The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Покупка Волво ХС70.

#1
Здравейте колеги! Отворих една тема за покупка в раздела за S и V версиите, но леко се насочихме към ХС70. Вече пробвахме едно 2004, 2.4 дизел от Италия. Знам, че масово хората бягат от италиянки, но все пак всяко нещо си има цена, а и вече не ми се обикаля нагоре-надолу, а пазара е залят от италиянки.
Директно на въпроса. На първо четене колата запали от раз, но голям минус - не я запалих аз, продавача бързаше да я запали, може и да е съвпадение. Като загря обаче, след като пообикаляхме доста, я загаси и при повторното палене не запали от четвърт а и трябваше малко повече време, да речем два оборота и на третия. Преди години имах БМВ 324 ТД и като загрееше, не можеше да запали някой път. Оказа се нещо на нафтовата помпа някакъв компютър или датчук на Бош, ако помня правилно. Като изстинеше малко и си палеше без проблеми. Чел съм, че това е сигнал за нещо, при загрял автомобил да не пали от раз, но може и да греша, а и от марка до марка има разлика.
По окачването нямаше нещо да трака и хлопа,  а минахме през един участък с малко дупки. За първи път се качвам на такова Волво и поне на мен ми се стори леко твърдо, но не некомфортно. Преминаваше през неравностите някак леко, като параход, поне такова ми беше чувството, но не чух тракане и хлопане.
Климатикът не работеше и обяснението, че онзи ден работело, но явно иска фреон. Предпочитам да намали от цената и аз да си направя всичко, защото ще знам, какво е правено.Трябва ли да се притеснявам от климатика? Загатваш за много леко хладно и също съм на мнение от фреона, но по всяка вероятност не му е правена никакво обслужване и там каквото се прави на климатик.
Нямаше течове под колата. На самият двигател имаше 277 и нещо си хиляди километра и нещо на италиянски, предполагам е ангренажен ремък, но може и да не е. Отвъртях капачката на двигателя и пушеше от отвора, не я отворих напълно. По спомен димът не беше бял, нито черен или кафяв, светъл нюанс, но не бял. Отзад също не видях да излиза нещо, дори при студен двигател, стоях отзад и очаквах залп от дим. Е, не се случи, но може и да е подгрял колата, въпреки че не сме му се обаждали. Има вариант и не го изключвам за добавки. Аспухът беше черен, но няма как при дизела предполагам. Обяснявам одробно, защото съм имал само бензинки, а дизел съм имал преди балканската война БМВ от 1990 и един Форд Ескорт от каменната, но той беше скръб. БМВ-то вървеше много добре, но няма спомен вече, как са били нещата с него, а и генерацията е друга вече.
Автоматът превклюваше плавно и мазно. Даже той наблягше на това, че превключвала много добре. Не знам дали не е минус, даде ми да карам по един затворен участък, където не можех да натисна педала, но карахме по един баир, той кара, и не се усети колата да се тормози или нещо от сорта. Даже продавачът ми каза, че по принцип на баир, като изкачва, тогава си личало дали дизела е заминал, т.е. дали има тяга. Чел съм, че АСК-то не трябва да рита.
Ами това мисля е на първо четене. На жена ми и хареса идеята за автомтик и вариантите ръчка отпадат. Не знам плюс или минус е това, откъм ремонти, обслужване и т.н.
Колата която гледахме е в Русе и евентуално утре ще ходим до Разград, за да гледам едруго едно, но то е 2007 и е по-големият мотор т.е. повечето коне - 183.
Като разход и клас автомобил ми допада. От друга страна здравината на Волво е известна, когато се поддържат прилежно и с желание. 
Ако имате някакви препоръки, приемам всякакви.
Reply

