The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S60 D5 163Hp влиза в сервизен режим

#1
Здравейте, пиша поради необходимост от помощ/мнение.
От около 3 години карам Volvo S60 D5 163Hp AT с двигател D5244T. Колата влиза в до болка известният сервизен режим още от когато я взех. Периодично, когато ме обземе ентусиазъм и имам възможност, се правят опити да се реши въпросният проблем. Кодовете за грешка са ECM 2505 Ниско налягане на гориво и по-рядко ECM 2501 Високо налягане на гориво. Проверени и сменени са доста неща по-колата, най-вече на база на това което намерих в нета, като информация, относно възможните причини за тези грешки. Преди няколко дни стигнахме с майсторът, който я обслужва, до проверка на върнато гориво от дюзите. Според него 2 от дюзите са съвсем малко над норма, но не би трябвало това да е проблем. Намерих употребявани дюзи, на сравнително достъпна цена и съм склонен да поръчам, но възникна следната ситуация: в Scandix и на други места в нета, намирам информация че дюзите са три класа и при смяна на 3 и повече е необходим софтуерен ъпдейт. Интересното е че го пише и точно за този конкретен мотор, а на други места срещам че от тази година, двигателите Евро 3, не подлежат на прекодиране на класът на дюзите. Някой дали има представа кое е вярно? Дюзите които имам възможност да поръчам са Клас 2, реших за всеки случай да погледна тези на колата и се оказа че 3 са Клас 2 и 2 са Клас 1. Предполагам оригиналните са Клас 1, а останалите са сменени в последствие. Понеже има данни че колата не е била поддържана особено добре, предполагам дори и да подлежат на препрограмиране, не е било направено. И в общи линии има ли смисъл да поръчвам дюзи?
Reply

#2
Не ,не ,недей да поръчваш никакви дюзи, със сигурност това не ти е проблема.Кажи какво сте сменили и проверили ,свързано с налягането на горивото. Обикновено ,щом ги има налице и двете грешки (за високо и ниско налягане),най-вероятно проблема е в клапана за регулиране на налягането ,който се намира на помпата(ГНП).Също така ,датчика на рейла може да не чете коректно налягането и като краен вариант-самата помпа за високо налягане.Естествено това важи ,ако горивния филтър е сменен и никъде по тръбопроводите няма течове...Сега се сещам ,че на рейла ,от другата страна на датчика за налягане има един механичен предпазен вентил ,който също може да прави номера с налягането ,ако не затваря плътно ,но е много малко вероятно проблема да е там.
Volvo S60 D5 - D5244 T - 2004
Reply

#3
Резервоарът е свалян и чистен, имаше много мръсотия, още когато я взех. Сменена е помпата за ниско налягане. Проверени са тръбопроводите. Това беше още преди две години, като тогава се пробваха и датчик и клапан на рейла, с други, употребявани от кола, която седеше като донор в сервиза, където я правиха. Преди месец датчика и клапана бяха пак сменени, изхождайки от мисълта, че тези които пробвахме, може и те да са били проблемни. Филтърът е сменян поне 5 пъти за това време. Помпата за висока налягане не е сменяна, но имаше теч от уплътнение някъде по нея, и по спомен беше сваляна и монтьорът, като цяло няма съмнения в нея. За механичен предпазен вентил не е ставало въпрос по спомен до сега, респективно не е проверяван. Колата забива когато е на ниски обороти и се подаде рязко газ, точно най-лошата ситуация, около 90 км/ч, като тръгнеш да изпреварваш, за да свали предавка. Ако е в по-високи обороти не забива, колкото и да я настъпваш, т.е. явно стига достатъчно гориво.
Reply

#4
Два пъти съм се сблъсквал с този почти "фабричен" проблем на D5. Той не е никак за подценяване, ако тръгнеш да изпреварваш особено.
Първия път ми се оправи след рециклиране на турбината.
Втория път след смяна на мотор поради блокаж на едното бутало майсторите сложиха старата помпа за високото налягане. При нея на всяко изрязване влизаше в авариен. Сложих тази която си беше с новия мотор и нещата заспаха ...

Припушва ли ти твоята по принцип?
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Reply

#5
Да, на ниските предавки, като се подаде повече газ. Ясно е че колата е стара и може да е всичко. Просто понеже доста се направи, а сега има опция да се поръчат дюзи по 70 лв. реших че си заслужава да се пробва. Мислех даже три само да взема, защото уж две са малко извън норма. Проблемът е с тези класове и евентуалната нужда от програмиране на компютърът.
Reply

#6
(08-14-2019, 08:31 AM)lkozarov Wrote: Да, на ниските предавки, като се подаде повече газ. Ясно е че колата е стара и може да е всичко. Просто понеже доста се направи, а сега има опция да се поръчат дюзи по 70 лв. реших че си заслужава да се пробва. Мислех даже три само да взема, защото уж две са малко извън норма. Проблемът е с тези класове и евентуалната нужда от програмиране на компютърът.

По скромното ми мнение, дюзите са последното нещо за забиването на D5. Могат да ти стопят бутало, ако не са калибрирани, но не мисля че аварийния режим е от тях.
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Reply

#7
(08-14-2019, 08:31 AM)lkozarov Wrote: Проблемът е с тези класове и евентуалната нужда от програмиране на компютърът.

Тъй като се интересуваш за класовете на дюзите ,накратко: на този двигател могат да се монтират три класа дюзи: 1-ви ,2-ри или 3-ти. Обикновено заводски се монтират 2-ри клас дюзи(отбелязано е на табелката на капака на ангренажа над парт номера или серийния номер на мотора).Съответно този клас се програмира с помощта на ВИДА в компа. Този клас означава всъщност дебита ,който осигурява дюзата при определено налягане на горивото и времето за отваряне на соленоида.Тъй като не може да се произведат две абсолютно еднакви дюзи ,те се групират в 3 групи с максимално близки показатели.По този начин ,като компютъра на колата знае с какви дюзи "си има работа" и може да ги управлява оптимално ,като така покрива изискванията за ниски емисии и добър разход. НО,това е важно когато двигателя е нов...В реалния живот ,след като дюзата "поработи" 150 -200 хил.км ,тя вече не е същата ,както е била като нова и така или иначе вече не си отговаря на класа. С две думи - да, има такова нещо като програмиране на ЕСМ според класа, но на практика не е фатално ,когато слагаш стари дюзи и няма особено значение.И още нещо ,ако гледаш корекциите с ВИДА и видиш странни показания ,не се стряскай ,не са истински. И все пак си мисля ,че проблема не ще да е в тях...
Volvo S60 D5 - D5244 T - 2004
Reply

#8
Благодаря. То останаха само дюзите и помпата за високо налягане, които не са сменяни. Няма ВИДА, с която да се гледа корекцията, и да се види дали може да се програмира класът. Гледахме количеството върната нафта, както написах и в последствие се видя, че дюзите, които са на колата са различни класове. Отчасти възникна въпросът дали в това не е проблемът.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)