Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo c30 2.0d прекъсване/придърпване
#1
Здравейте! Отскоро съм собственик на Volvo c30 2.0d 136к.с. 2007г.! След покупката направих съответното обслужване от-до! В последствие забелязах обаче, че някак няма тяга и не върви както трябва! Отидох веднага на диагностика и се оказа, че турбото не надува както трябва.. Оставих колата за почистване на турбината и смених клапана с чисто нов! До тук добре... изкефих се как върви.. И веднага се появи друг проблем.. При равномерно натиснат педал (само за поддържане на съответната скорост) има едно прекъсване/придърпване все едно си "играя" с него, на интервали от около половин секунда! Не съм забелязал някаква закономерност (без значение топла/студена, каква нафта сипвам, температура и т.н. - пак прави същото). Когато и подам повечко се изстрелва без да има придърпване. На място държи едни обороти без да мърдат... Отидох отново за диагностика и ми казаха следното - "високо налягане преди дпф". Посъветваха ме първо да пробваме да го почистим.. Веднага купих спрей/пяна каквато ми казаха и направихме всичко както трябва,но за жалост проблемът си е все същия! Така.. Карам си аз извън града и след едно малко по-яко ускорение излезе някаква грешка (на немски), след което колата стана много мудна и все едно без турбо..почти неможех да ускорявам. При първа възможност спрях, угасих я, запалих след около 10мин и проблема с ускорението изчезна, но придърпването си продължава..
Много ще се радвам да дадете съвет - какво да направя, какво трбва да се види, дали да се маха дпф или проблемът не е там.. 
П.с. Извинете, ако съм пропуснал нещо, но все още съм нов в тези среди!

П. С. Забравих да спомена, че и преди и сега дава доста висок разход - около 8л/100км извън града.
Цитирай
Thanks given by:
#2
(09-26-2019, 03:54 PM)Borisovv написа: Така.. Карам си аз извън града и след едно малко по-яко ускорение излезе някаква грешка (на немски), след което колата стана много мудна и все едно без турбо..почти неможех да ускорявам. При първа възможност спрях, угасих я, запалих след около 10мин и проблема с ускорението изчезна, но придърпването си продължава..
Много ще се радвам да дадете съвет - какво да направя, какво трбва да се види, дали да се маха дпф или проблемът не е там.. 
П.с. Извинете, ако съм пропуснал нещо, но все още съм нов в тези среди!

П. С. Забравих да спомена, че и преди и сега дава доста висок разход - около 8л/100км извън града.

Моята влизаше в авариен режим така. След премахване на ДПФ нещата се оправиха. И точно това ми казаха на мен. "Отидох отново за диагностика и ми казаха следното - "високо налягане преди дпф". Ако не можеш да си позволиш нов, просто го махни физически и софтуерно. Стига да си на 100% сигурен, че е от там проблема.
Цитирай
Thanks given by:
#3
"Стига да си на 100% сигурен, че е от там проблема."

Не съм сигурен въобще и не искам да се правя на майстор - все пак има такива, на които им се плаща за това да разбират и да могат! Но явно не съм попаднал на такива...
Цитирай
Thanks given by:
#4
Не вярвам някой някога да го е сменял тоя ДПФ, ако колата е над 150-200 000 км. То бъди сигурен, че живота му е свършил. При мен автоджамбазите го бяха "оправили", като го разпробили 4 пути с свредло, но с кой номер точно не знам. Мисля, че имам снимка някъде, ако искаш мога да ти я пратя.
Цитирай
Thanks given by:
#5
Колата е на 153 000км, и най-вероятно дпф-а не е пипан. Ще проуча въпроса къде може да се премахне физически и софтуерно и ще го махам.
Ще карам по метода на изключване. Надявам се само да не са дюзи. Благодаря за съвета колега!
Цитирай
Thanks given by:
#6
Същия проблем имам и с моята с40. Вече от година и 5 Майстора и няма оправяне. На диагностика нищо не показва (с Вида). Разхода е също 8/100 ,но не всеки път. Казаха ми дюзи,сложих други същата работа ,дори по висок разход.
Започвам да си мисля за Дпф,защото покачи нивото на маслото(следи си твоето) аз източих 6.5 л, като съм налял 4.3л.
Цитирай
Thanks given by:
#7
Колеги, махнах дпф и катализатор (физически и софтуерно). Колата стана още по-пъргава, но проблемът остана. Майсторът със софтуера ми обясни, че най-вероятно когато са сменяли клапана не са го минали на стенд и от там дава този проблем. Не разбирам и не знам на кого да вярвам вече, но ще продължавам да търся решение на проблема. В случай, че намеря от какво е ще споделя с вас, ако се случи на някой да знае поне.
П. С. Разходът си е все още висок!
Цитирай
Thanks given by:
#8
(10-15-2019, 06:54 AM)Borisovv написа: Колеги, махнах дпф и катализатор (физически и софтуерно). Колата стана още по-пъргава, но проблемът остана. Майсторът със софтуера ми обясни, че най-вероятно когато са сменяли клапана не са го минали на стенд и от там дава този проблем. Не разбирам и не знам на кого да вярвам вече, но ще продължавам да търся решение на проблема. В случай, че намеря от какво е ще споделя с вас, ако се случи на някой да знае поне.
П. С. Разходът си е все още висок!

Евалата! Още една каручка на пътя, бълваща кълбета дим след себе си. Smile Кой е "майсторът", ако не е тайна?
Цитирай
Thanks given by:
#9
Точица дим няма, за кълбета да не говорим. Мога да демонстрирам на невярващите. А за майстора - Л. С.
Цитирай
Thanks given by:
#10
Колеги, проблемът е, че дори след физическото и софтуерното премахване на ДПФ-филтъра, към колата масТерите осватат в работа системата, която измера диференциалното налягане преди и след въпросният филтър. Ако легнете под колата ще видите две тръбички, преди и зад филтъра, които пълзят някъде нагоре между ДВГ и купето, към съответният датичк. С течение на времето поради конденз този датчик кородира, променя си физическите свойста (предполагам съпротивлението), или се прекъсва, от там на ЕКУ-то не му харесва качеството на сигнала от датчик dP и от там влиза в авариен режим.
За да се оправи датчикът - връщате EKU-то ма мастЕрите, който софтуерно са премахнали ДПФ, но не са премахнали dP-системта, ползвате правото на рекламация и след това карате и се кефите на безавариен режим Smile
Успех!


Edit: http://www.partinfo.co.uk/files/FEH1000D...20hose.pdf
[Изображение: volvo-xc-60-r-design-d5-awd_medium.png]
ex FIAT Bravo 1,6 103 hp 1997
ex Volvo V50 2.0D 136 hp 2005
---
Kawasaki ZL600B Eliminator 600cc 61 hp 1995
---
ДА! На АЕЦ Белене!
Цитирай
Thanks given by:


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)