The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Смяна масло на АСК - Aisin TF 80 SC

#1
Здравейте, колеги,
Понеже наистина нямам много време да се ровя и търся по темата,моля за малко насоки и съвет.
Искам изцяло да сменя маслото на скоростната кутия. Не че ми прави някакви проблеми, даже много добре работи, но последното обновяване с 4 литра е правено преди около 50 000км в МП и винаги е било така по този метод с 4л. Кутията е на 200000км.
Бих искал да си го направя сам, но проблема е, че нямам Вида, за да ресетна каунтъра после. Дали става с Делфи, с това разполагам засега или някаква друга диагностична програма която може наистина да ресетне?
ИСкаше ми се да направя цялата тази процедура в МП,но за там имам различни отзиви. Преди време говорих с човек , който имам много близки хора там и ми каза как СПЕСТЯВАТ от клиентите, даже и на него са му сменяли хидравлични повдигачи така по приятелски без да ги плаща, имало.....,вместо да смянят всичките 20бр на клиента, сменят само износените и другите ги заделят. Така може би правят и с маслата. Откъде да съм сигурен, че ще използват всичките 12 литра за цялата процедура по АСК? Не мога да съм там и да гледам през цялото време. Съжалявам за тези съмнения, може да звучи обидно за някои, които работят там, сигурен съм че има и съвестни хора, ....но такава е истината...донякъде.
Бихте ли ми препоръчали сервиз, където работят коректно и аз лично мога да присъствам и гледам докрая на всички процедури? В 3 плюс?
И аз мога сам да си направя промивката и смяната, но ми трябва Вида за тази цел. Дали някой колега с Вида няма да може да ми направи тази услуга, бих си платил за това и разкарването разбира се.Живея в Казичене,...ако някой се навие.
Относно маслото-Четох малко и чужди форуми и тук даже, има различни мнения, от Мобил 3309, на Тойота до оригинално на Волво, какво ще ми препоръчате?
Благодаря предварително.
ПС: Или да не я пипам въобще кутията що си работи перфектно? Но много ми се иска да го сменя, тъй като никога не е правено досега и съм сигурен че има доста боклуци вътре.
Moskvitch Aleko ex
Fiat Tempra 1.6i ex
BMW E36 1.6i ex
Volvo s40 2.0i now
Mercedes E-class Avantgarde 3.0d ex
Volvo XC90 2.4 D5 2008

#2
Здравей колега,

Ще нахвърлям няколко неща:

1) Най-важната точка.. кутията задължително се обслужва редовно именно, за да няма проблеми. Няма вариант в който "не пипам, щом работи". Аналогично е с маслото на мотора. И там не чакаш да се пръсне мотора, за да го смениш. Има масов слух, че много хора са изревали от счупени кутии щом са сменили цялото масло. Това е възможно само и единствено при кутии които са на предела на силите си. Старото масло е пълно с фрикционни частици и някак си крепи положението. В момента в който сипеш новото и кутията евентуално си изпява песента. Аз поне така си го обяснявам. Здрава кутия, няма как да се счупи от редовно сервизиране. Супер несериозно твърдение е! И ще да е някакъв супер частен случай само при Волво. При автомата, всичко се случва благодарение на маслото, така работи и за това е адски важно да бъде в кондиция.

2) За съжаление с Делфи не можеш да занулиш counter-a на кутията. Само с VIDA. Аз като си купих колата, смених маслото в кутията и след няколко месеци чак занулих и обслужването на кутията. Нямах VIDA, мислех, че с Делфито ще стане, ала-бала.. и ха днес, ха утре.. минаха няколко месеца докато приятел и колега от форума ми услужи с VIDA. Мисълта ми е че не е критично и жизненоважно зануляването да стане веднага след смяната на маслото. Аз също вече имам VIDA, но свободното ми време е доста кът и идване до Казичене ще ми е доста тегаво. Ако измислиш вариант да го смениш и да дойдеш до нас, за да занулим кутията, ще стане по-лесно.

3) Аз сложих Mobil 3309, обаче другото лято съм решил пак да го сменя и ще сипя оригинално, вероятно купено от Мотото, за да знам че наистина е оригинално. Smile Често проблема с маслото не е марката, а да не е менте.

4) Нямам идея дали В+3 ще ти дадат да гледаш, доколкото знам са пичове и вероятно ще дадат, но за да си сигурен просто им звънни и ги питай. В смисъл, не мисля че е обидно за който и да е монтьор ако го питаш дали може да гледаш. Въпроса е да не им даваш акъл, че тогава.... Smile

#3
Вида ти трябва не само да ресетнеш брояча, а и за да направиш нивото. Нужно е температурата на маслото да е между 50-60° когато отваряш малката пробка за да изтече излишното.
Една вида е стотина лева от китайците, а е полезно да си я имаш.

Изпратено от моят MI 8 с помощта на Tapatalk
XC70 T6    MY12 - (2021 -   )
XC70 D3    MY12 - (2019-2021)
V70   D5    MY05 - (2015-2019)
V70   2.5D MY00 - (2011-2015)
V40   2.0   MY98 - (2008-2011)
460   1.8   MY90 - (2005-2008)

#4
Всъщност температурата трябва да е 40 градуса. Но повярвай ми разликата между 30, 40 или 70 градуса ще е даже под 100мл.

