This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Левите мигачи замръзнаха на постоянно светещо
#1
Мараба пичове. Както си карах се сблъсках с проблем от сферата от която "най-нищо" не разбирам, а именно ел.

едит: забравих най-важното. Колата е XC90 2008ма бензин.

На кратко:

1) Излезна нова бета версия на CFE+ фърмуеъра. Реших да я сложа - като това стана снощи;
2) Прибрах се в къщи и повече не съм карал колата (20тина мин каране в София към 21 вечерта или 10км);
3) Днес на обяд изленах с колата за обяд (2-3км каране);
4) На връщане от обяд, дадох ляв мигач за завой... и всичко приключи. Левите мигачи замръзнаха на постоянно светещо (не мигащо, а светещо) положение. Без значение от положението на лоста, без значение и от това дали колата е на котакт или с изваден ключ, без значение дали копчето за аварийни е натиснато или не.

Пристигна ми ВИДА-та онзи ден и докато свалям софтуера от нета (ще ползвам виртуализация) реших да направя каквото мога.

1) Прочетох грешките с CFE-то, но грешките са само от BCM модула. Аз на тва CFE за кодочетец му нямам много вяра обаче. Респективно пробвах да върна старата версия на CFE-то (не помогна), а в момента изцяло е без него.
BCM U012600
BCM U042829

2) Свалих бушите от задният ел. блок 29 и 30 номер.. мигащите продължиха да светят. Уж това трябва да са номерата на бушоните.
3) Свалих крушките една по една, да не би някъде нещо някак си да е окъсило (чувал съм за разнородни проблеми с мигачи вследствие на проблемни крушки) - без резултат.
4) Свалих лостчето за мигачите.. да не би да му е дошло времето и да се е "окотило". Без лостче, без букси.. отново никакъв резултат.


5) Мисля да търся ако има някакво реле, да го махна.. и може би да пробвам с ново такова ли.. знам ли.


В момента колата е със свалена клема на акумулатора, не мисля че ще помогне, но поне да се "рестартира" ебаси. Свалям ВИДА-та, но нещо крашва сървъра, та отнема време, мамка му.

Моите опасения са, че CFE-то нещо е сбозило софтуера на блока/модула който управвлява мигачите (въпреки, че от CFE се кълнат, че е невъзможно по някакъв начин устройството им да навреди на колата). Някак си прекалено скоро след като ъпдейтнах фърмуеъра му се случи. И опасение две е нещо простичко, като реле да е "залепнало". Или направо упр. модул да е гръмнал. Или пък да мине с едно просто препрограмиране...

Докато се сваля ВИДА-та и успея да прочета колата, приемам всякакви съвети и идеи. Както и къде да ида.. ако не успея да я "оправя", демек ако не се самоуправи или с ваша помощ. Ще пиша на Ники, но той е доста зает и едва ли ще има време да се занимава с това. В+3 разбират ли от електро? Или направо в Мото Пфое, ама не знам там как са с електрото. Да не започнат да стрелят части една по една...



А бе дет се вика, отворен съм за всякакви идеи и препоръки..

Бърз ъпдейт, че ми е превъзбудено. След 30 минути без акумулатор, колата се оправи. Виновник новият фърмуеър на CFEто (3.0.0). 

Не го слагайте!!!


Да не трия темата, че може някой нещо полезно да си види в нея. Та.. мигачите имат ли реле аджеба или всичко е през ел. блока?
Цитирай
Thanks given by:
#2
Тъкмо това за акумулатора щях да ти пиша. Спри на CFEто всичко свързано с мигачите.
След 2007ма XC90 си имат функционалноста с трите премигвания като бутнеш леко лоста за мигачите.
Управлението на мигачите е през High-side switch, няма релета.
Цитирай
Thanks given by:
#3
Мда, спрях го и не искам и да го помирисвам повече. Бях превъртял днес. Къде четири премигвания, там са и три. Тях поне си ги имам от завода.

Признавам си, това с акумулатора винаги съм го приемал с голяма доза недоверие, но ето, че точно това помогна. Почти съм сигурен, че ако бях с ВИДА под ръка, щях да загубя много време докато успея да се ориентирам къде и какво евентуално да пипна в някой блок, за да го "рефрешна/рестартирам". И тъй като пипам за първи път съм още толкова сигурен, че нямаше и да я оправя. А не мислям, че тоя проблем беше от типа "чистене на грешки".

Дейба, ще трябва да започна да се ограмотявам и на ел. тема.
Цитирай
Thanks given by:


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)