Оценете темата:
  • 1 гласа - средно 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Въпрос за ДПФ филтъра ?
#1
Става въпрос за volvo s40 2008 г 2.0 d.
Имам малък проблем с нея от няколко седмици и исках да попитам за съвет , ако е възможно. Колата е с DPF филтър и е на реални 143 000 . От 3 седмици насам от време на време започна да качва разхода на гориво и се усеща леко придърпване когато карам и дам съвсем малко газ в по ниски обороти и също така на празен ход бордовия също започва за известно време да показва значителна консумация , след което става пак на 0. Преди винаги стоеше на 0 когато е изключена от скорост. Цялото това нещо се случва от време на време и исках да попитам дали е възможно това да е някаква регенерация на дпф филтъра ? На таблото не светка никаква индикация за проблем и тн. Нямам представа дали тези дпф филтри имат заложена регенерация и дали е възможно да е това или е възможно да има друг проблем.Ще се радвам на съвети.

Благодаря
Цитирай
Thanks given by:
#2
Защо реши, че проблемът е в DPF?
Цитирай
Thanks given by:
#3
Здравей, abdahorn,

Нормално е да имаш въпроси, тъй като в България няма много информация за въпросния филтър и навсякъде те съветват да го машнеш, което според мен е адски тъпо решение. Изглежда си описал точно регенерацията, която по книжка е между(по спомен) 500-900км. Аз лично го следя, когато по надолнище най-често без да давам газ дава разход над 0 - започнала е процедурата. Иначе отнема около 10 минути. Ако случайно започне да го прави много често(говорим още преди да си минал 100км), това означава, че ти е за смяна. Най-лесно се хваща, когато маслото ти се качи, за това е хубаво да го следиш от време на време. Според мен обаче имаш поне още 50 000 км да караш с него. Пак по книга смятана я дават на 210 000км. Съветвам те, когато дойде времето, просто да го смениш. Имаш сравнително евтини варианти за общо около 600-700лв всичко. "В плюс 3" вече имат опит в сменята.
Цитирай
Thanks given by:
#4
Здравей , благодаря .

Възможно ли е да съм я прекъснал няколко пъти и да е повече от 10 минути ?

Забелязах , че започна да го прави когато тръгвам към работата и явно времето не и е достатъчно , за да го завърши и започва пак след като запаля и си тръгна от работа.

Може би трябва да я изкарам на дълго и да я покарам малко с високи обороти ?
Цитирай
Thanks given by:
#5
Ето какво пише в менюала:
Diesel particle filter (DPF) Diesel cars may be equipped with a particle filter, which results in more efficient emission control. The particles in the exhaust gases are collected in the filter during normal driving. So- called "regeneration" is started in order to burn away the particles and empty the filter. This requires the engine to have reached normal operating temperature. Regeneration of the filter takes place automatically at an interval of approximately 300 – 900 km depending on driving conditions. Regeneration normally takes 10 - 20 minutes. It may take a little longer at a low average speed. Fuel consumption may increase slightly during regeneration. The rear window heating may be activated automatically to increase the load on the engine during regeneration without warning. Regeneration in cold weather If the car is frequently driven short distances in cold weather then the engine does not reach normal operating temperature. This means that regeneration of the diesel particle filter does not take place and the filter is not emptied. When the filter has become approximately 80% full of particles, the yellow information symbol on the instrument panel illuminates, and the message SOOT FILTER FULL SEE OWNER MANUAL is shown on the instrument panel display. Start regeneration of the filter by driving the car until the engine reaches normal operating temperature, preferably on a main road or motorway. The car should then be driven for approximately 20 minutes more. A smaller reduction of engine power may be noticed temporarily during regeneration. When regeneration is complete the message is cleared automatically. IMPORTANT If the filter fills up it may be incapable of functioning. Then it can be difficult to start the engine and there is a risk that the filter will have to be replaced. Use the parking heater* in cold weather so that the engine reaches normal operating temperature more quickly.

С други думи, ако колата не достига оптимална температура и не я поддържа необходимото време за регенерация, е добре да отидеш на главен път или магистрала, ама не е необходимо да я държиш в кой знае какви обороти. Ако си от София, едно обикаляне на южната дъга ще ти свърши работа.
Цитирай
Thanks given by:
#6
Благодаря ти много ! Тази тема е хубаво да се запзи някъде .

От София съм. Ще я изкарам на магистралата , че явно всеки път и прекъсвам цикъла ,защото тя тъкмо като загрее и аз я гася в последно време.

Ще пиша пак да кажа какво се е случило скоро.

Мерси
Цитирай
Thanks given by:


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)