09-02-2019, 10:25 AM
Здравейте. Онзи ден ходихме да гледаме едно XC90 3.2 с газ (газта е сложена преди малко над 100к км), купувано от България. Беше записала грешка (дъ съ тъкоам в главата, ама забравих да я снимам) в мотора гласяща нещо от сорта на "Malfunction в следенето на torque-a на мотора", wtf? Като възможни причини са дросел, дебитомер, да смуче въздух от някъде, температурен датчик ала-бала... общо взето беше изреден целият мотор на части . Никакви други грешки по мотора, никой конкретен датчик, без проблем в работата му, и на газ и на бензин и т.н... + че чек енджина не светеше.
Затрихме грешките, приятелчето купи колата след обстоен преглед и на останалата част на автомобила, ала-бала.. и след дебел преход (500+ километра), закачихме отново Видата като този път безе записала нещо нередно в дюза на 3ти цилиндър.
Сега.. ясно е че от монтаж до монтаж на газта има балкан разлика, както се казва.. така че не може да се заключи нещо генерално и категорично от една кола. Плюс, че не веднъж съм чувал (казвам чувал, защото опита ми с коли на газ, които са по-умни от Голф 3 се свежда до нулев) за това, че заради инсталиранта газ и емулацията и там начина по-който е свързан компютъра на газта с този на мотора и т.н. и т.н. дълга и широка, често се случва да трупа разни грешки в мотора, именно защото газта лъже ECU-то за някакви параметри на работа и т.н.
Понеже много се разписах и размислих.. с две думи въпросът ми е, колегите които карате на газ (по-специално 3.2) забелязали ли сте трупане на някакви грешки?
Затрихме грешките, приятелчето купи колата след обстоен преглед и на останалата част на автомобила, ала-бала.. и след дебел преход (500+ километра), закачихме отново Видата като този път безе записала нещо нередно в дюза на 3ти цилиндър.
Сега.. ясно е че от монтаж до монтаж на газта има балкан разлика, както се казва.. така че не може да се заключи нещо генерално и категорично от една кола. Плюс, че не веднъж съм чувал (казвам чувал, защото опита ми с коли на газ, които са по-умни от Голф 3 се свежда до нулев) за това, че заради инсталиранта газ и емулацията и там начина по-който е свързан компютъра на газта с този на мотора и т.н. и т.н. дълга и широка, често се случва да трупа разни грешки в мотора, именно защото газта лъже ECU-то за някакви параметри на работа и т.н.
Понеже много се разписах и размислих.. с две думи въпросът ми е, колегите които карате на газ (по-специално 3.2) забелязали ли сте трупане на някакви грешки?
4.4.. there is no replacement for displacement!