The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Температура на антифриз с VIDA или CFE

#1
Мараба пичове. Миналата седмица сменях радиатор + термостат и докато чаках да загрее/обезвъздуши/т.н. системата си цъкнах CFEто да ми показва темп. на охл течност и ми направи впечатление, че след като загрее хубаво на място си държи между 100 и 105 градуса. Но уреда на таблото не се мърда от средата.

Сега.. пределно ми е ясно, че тия 90 градуса, никога не са 90 градуса, плюс това уреда е направен да седи на средата в цял диапазон (примерно от 80 до 100 винаги е на средата), точно за да не се шашка* шофьора ако вижда колебания.

И все пак се зачудих дали е нормална тая температура, защото като стигне 105, дори не се включва перката, но въпреки това пада на 100 градуса. После пак вдига 105 -> 100 -> 105 и т.н.

За съжаление е рядко срещан V8-ка по наще земи, ама все пак всякакъв отзив за CFE и XC90 ми е интересен, без значение дали дизел или 3.2.
Reply

#2
Здрасти,
Защо го сменя този радиатор, протече ли?

Това което виждаш е нормално. Термостата се отваря на 92 градуса. температурата на самия двигател се повишава повече от това. Нещо като инерция, докато завърти антифриза. Зависи също от околна температура и карането. В града при 40 градуса навън да виждаш температура на двигателя 100 или 105 при спри-тръгни и работещ климатик на макс е нещо много, много нормално. На магистралата всичко се връща в нормалните граници. На Т5 съм виждал да достига 108 градуса, а кутията беше на 95 или нещо такова.
На 2,5 Т5 е абсолютно същото каквото описваш. Обаче нормалната температура се движи около 87 градуса. При 3,2 от отва което съм наблюдавал е с една идея по-добре, но в общи линии е аналогично положението. Нормална температура по CFE е около 92, но варира.
Стрелката на температурата се управлява софтуерно, за да не се шашкат хората.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#3
Температурата е напълно нормална.
На 105 градуса тръгва перката, но на първа степен, втората я пуска на 110 градуса. Охлажда до 98-100 градуса и след това цикъла се повтаря.
Системата работи под налягане а и антифриза не завира при 100 градуса. Smile
Reply

#4
Опа пичове.. мерси за отговорите.

Чечев, смених го от...... параноя, признавам си. Горе долу случаите в интернета за думнал топлообменник на АСК става при 10на годинишни коли и реших да го сменя превантивно. Божа работа е колко още можеше да изкара.

Тишка, точно на 105-106 градуса започва да сваля до 100тина и пак така кръгово.

Днес през деня се разрових малко в swedespeed-a и един пичага с S80 (или пък да беше пак XC90, изключих) пак с V8 описа абсолютно същият сценарий и питаше дали е нормално. Общо взето срещнах писания и на други хора с други коли които споделят за работни температури над 100 градуса.

Баща ми има едно Берлинго 1.9 чист дизел и при него явно са забравили* да коригират показанието на стрелката софтуерно, и там извън града стрелката седи на ~70-80 градуса, а в града стои на 105-110гр. И първото градско каране с колата беше именно шашкане. "Ебаси, та'а прегря".. и малко след това видяхме, че всъщност така си се държи колата. Вече почти 10 години без проблеми.

Странното е че сега се возихме с Иво и неговата на 93-94 включва перката и охлажда до 89-90. Като при мен, ама с 10на градуса на долу. Разликата е че неговата е преди фейслифта и може да има разлика я в софтуера, я в показанието на датчик/табло. Ба ли му мамата. А бе с две думи бях решил да търся проблема, но след вашите мнения, няма какво да се занимавам. Особено щом по предписание включва 1ва степен на 105. Вярвам, че ако колата се държеше ненормално, блока на мотора/таблото щеше да ме нотифицира за по-високата температура все някак еб@си.

Евала пичове, голямо благодарско!  Big Grin
Reply

#5
Това с радиатора е за първите 2 години на ХС90 и то за кутията на GM. Други такива случаи са голяма рядкост. Няма значение, направил си упражнението. Поне радиатор се сменя лесно.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#6
Лъчо, не знам ти от кога си нацъкал да гледаш температурата с CFE, но това което гледахме като температура при мен вчера си е така от както съм го сложил на OBD-то и съм му настроил "multi" дисплея на 2 реда с OT/TT/Gear и CT/HT/Speed - температурата винаги ми стои в диапазона 90-95 градуса, а климатика ми е винаги на Auto 24-25 градуса през лятото...трицифрено показание не съм виждал никога !?!
бай Вълчо си харчи, но като за "малка ГАЗ-ка" не е толкова страшно, а и ти пълни душата на MAX ...до тук толкова - цък >> [Image: 942505.png]
V8 is the Soundtrack of my Life !!!
Reply

#7
@Чечев, ахааа... значи малко съм се минАл с радиатора. Ама... нищо де, страх лозе пази. Наистина е лесен, за нула време падна.

Ивчо, в интерес на истината след като смених радиатора за първи път пуснах да гледам температурата на антифриза на CFE и нямам база за сравнение с преди това. Иначе както говорихме с теб (да го напиша и тук), както каза Тишката перката се включва на 105 градуса, обаче преди няква година (не намерих конкретно инфо коя), и там нали версията на софтуера, 1ва степен на радиатора е била на 95 градуса. За това твойта се пуска на 95, а мойта на 105 (тая сутрин отворих капака и видях, че перката върти. До сега не съм я чувал просто). И двете коли се държат нормално, дет се вика всичко е точно, мерил съм го сутринта с линийката. Big Grin
Reply

#8
Говорейки за CFE и температури - как седят нещата с маслото на скоростната кутия?
Тези дни ми направи впечетление че при катерене стига до 113 градуса а на магистала държи 100.
Xc70 05 D5 163hp 
Reply

#9
Quote:@Чечев, ахааа... значи малко съм се минАл с радиатора. Ама... нищо де, страх лозе пази. Наистина е лесен, за нула време падна.
 Защо да си се минал. Това е добре което си направил.


Когато е включен климатика перката трябва да върти непрекъснато на първа степен и ако има нужда завърта и по-бързо. Това много помага при спри - тръгни. Експеримента показа че при включен климатик кутията е не отива над 90 градуса. Това е при ХС90 3,2л 2009. При изключен кутията отива на 95, че и нагоре градуса. Това при тежък трафик.

Споменах по-горе за 2,5Т5 ХС90 (имам две ХС90), което е с допълнителен охладител. Фабричен. Интересното е че охладителя не оказва голямо значение при тежък трафик и голяма жега, но на магистрала, изкачвания, натискане на баири като изрод, температурата не отиваше над 75 градуса. Антифриза винаги на 87-89. Зимата рядко виждам температура на кутията над 70 градуса.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#10
Мхм, шегувам се, добре е. По-добре сега предвидено когато имам време, отколкото зимата да се разтече кога е баш най не подходящо (ако изобщо има подходящ момент да се счупи нещо по колата де). На климатик винаги върти, да. Ама аз не съм от най-големите фенове на климатика в градско и предпочитам да си сваля прозореца сякаш.

@gshab2, в града в час пик, температурата на кутията стига и седи на около 100 градуса (малко под температурата на водата). Дълго извънградско още не съм го карал това лято и не мога да дам мнение.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)