#2
Здравей, колега!
Относно покупката ти на кола от марката Волво, мога да  ти кажа, че няма да съжаляваш. Дори и да съм от близо година с тази марка автомобил мога да ти кажа, че съм доста приятно изненадан и мисля да не се разделям с нея.
Прочетох ти и двата поста и ако не греша ти искаш да си купиш кола с по - малко разходи по нея. Не съм спец или майстор, но не мисля, че ХЦ 70 ще има по - лека подръжка от V моделите. Все пак говорим за кола, която е с 4 x 4 версия. Аз съм с ХЦ 90 2005 г. 2,4 D5 163 коня автомат, същия вариант на мотор и кутия който си пробвал. До колкото съм запознат, една от разликите при евентуален ремонт, не дай си боже, на скоростната кутия точно заради двойното предаване се оскъпява драстично. Ще ти дам пример - преди няколко дни се видях с моя майстор и той ми каза, че ще сменя кутия на братовчед му, който кара V 70 който я е намерил втора употрева за 700 лв. И аз му викам, ей то е без пари, а той се смее и вика не се успокоявай, при теб върви евентуален ремонт към 3000 лв именно защото си 4 x 4 и трудно се намира евтина втора употреба. Също така тук имаш и повече системи, който обслужваш и подържаш, които дай боже да не се налага да се ремонтират. Така че лично мое мнение ако не съм останъл с погрешно впечатление от това което ти търсиш е  по - удачния ти вариант е V 70 което е на нивото на ХЦ 70.
Относно проблема с климатика на въпросното волво което си гледал. Не им вярвай изобщо на джамбазите. Може и въобще да не е работил. Ако не включва компресора вариантите са много за проблем. Ако включва и наистина усешаш леко охлаждане може да има теч който е за отстраняване и иска допълване или просто никога не е профилактиран и само иска доливане заради дългите години експлоатация.
Другото за мотора който е 185 коня. Там има вихрови клапи като при БМВ, който могат да направят огромни щети ако не са в добро състояние. Ако си човек, който си държи на колата това означава, че са си един консуматив. Трябва или да ги подновиш или да ги отстраниш за да си нямаш ядове в бъдеще.
Извини ме за дългия пост но дано съм ти бил полезен. Успех с търсенето.
Reply

#3
(04-28-2020, 06:41 PM)loc_dog Wrote: Здравей, колега!
Относно покупката ти на кола от марката Волво, мога да  ти кажа, че няма да съжаляваш. Дори и да съм от близо година с тази марка автомобил мога да ти кажа, че съм доста приятно изненадан и мисля да не се разделям с нея.
Прочетох ти и двата поста и ако не греша ти искаш да си купиш кола с по - малко разходи по нея. Не съм спец или майстор, но не мисля, че ХЦ 70 ще има по - лека подръжка от V моделите. Все пак говорим за кола, която е с 4 x 4 версия. Аз съм с ХЦ 90 2005 г. 2,4 D5 163 коня автомат, същия вариант на мотор и кутия който си пробвал. До колкото съм запознат, една от разликите при евентуален ремонт, не дай си боже, на скоростната кутия точно заради двойното предаване се оскъпява драстично. Ще ти дам пример - преди няколко дни се видях с моя майстор и той ми каза, че ще сменя кутия на братовчед му, който кара V 70 който я е намерил втора употрева за 700 лв. И аз му викам, ей то е без пари, а той се смее и вика не се успокоявай, при теб върви евентуален ремонт към 3000 лв именно защото си 4 x 4 и трудно се намира евтина втора употреба. Също така тук имаш и повече системи, който обслужваш и подържаш, които дай боже да не се налага да се ремонтират. Така че лично мое мнение ако не съм останъл с погрешно впечатление от това което ти търсиш е  по - удачния ти вариант е V 70 което е на нивото на ХЦ 70.
Относно проблема с климатика на въпросното волво което си гледал. Не им вярвай изобщо на джамбазите. Може и въобще да не е работил. Ако не включва компресора вариантите са много за проблем. Ако включва и наистина усешаш леко охлаждане може да има теч който е за отстраняване и иска допълване или просто никога не е профилактиран и само иска доливане заради дългите години експлоатация.
Другото за мотора който е 185 коня. Там има вихрови клапи като при БМВ, който могат да направят огромни щети ако не са в добро състояние. Ако си човек, който си държи на колата това означава, че са си един консуматив. Трябва или да ги подновиш или да ги отстраниш за да си нямаш ядове в бъдеще.
Извини ме за дългия пост но дано съм ти бил полезен. Успех с търсенето.
Благодаря колега за отговора! Въобще не е дълъг, а изчерпателен. Запознат съм, че поддръжка на Волво е цифра, но знам и друго, че качеството си има своя цена. Ако вземем друг аналог  с по-евтина поддържа, като разхвърлим за периода на експлоатацията, ще излезе, че ни е струвало по-евтино да поддържаме скъп и надежден автомобил, отколкото по-евтин при еднаква експлоатация.  Да приема ли варианта за ръчна СК за по-удачен? Знам, че АСК-то е голямо удоволствие и удобство, но все пак, плюсове и минуси при РСК и АСК? Ако може някой да ме "светне"!
Reply

#4
(04-28-2020, 10:42 AM)delyandamyanov Wrote: Здравейте колеги! Отворих една тема за покупка в раздела за S и V версиите, но леко се насочихме към ХС70. Вече пробвахме едно 2004, 2.4 дизел от Италия. Знам, че масово хората бягат от италиянки, но все пак всяко нещо си има цена, а и вече не ми се обикаля нагоре-надолу, а пазара е залят от италиянки.
........
Колега, ще бъда пределно лаконичен - НЕДЕЙ!