#5
Грамов е прав - температурата трябва да минимум 50 градуса по Целзий, за да се направи нивото.
Volvo 940 Estate 1994 D24TIC 122hp

#6
Странно. Сега се разрових и на някои места споменават наистина 50-60 градуса, но до преди днес* бях срещал на други места да споменават 40 градуса. Не ми се търси във VIDA-та какво пише, но е напълно вероятно да сте прави и да е 50-60.

#7
(07-03-2019, 05:12 PM)iago Wrote: Странно. Сега се разрових и на някои места споменават наистина 50-60 градуса, но до преди днес* бях срещал на други места да споменават 40 градуса. Не ми се търси във VIDA-та какво пише, но е напълно вероятно да сте прави и да е 50-60.
Ей сега "паля" Видата и ще снимам какво пише

Изпратено от моят MI 8 с помощта на Tapatalk

(07-03-2019, 05:16 PM)gramov Wrote:
(07-03-2019, 05:12 PM)iago Wrote: Странно. Сега се разрових и на някои места споменават наистина 50-60 градуса, но до преди днес* бях срещал на други места да споменават 40 градуса. Не ми се търси във VIDA-та какво пише, но е напълно вероятно да сте прави и да е 50-60.
Ей сега "паля" Видата и ще снимам какво пише

Изпратено от моят MI 8 с помощта на Tapatalk
50°[Image: c9b0dfa44435ccaab719cc0925bb7ced.jpg]

Изпратено от моят MI 8 с помощта на Tapatalk

(07-03-2019, 05:16 PM)gramov Wrote:
(07-03-2019, 05:12 PM)iago Wrote: Странно. Сега се разрових и на някои места споменават наистина 50-60 градуса, но до преди днес* бях срещал на други места да споменават 40 градуса. Не ми се търси във VIDA-та какво пише, но е напълно вероятно да сте прави и да е 50-60.
Ей сега "паля" Видата и ще снимам какво пише

Изпратено от моят MI 8 с помощта на Tapatalk

(07-03-2019, 05:16 PM)gramov Wrote:
(07-03-2019, 05:12 PM)iago Wrote: Странно. Сега се разрових и на някои места споменават наистина 50-60 градуса, но до преди днес* бях срещал на други места да споменават 40 градуса. Не ми се търси във VIDA-та какво пише, но е напълно вероятно да сте прави и да е 50-60.
Ей сега "паля" Видата и ще снимам какво пише

Изпратено от моят MI 8 с помощта на Tapatalk
50°[Image: c9b0dfa44435ccaab719cc0925bb7ced.jpg]

Изпратено от моят MI 8 с помощта на Tapatalk
Или както писах, 50-60°[Image: 86b01b8d2671b68210b3da1040f14598.jpg]

Изпратено от моят MI 8 с помощта на Tapatalk
XC70 T6    MY12 - (2021 -   )
XC70 D3    MY12 - (2019-2021)
V70   D5    MY05 - (2015-2019)
V70   2.5D MY00 - (2011-2015)
V40   2.0   MY98 - (2008-2011)
460   1.8   MY90 - (2005-2008)

#8
Благодаря за съветите на всички отзовали се колеги)))
Най-добре е наистина да си е оригинално маслото и цялостна смяна.
Наистина температурата е между 50-60 С.
Ще го направя при първа възможност, насочил съм се към Младен във Връбница.
За в бъдеще ще се снабдя с Вида, но доста трябва да се поровя, защото както виждам има много разновидности-оранжеви, зелени платки, незнам кой си китаец е по-добър....Някой ще ми препоръча ли нещо конкретно като Вида, изпитано и от сигурен търговец и на добра цена?Линкове?
Благодаря.
Moskvitch Aleko ex
Fiat Tempra 1.6i ex
BMW E36 1.6i ex
Volvo s40 2.0i now
Mercedes E-class Avantgarde 3.0d ex
Volvo XC90 2.4 D5 2008

#9
https://www.aliexpress.com/item/20461450...4c4dxhpTrc

Аз взех тази, версията 2014D и не съм имал проблем.


@gramov, съгласих се. Значи грешката е била при мен. Wink

#10
(07-04-2019, 01:00 AM)toninikolaev Wrote: Благодаря за съветите на всички отзовали се колеги)))
Най-добре е наистина да си е оригинално маслото и цялостна смяна.
Наистина температурата е между 50-60 С.
Ще го направя при първа възможност, насочил съм се към Младен във Връбница.
За в бъдеще ще се снабдя с Вида, но доста трябва да се поровя, защото както виждам има много разновидности-оранжеви, зелени платки, незнам кой си китаец е по-добър....Някой ще ми препоръча ли нещо конкретно като Вида, изпитано и от сигурен търговец и на добра цена?Линкове?
Благодаря.
Ето от тук съм взел моята:

BGN 105.42 23%OFF | Full Chip For Volvo Vida Dice 2014D 2015A Add Cars To 2019 OBD2 Auto Diagnostic Tool Dice Pro Vida Dice Green Board Free Ship
https://s.click.aliexpress.com/e/cM8fsKnQ

Изпратено от моят MI 8 с помощта на Tapatalk
XC70 T6    MY12 - (2021 -   )
XC70 D3    MY12 - (2019-2021)
V70   D5    MY05 - (2015-2019)
V70   2.5D MY00 - (2011-2015)
V40   2.0   MY98 - (2008-2011)
460   1.8   MY90 - (2005-2008)



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)