The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
гуми XC90

#1
Колеги, съседите ми резнаха едната лятна гума та въпроса ми е, мога ли да купя 2 нови и да ги сложа  отпред, както знаем не е постоянно 4х4 и мисля че няма да има проблем....съвети
Volvo XC90 V8 2007г. Executive
BMW E82 135i 2011 г. MCoupe
Reply

#2
Ако гумите не са прекалено износени, така че разликата да е фрапираща между предни и задни примерно сантиметър и половина в диаметър... и приемем, че ще си купиш същият модел, аз не мисля, че ще имаш проблем. Или поне аз бих купил без да го мисля..

В страни от въпросът... разби ли челюстта на тоя съсед?
Reply

#3
не незам кой е, а гумите ми са почти нови мишелин естествено ще купя същите, въпроса е да не се натоварва раздатката, че не разбирам точно принципа и на действие, а новите слагам предни нали.
Volvo XC90 V8 2007г. Executive
BMW E82 135i 2011 г. MCoupe
Reply

#4
А ми щом са почти нови... разликата между тях, ще е в рамките на 3-4мм в диаметър. Пак казвам, това е лично мнение, но аз не бих се замислил. Дет се вика ако си 7 местен и качиш 5 души отзад... директно си с няколко мм разлика в диаметър само от теглото. Интересно ми е да чуя и други гледни точки.

Предни и според мен е по-добре, все пак са по-главният участник при спиране, завиване..
Reply

#5
(02-18-2019, 09:00 AM)iago Wrote: А ми щом са почти нови... разликата между тях, ще е в рамките на 3-4мм в диаметър. Пак казвам, това е лично мнение, но аз не бих се замислил. Дет се вика ако си 7 местен и качиш 5 души отзад... директно си с няколко мм разлика в диаметър само от теглото. Интересно ми е да чуя и други гледни точки.

Предни и според мен е по-добре, все пак са по-главният участник при спиране, завиване..

Ей, четете бе колеги! Tongue
По-читавите гуми, в случая новите, е редно да се сложат задни.
Задницата е тази, която занася в критична ситуация и определя стабилността на колата.
Относно поставянето отпред на по-новите гуми, предвид грайфер и теглителна сила, има резон, но по-важна е стабилността.
Вярно, тук става въпрос за автомобил 4х4, но имайки предвид 95/5% в ежедневието, мисля важи и за ХС90-ката.
Поздрави!
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#6
а сега де Dodgy
Volvo XC90 V8 2007г. Executive
BMW E82 135i 2011 г. MCoupe
Reply

#7
https://www.dnes.bg/cars/2016/04/19/znae...zad.299865

https://automedia.investor.bg/a/0-nachal...da-e-otzad

Има и още, ама не ми се рови в нета! Wink
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#8
Да, на теория това което казваш е сто процента вярно... има абсолютен резон!

Оообаче, аз карах драг-аджийката си, докато още я имах, с полу сликове отпред и обикновени летни гуми отзад... на всичкото отгоре я карах без ABS и с разцентрован кантар на задният мост. Беше с такива гуми, вместо 4 полу слика защото не беше пистова, а за драг само и с предно задвижване. Респективно в началото на спортният си жовот се караше в града като ежедневка и на писта по drag day-овете. Никога не съм имал драма със стабилността. Единствено ако спирах много екстремно от висока скорост задницата беше малко палава и то заради липсата на ABS и най-вече липсата на адекватно настроен кантар отзад. Палава, но тъй като се бях научил как да я карам, беше мнооого готина при спиране. Да чукам на дърво... явно съм имал късмет, защото съм имал ситуации в които "маам" спирачките до долу.. и пу-пу никога не съм имал инциденти, винаги съм я успокоявал. Ехх, малко щури ама яки си бяха младежки готини, хехе. Преди да направя сетъпа дискутирахме много с приятели и съмишленици, че колата вероятно ще стане с over steering заради гумите. Да, може би стана.. но на писта, не и на улицата. Не знам, никога не я закарах на писта.

Така че, базирайки се на опита ми с малко дива кола.. аз пак бих сложил новите гуми отпред. Ако трябва да избирам дали да ми тръгне задницата в завой при спортно каране с джипката в завои - нещо което не съм правил и не мисля да правя, или да имам по-дълъг спирачен път в критична ситуация... избирам да ми тръгне задницата.

Просто смятам, че много трудно ще докараш ситуация в която да усетиш тая разлика в гумите. Далеч съм от идеята да сравнявам XC-то с колата която описах горе. 

Пак ще кажа, че.. това си е моето мнение. Автомобилист любител съм, не съм про.. Smile 


Spurs, пролет/лято иде, време е да запознаем XC-тата на месечната. Поздрави. Cool
Reply

#9
(02-18-2019, 08:31 AM)radi1976 Wrote: не незам кой е, а гумите ми са почти нови мишелин естествено ще купя същите, въпроса е да не се натоварва раздатката, че не разбирам точно принципа и на действие, а новите слагам предни нали.

Не се притеснявай, сложи новите отпред и след един сезон няма да има разлика. ХС90 определено яде предните гуми повече, аз всеки път ги въртя.
Имах подобен случай по-миналата година, купих две нови, не съм имал проблем със задвижването.
ex XC90
Reply

#10
Благодаря колеги ще сложа новите отпред и аз така мисля, изяжда предните повече от задните и след 5000км. ще са еднакви, а и най важното спираш предимно с предните гуми
Volvo XC90 V8 2007г. Executive
BMW E82 135i 2011 г. MCoupe
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)