По-надолу препоръчвам "болните" фенове на марката да не четат, още по малко да коментират.
---
1. Поддръжката на Волво, още повече на XC моделите, е МНОГО скъпо и трудоемко занимание. Това по-принцип, а като добавим утежняващи фактори като 16 години, Италия, джамбазин, дизел и атоматик .... аз лично би избягал с 200.
Като цяло частите за Волво се намират по-рядко, по-скъпи са и е изключителен къмет да намериш майстор, който наистина да разбира на тази марка, за да ти ги монтира.
При XC-тата се добавя и 4х4-то, което освен, че само по себе си изисква допълнителна скъпа поддръжка, но и за да си осигуриш достъп до двигателя, дори за най-елеметарен ремонт, е свързано с цял ден разглабяне и сглабяне на половината предница.
2. Произход - това, че колата е на 16 години и е от Италия, мисля че не заслужава дори да коментираме. Тук ключовия момент е, че това е модификацията преди фейслифта и .... въпрос на вкус разбира се.... но за мен не е толкова привлекателна.
3. Дизел - тук пак минуса е не конкретно за Волво, а принципно - сложна скъпа поддръжка. Аз лично новите дизели не ги харесвам. За мен последните "истински" , "вечни" дизели са се произвеждали до 80-те. От там...
4. Автоматик. Ахилесовата пета, не само а Волво, но и на всички "вечни" автоматици. Обикновено първото, което се предава и ремонта може да ти струва, колкото горе-долу е пазарната стойност на колата. 
5. ХС-то не е джип така, че ако разчиташ да го караш офроуд - забрави.
Ако си се насочил към голяма кола и не живееш на някой планински връх - по-добре си вземи V70. Желателно ръчка, бензин и с достоверна история.
Турбото е по-желание. Ако държиш по-малкото проблеми, взимай атмосверник. Аз лично предпочитам турбото, защото усещането  за истрелване с два тона .... абе  не може да с сравни. 
Пак по мое субективно мнение търси SUMMUM (сам ще си прочетеш какво е това). Като цяло усещането лукс за конфорт на Волво,  моделите до 2008-ма, в сравнение с повечето други марки е несравнимо.  Поне като ще наливаш пари, да знаеш за акво го правиш.  
---------
II. По отношение на покупката.
!!!!!Волво (който и да е модел) само с оглед НЕ се купува. !!!!
1-во Искаш сервизна история. Собствениците на Волво като цяло са педанти и си я пазят. Ако няма, значи нарочно е скрита. 
2-ро ЗАДЪЛЖИТЕЛНО намираш някой с VIDA-DICE да ти прочете колата. Не ми се навлиза в подробни обяснения. Просто ми повярвай.
3-то Много, много желателно да намериш колега със същия модел, с когото да правиш огледите.
Има много дреболии, които неопитното око пропуска, а могат да ти струват много, много скъпо.
----
Подготви се психологически, че ако държиш колата да е от БГ, търсенето ще продължи дълго. Аз моята я търсих близо година и накрая пак трябваше да направя някои компромиси.
През 2019-та на баща ми му търсих читаво V70 по горните критерии и за 6 месеца, така и не излезе нещо дори близо като състояние.
---
Надявам се, че не съм пропуснал нещо. 
Ако съм, питай. 
-----
И пак да напомня. Моля не ми отговаряйте на поста! Знам - Волво е марката на Бог, а Фото-Мое е пророкът му на земята!
Reply

#5
Здравей колега, ако усетиш, че имам хаплив тон, да знаеш, че не е насочен към теб.  Sleepy

Ще ти кажа няколко неща, ама отзад-напред. Някои хора живеят в заблудата, че Волво е няква космическа марка и трябва да имаш свръх умения, за да я ремонтираш. Това, че повечето монтьори са някви ташаци и правят заучени 6 ремонта на 2 марки автомобили (масло, накладки, шарнири и евентуално крушка на фар, ама не ксенонова, че там е скъпо), само защото са свикнали с тях и още не могат да запомнят в коя посока се развива и в коя се завива една резба си е лично техен проблем. Всъщност не.. проблем е на клиентите им, щото после влизат по форумите и започват да обясняват тъпотии. Адски трудно ми е да осмисля.. защо болтовете, ремъка, алтернатора, амортисьорите, тампоните, стартера, полуоските, двигателя или еди какво си при Волво изискват специални умения за демонтаж/разглабяне/монтаж.


За частите.. ако живееш в някое убито село в Родопите (нищо против селата в Родопите - страхотна природа и чист въздух) където все още само кмета има *мобифон*, да най-вероятно частите ще са ти много трудни за намиране. Както и Coca-Cola, шоколад и банани. Ама там вероятно живеят с мисълта, че частите за японски коли са невъзможни за намиране, защото едно японче ги носи на гръб гребейки през океана върху дървен сал.


