The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
АСК XC60 2012(2011?)

#1
https://www.ipdusa.com/techtips/10176/vo...ion-issues


https://www.hortoncars.co.uk/volvo-news/...solutions/

XC60 2012(колата е произведена края на 2011,но на VIDA показва 2012,за това е и питанката в заглавието) D5 AWD 215 hp.

Стартирам с 2 сайта,тъй като проблема които имам е описан доста добре.Там също пише и възможни ремонти и решения.

Когато карах колата преди да я взема нямаше проблем.В Волво София при диагностиката имаше записана грешка TCM-P074468 Torque convertor Solenoid circuit intermittent - Algorithm based failuer - event information.При питане от моя страна за какво е това,човека ми отговори че е за скоростната кутия,но тази грешка не е активна и колата има много комуникационни грешки,като тази може и да е такава.Аз му казах ,че акумулатора е слаб и колата изписва съобшение на таблото,при което тои каза че това е причината за тези записани грешки.Също така каза ,че след смяна на маслото всичко ще е ОК.Смених маслото всичко беше наред за около месец,след което се появи проблема.Отново отидох в Волво този път вече в Бургас,за преглед на колата като цяло,при което стана ясно ,че когато са смяняли маслото преди месец не са ресетнали кутията.Направиха го това, всичко се оправи пак за месец и малко и след това пак този проблем.По други причини пак ходих там оправиха другите неща,вероятно пак са ресетнали нещо ,понеже в следвашите 2 месеца от този пеоблем нямаше и помен.Но се появи пак,отидох при Стефан,на диоагностиката показа 2 неща които не бяха ок,задният десен прозорец не е обучен и багажника си е изгубил калибрацията къде му е най-горната точка.Оправиха тези неща на бързо и пак ресет.Отидохме на кратка обиколка с колегата на Стефан,всико е наред с кутията.След 2 седмици се появи проблема пак.Отидох във Варна в МиД авто,където при диагностиката няма никви грешки и при обиколката която направих с човека от там всичко беше ок, незнам може би нещо се е оправило от пътуването,понеже колата я карам предимно градско.В следващата седмица нямаше проблем, но в Понеделник всичко пак се върна по старуму.

Моля за мнения, съвети или каквото и да било ,защото всички "специалисти" казават,че проблем няма, а това не е така.Също така дали нещо от това което е написано в тези 2 сайта като решение на подобен проблем е вярно.Благодаря предварително!
Reply

#2
От всичкото това което написа аз така и не разбрах какъв е проблема. Рита ли кутията, какво се случва?


Sent from my iPhone using Tapatalk
XC70 T6    MY12 - (2021 -   )
XC70 D3    MY12 - (2019-2021)
V70   D5    MY05 - (2015-2019)
V70   2.5D MY00 - (2011-2015)
V40   2.0   MY98 - (2008-2011)
460   1.8   MY90 - (2005-2008)
Reply

#3
(12-03-2019, 05:21 PM)gramov Wrote: От всичкото това което написа аз така и не разбрах какъв е проблема. Рита ли кутията, какво се случва?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Както написах стартирам с 2 сайта където е описан проблема много точно.На кратко - на ниските скорости, най-вече от 2 на 3 кутията се бави с превключването и се получава едно доста остро превключване на следващата скорост,също така оборотите първо отиват да кажем със 100-200 нагоре и като включи се връщат където трябва.Когато настъпя педала и колата започне да включва след 2.5к оборота няма проблем.Това което пиша тук е много съкратено от тези 2 сайта които съм дал,просто незнам как по точно да го обясня,което е и причината да поставя линковете по-горе.Понякога това остро превключване се проявява и при сваляне на предавките,пак на ниските,най-вече когато е пуснат педала на газта и се каниш да спреш на светофар примерно.
Reply

#4
Адаптация на кутията правена ли е?
Или само ресет на натрупаните до тогава данни?
Проблема кога се проявява при загряла кола или при студена?
Reply

#5
(12-03-2019, 07:55 PM)Tisho Wrote: Адаптация на кутията правена ли е?
Или само ресет на натрупаните до тогава данни?
Проблема кога се проявява при загряла кола или при студена?

