед за скъсани други тампони и ако има скъсан десен или заден дали ще си проличи при потегляне ?
- как да направя проверка за Damaged heated oxygen sensor (HO2S) (bank 1).  за входа и изхода на въздух
- някакви други предложения какво да проверя и как ?
XC 90 2.5 T 2005г.
Цитирай
Thanks given by:
#2
Здравей колега,
Аз как бих подходил към проблема, понеже едното ми ХС 90 е като твоето.
1. Бъди сигурен че акумулатора е зареден и не се разрежда бързо докато се прави дигностиката.
2. Разкачане на акумулатора.
3. Намираш къде е куплунга за oxygen sensor и го разкачаш, почистваш и го закачаш. Същото направи и с  Camshaft Control Valve куплунга.
4. Провери за маркучи които са разкачени след въздушния филтър. Обърни много голямо внимание точно преди турбото на двата маркуча. Един голям и друг по-малък.
5. Има три маркуча които контролират турбото. Огледай ги, а също и погледни така наречения Waste Gate Control Valve или там където се събират (трябва да е закачен около въздушния филтър).
6. Закачи акумулатора и изчакай 5 минути.
7. Слагаш Вида пак и нулираш всички грешки ако не си го направил вече.
8. Палиш и чакаш, ако работи нормално ОК, ако пак е същото гледаш грешките на ВИДА.

Възможно е като си сменил маслото да се е запушило нещо. Имаш ли много гадости, нали си огледа филтъра като го сменя да видиш колко е нагара останал по филтъра? Затова ако пак е същото махаш Camshaft Control Valve който е на вала на изгорелите газове и почистваш. Бъди сигурен че работи като го закачиш на 12V. Трябва да щрака. Сложи му нова гарнитура. Би трябвало да е 10-тина лева оригиналната от МП.

Пиши после какво е станало. Поздрави
Иначе по нашите коли като има един проблем, компютъра изплюва още сума ти грешки.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Цитирай
Thanks given by:
#3
Маслото беше на 8 - 9000 км , на филтъра не му обърнах голямо внимание , мисля че беше нормално износен . Днес напръсках с контактен спрей буксата , където се свързват трите маркуча и буксата на филтъра - нямаше резултат . Събота ще продължа , че нямам никакъв достъп до турбото има доста за разглобяване.
XC 90 2.5 T 2005г.
Цитирай
Thanks given by:
#4
Пръскането с контактен спрей на буксите за ламбда сондите, почти никога не води до до добри резултати. Smile

Какъв тампон си монтирал при смяната?
Зашото от кофти тампон е нормално да имаш повишени вибрации.
Цитирай
Thanks given by:
#5
Всички букси , които намерих съм ги разкачил и напръскал с контактен спрей намерих и разцепен вакуумен маркуч , другите са изгорели но са здрави и тях трябва да сменя.


       

Изчистих грешките и вече втори ден не се появяват . Но вибрациите останаха , на канал се установи , че десен тампон на двигателя също е скъсан.

Според мен , предният тампон на скоростната кутия е държал двигателят и когато съм го свалил за да го сменя двигателят е легнал на вече скъсаният десен тампон и затова се получават тези вибрации. Поне аз стигам до такъв извод и дано е така , че тези вибрации са доста непрятни . В края на седмицата ще го сменя и ще пиша дали има резултат.
XC 90 2.5 T 2005г.
Цитирай
Thanks given by:
#6
Днес смених десният тампон на двигателя Лемфьордер 120 лв. Вибрациите останаха. Двигателят се тресе .

Отново ми изкарва грешки : 
284: ECM-400C Three-way catalytic converter (TWC) efficiency, bank 1. Signal too high

   

284: ECM-614B Camshaft control, exhaust. Faulty


   

Явно не е от тампоните а двигателят не работи както трябва.

- Извадих да проверя свещите (Денсо иридиеви) едната ми се стори по - захабена от останалите .
- Две от бобините се извадиха прекалено лесно в сравнение с останалите който трябваше да въртя и дърпам за да ги изкарам (това индикация за проблеми ли    е ?)
- Маркучът за маслени пари , който излиза от двигателят и отива към сепараторът беше откачен от страната на сепараторът и намерих счупено парче пластмаса предполагам от щуцера ( така и неуспях да вкарам маркуча обратно).
- На връщане към града настъпих педала на газта и колата вдига 4 - 5000 оборота а километража си стои на около 80 км. Няма мощност ( това е ново)


Сега мисля да чистя сепараторът ако е счупен да взема нов . Да свалям ли картера и охладителя да ги почиста , възможно ли е една от грешките които ми изкарва да е заради запушени маслени пътища и колата да няма мощност ?

Това че няма мощност предполагам е свързано и с втората грешка и турбото ( което е омаслено ).
ECM-400C Three-way catalytic converter (TWC) efficiency, bank 1. Signal too high Това Bank 1 за първи цилиндър ли се отнася или за вече картерните газове и ролята на ламбда сондата ? Защото свеща която ми се тори по - захабена се намира първа до ремуците предполагам това е 1 цилиндър.

Новите свещи задължително иридиеви ли трябва да бъдат , защото в интернет за моя двигател ми излизат и обикновенни ?
XC 90 2.5 T 2005г.
Цитирай
Thanks given by:
#7
(02-13-2019, 06:41 PM)che4ef написа: махаш Camshaft Control Valve който е на вала на изгорелите газове и почистваш. Бъди сигурен че работи като го закачиш на 12V. Трябва да щрака. Сложи му нова гарнитура.

Работи ,  изкарах го и като дам на контакт вътре клапите се мястят, щтракат - наред е.
XC 90 2.5 T 2005г.
Цитирай
Thanks given by:
#8
За свещите всички препоръчват оригинални. В нета се намират на сносна цена.
Аз като сменях моите свещи бобините се вадеха много лесно.
[Изображение: ab286014.gif]
[Изображение: ab286015.gif]
Цитирай
Thanks given by:


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)