Оценете темата:
  • 2 гласа - средно 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Климатик V50 спира да работи
#1
Здравейте, 

От понеделник съм горд собственик на V50 T5 2004, което купих от автокъща и прилежно обслужих в сервиз, където заредих и климатика с фреон. Днес пътувам за Хърватска и по пътя климатика постоянно спира да работи, като не индикира че е изключен, просто не духа студено. Като го изключа и изчакам 5 мин, отново заработва за около 10 мин. Няма значение дали е на автоматичен или ръчен режим.
Не вярвам, че е въпрос на настройка или нещо, което мога да оправя сам, но все пак реших да си пробвам късмета във форума. Най-малкото ако препоръчате сервиз за климатика ще е от полза.

Благодаря, 
Даниел
Volvo V50 T5 AWD 2004
Цитирай
Thanks given by:
#2
Някой датчик може да прави проблеми. Щом тръгва и спира така.. Но само в сервиз могат да ти кажат със сигурност.
Цитирай
Thanks given by:
#3
Имам подобен проблем. Когато оставя вентилатора на 1 или 2 степен духа студено постояннно, но не може да охлади купето. Когато увелича вентилатора духа известно време докато изключо първия път компресора и след това компресора не тръгва.
Проверено е точното количество фреон 1кг за s80.
След изпразването и запълването на системата духаше доста време и пак по някое време спря и премина в предишния режим до първото тръгване.
След рестартиране на двигателя след известно време пак тръгва.
Мисля че има запушен някой възел, но ще ходя на майстор да установи и ще кажа.
Цитирай
Thanks given by:
#4
Съединителя на компресора вероятно е приключил.
Има един колега в форума занимаващ се с климатици - http://volvoclub-bg.com/forum/member.php...e&uid=2879
Той е наясно какво и как се ремонтира по климатиците на нашите коли. Smile
Цитирай
Thanks given by: pancho
#5
(06-18-2019, 12:22 PM)Tisho написа: Съединителя на компресора вероятно е приключил.
Има един колега в форума занимаващ се с климатици - http://volvoclub-bg.com/forum/member.php...e&uid=2879
Той е наясно какво и как се ремонтира по климатиците на нашите коли. Smile

Проблема е отстранен, благодаря на Tisho за препоръката на сервиз, наистина там знаят какво правят! 
За информация при бензиновите мотори може да настъпят размествания при по-топло време, което спира работата на климатика. Отстранява се механично за малко време и пари.
Volvo V50 T5 AWD 2004
Цитирай
Thanks given by:
#6
Отстраних сам проблема.  След като премерих разстоянието между ролката на компресора и шайбата която се привлича от електромагнита (разстоянието което трябва да бъде прочетох от Vida е 0.3мм навсякъде, като може на едно място да е максимум 0.6мм за s80, 2.4 bifuel 140 коня) при мен разстоянието беше 0.7мм навсякъде. Това разстояние не може точно да се измери точно защото въртящата се шайба има вътрешно износване което луфтомера неможе да хване, така че при мен разстоянието е било повече. 
Сега за отстраняването :
1. Източих фреона. Това може и да не се прави, но тъй като питах разбирачи ми препоръчаха.
2. Свалих ремъка.
3. Отвих четирите болта с който се държи компресора за двигателя.
4. С леко преместване между двигателя и вентилатора отвих болта за шайбата която е свързана за ротора на компресора.
5. Със скоба свалих шайбата. (Има различни видове)
6. Между шайбата и вала има шайби с който се регулира въпросното разстояние, при мен бяха две едната беше 0.7мм, другата 0.1мм. Аз махнах тази която е 0.7мм.
7. В обратния ред сглобих нещата.
8. Понеже съм изтеглил фреона ми казаха да сменя и дехидратора разбирачите. Смених го понеже беше 20 лв nissens. Стария беше перфектен без запушване. Имах проблеми с О пръстените при смяната и все изпъскаше като го надуя до 15 бар. Сложих една паста за уплутнение и спря да изпуска.
9. Напълнихме го с 20мл масло за съответната система защото сложих стар фреон (мислех, че нещата няма да се оправят) при смяна на дехидратор трябва да се сложи 30мл масло.
10. Сложих 1кг стар фреон.
11. Пуснах климатика.  
Всичко е супер до морето.
Цитирай
Thanks given by:


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)