Ами ще ти отговоря така  - когато споменах термина адаптация във Волво Бургас отговора беше, че такава се прави само ако има нужда.Изчитайки доста инфо тук разбрах ,че тази адаптация се прави задълже след смяната на маслото,при което очаквах в официалният сервиз за Волво в България да го направят това.Явно не,а и не намират причина след като 4 пъти ми казаха, че кутията няма проблем.

Когато споменах този същят термин при Стефан отговора беше такъв - ми то на тая кутия каква адаптация ,най - много ресет може да се направи.
Предполагам значи ,че само ресет е правен.

Проблема го има и при двете състояния.Когато е по-студена пак го има това забавяне,но самото превключване не е толкова рязко,както когато загрее.
Reply

#6
XC60 2012та е с TF80SC, на тази кутия се прави адаптация. Във VIDA е описана процедурата.
Трябва да се загрее кутията до работната и температура, след което се ресетват данните, които кутията е запомнила, активира се режим за адаптация и се изпълняват нещата които пише във VIDA. След адаптацията ако отново кутията създава проблеми се отива към едно скъпо приключение.
Reply

#7
Колега, а софтуера смениха ли го. Иначе и аз същото като Тишо ще кажа. От линковете които си дал казват че най-вероятно е износено клапанно тяло. Между другото не се прави адаптация при смяна на маслото, но в твоя случай след като си сложиш нов софтуер е желателно. Не знам какво повече бихме могли да ти кажем тука. Аз малко като адвокат на дявола ще питам дали наистина е сменяно маслото, но щом казваш значи е...
Късмет
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#8
Пратих на колегата старото ми клапанно тяло, което е в добро здраве. Чакам да сподели, дали ще му се реши проблема.

Изпратено от моят MI 9 с помощта на Tapatalk
XC70 T6    MY12 - (2021 -   )
XC70 D3    MY12 - (2019-2021)
V70   D5    MY05 - (2015-2019)
V70   2.5D MY00 - (2011-2015)
V40   2.0   MY98 - (2008-2011)
460   1.8   MY90 - (2005-2008)
Reply

#9
(12-04-2019, 07:17 PM)che4ef Wrote: Колега, а софтуера смениха ли го. Иначе и аз същото като Тишо ще кажа. От линковете които си дал казват че най-вероятно е износено клапанно тяло. Между другото не се прави адаптация при смяна на маслото, но в твоя случай след като си сложиш нов софтуер е желателно. Не знам какво повече бихме могли да ти кажем тука. Аз малко като адвокат на дявола ще питам дали наистина е сменяно маслото, но щом казваш значи е...
Късмет

Към момента благодаря за съветите на всички,на колегата Грамов за съдействието ,следващата сряда ще отида до Варна да видим дали това клапанно тяло ще стане и така.

Междувеременно от 2 дни звъня на Волво Бургас,никои не вдига нито, връща обаждане утре ще пробвам пак.Искам да ги попитам точно за това дали може и дали има някъкъв упдейт по софта за тази кутия и дали на този етап ще помогне въобще.За маслото...какво аз казвам и какво те са свършили са две различни неща - в краина сметка като зимат толкова пари за труд и части и т.н разчитам на това ,че като официален сервиз трябва да свършат работата.
Reply

#10
Не съм сигурен, дали си с като моята ск. кутия, но за да се направи адаптация, е необходимо време и доста гориво. Защото съм вкарвал моята в такъв режим с ВИдата и съм се отказвал. Трябва да караш n-на брой км с определени обороти и някой до тебе да ти казва кога да променяш натоварването. Моята кутия е Aisin TF-80SC
ex - Volvo S60 2.4i BSR 188hp
Volvo S60 2.5 T5 Platinum 285hp Rica
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)