Ако обаче си средно интелигентен човек.. за теб има Ауто+, ЕлитКар, Евро07, Genuine Parts (Ванката) - аз лично пазарувам 95% от него, оригинални части, защото ми е до гъза, поръчвам му в месинджъра и отивам да си ги взема за 10 минути. Има и autodoc сайта, от където доставката отнема седмица-две, в случай че не са ти спешни частите.. и най-накрая за много спешни части в кратък срок имаш Moto-Phofe, където е скъпо. Във всеки оторизиран сервиз/магазин на всяка марка е скъпо. Освен алчност има и една друга основателна причина и тя идва от концерна, но това не е тема на разговор.


Да, Волво наистина е скъпа марка за поддръжка, сравнена с Golf 3. Ако сравниш XC90 с Q7 или недай си Боже с тая тоалетна X5.. ще видиш, че изобщо не е толкова скъпа, даже напротив. Ама Волво е премиум марка, тва не е Хюндай СантаФе и не трябва да се сравнява с Фиат или Рено. И който очаква, че ще му е здраво, надеждно, комфортно, вечно и евтино.. още живее в края на 80те години. Такива коли вече не се правят и никой тук не го твърди.


В тоя ред на мисли по написаното от теб в другата тема за V50ката. Забрави да вземеш XC70 за прекосили 4500 и да се возиш на дуракоустойчив автомобил. Пазарната икономика не работи така.


За кутиите. Майстора който е казал, че автоматичната кутия за 4х4 е много по-скъпа за ремонт от автоматичната кутия за предно предаване... ми повече недей да ходиш при тоя майстор.

В автоматичната кутия има скъп управляващ клапанен блок (жаргонно наречен мозък), имаш пакети с фрикционни дискове, лагери, маслена помпа. Имаш още много неща, разбира се, но това са основните части които може да се наложи да се сменят. Въртящият момент от коляновият вал/двигателя се предава към кутията посредством хидро трансформатор (по няква причина някои хора им казват турбини). Мозъка и турбината са основните скъпи неща. Само че ги имат всички автоматични кутии, без значение дали е Aisin или ZF (не говорим за кутии с двудискови съединители) и без значение дали е за предно, задно или 4х4.


4х4-то ще оскъпи колата, ама не с мозъка или пакетите на автомата, а с раздатката, кардана, задният диф и Халдекса. При Волво сравнително проблемна се оказва муфата. За 90ката е 350лв, ако се наложи ще я смениш веднъж в живота на колата. Халдекса при правилна сервизация и поддръжка е здрав. Естествено, че се случва да си заминават помпите.. ама вече се разбрахме, че такова понятие като "вечен" няма. карай като дивай, така че помпата да сработва често, износвай фрикционите дискове, не сменяй никога маслото и филтъра и си готов. Цедката се задръства, маслото е боза.. имаш рецепта за счупена помпа. Нямам идея колко над хилядарката струва нова. Или се примиряваш и караш кола с предно предаване.


А да.. не съм сектант. XC-то което карам ми е първото и последно Volvo. Харесва ми марката, харесва ми и колата ми. Но е последният модел Volvo с двигател който да ми пасва. Следващата генерация с 4 цилиндрови кафеварки от по 2000 кубика - не мерси. Така че не, не съм заслепен фен. Волво като всяка марка автомобили има много слаби места. Все пак и те като всички останали използват външни производители като Hella, Bosch, Ate, Kolbenschmidt, SKF, Lemforder, Sachs, Haldex, Aisin и т.н. и т.н. Bosch няма да направят калпав датчик за Алфа и мега здрав за Волво.. щото да не им развалят репутацията, разбир'ши. Така че да си говорим за вечност е несериозно. Но пък ламарините им са адски здрави.


Не искам да те отказвам от Волво, но не си купувай xc70 на 310000км за 3500лв, че ще береш много ядове. Освен ако не си роден късметлия.
4.4.. there is no replacement for displacement!
Reply

#6
Благодаря за мненията колеги ogo и iago!!! Не съм се засегнал или обидил, напротив, много ценна информация сте ми дали. Всъщност продължаваме търсенето, но вдигаме мизата и вече няма да гледам  италиянки или може да взема такава само заради липсата на ръжда и да бъде реиновирана изцяло. Автомобилът ще бъде семеен и ще се плзва, когато сме заедно и ходим някъде. Взех решение, че е по-добре за всеки ден да троша някоя Дачия, няма как да имам личен и служебен автомобил в едно.
Иначе продължавам търсене, няма да се откажа. Ако трябва ще отскоча до Скандинавието да огледам нещо там. За там знам, че всичко е на 100% релно - километри, обслужване, състояние, живял съм в Дания дълги години и съм прескачал до Швеция, сегиз-тогиз.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)