The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $thumblist - Line: 1033 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1033 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Как се измерва нивото на автоматична скоростна кутия

#1
Здравейте , днес исках да измеря нивото на маслото в скоростната кутия , но малко се обърках .
1 измерване : моторът беше загрял ( след 20 км каране ) изчаках 10 минути и на загасен мотор измерих ниво , но по показанията на щеката бяха на cold .
2 измерване : студен мотор , загасен мотор , при измерване показанията на щеката бяха на Hot

       

Ако някой може да ми обясни как и какво точно да гледам при измерване на нивото , може би трябва да е запален мотора или има нещо друго ?
Цялата работа тръгна от там , че искам да си сменя маслото , но не мога да източа количество и отново да сложа толкова , защото сменях воден радиатор в Мото Пфое ( след цял ден мотане и чакане от 8 до 17 : 30 - 18 : 00 часа ) ме уверяваха , че старото масло от радиатора са го вложили обратно в кутията , което ме съмнява .

Колата е xc90 2.5 T 2005 г.
XC 90 2.5 T 2005г.
Reply

#2
Нивото на масло в кутията се мери винаги на работещ двигател. Преди това разхождаш R-N-D и обратно до Р, като задържаш 2 секунди на всяка позиция. Направи го два пъти и след това мериш нивото. Горната граница на COLD мисля че беше на 40 градуса, а горната граница на HOT е 80-85 градуса. Мери си маслото със щеката. Това за източено и сложено еднакво количество е неточно, но ако така е удобно... Щеката е истината.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#3
И да допълня, като гледам цветът на маслото ти възможно най скоро си го смени. Трябва да е малинено розово на цвят. Виж и дали мирише на изгоряло, като на бакелит.
VOLVO 850 GLT 2.0Turbo avtomatik 1996g.
Reply

#4
Направих всичко което ме посъветва che4ef ,  след 15 км шофиране колата беше загряла и на работещ двигател щеката отново показваше на "cold" ,може би наистина е ниско маслото .  пуснах ВИДА при загрял мотор и показва температура на маслото 54 *С . 
Маслото ми не мирише на бакелит .
Мисля да източа и вложа същото количество + 100 - 150 мл. , отделението от радиатора събира 100 мл. и от тръбите да има още 100 мл. когато са го сменяли радиатора най-вероятно не са го доляли масло. Щом cold и hot е 200 мл. аз така разбирам написаното на щеката do not overfull 0.2 l.
       
XC 90 2.5 T 2005г.
Reply

#5
Мисля че при 40-45 градуса трабваше да е в горната граница на Cold. Може би ти е малко ниско нивото, но не много ниско. Загрей хубаво кутията до 80 градуса и тогава гледай, иначе имаш VIDA и там пише как се мери нивото. Описано е много добре.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#6
Здравейте,
Прилагам указанията/процедурата от VIDA за измерване нивото на течността в автомат AW55-50/51SN.
Правилното нивото на течността (не е масло) е от изключителна важност за безпроблемната работа на автомата. 
Успех с неговото нагаждане.


.pdf   Transmission oil check.pdf (Size: 173.44 KB / Downloads: 49)
1. Volvo S40, 1.8, Manual, 115 к.c., MY 1998, Vialle LPi
2. Volvo V50, 2.4 D5, Auto, 180 к.с., MY 2007
3. Volvo XC70, 3.2, AWD, Auto, 238 к.с., MY 2009
Reply

#7
Благодаря на колегите за отзивите , помогнаха ми много. Имам VIDA , но с много неща не съм запознат с програмата. Искам да споделя как смених частично маслото на скоростната кутия na xc90 2.5 T

Благодаря на колегите за отзивите , помогнаха ми много. Имам VIDA , но с много неща не съм запознат с програмата. Искам да споделя как смених частично маслото на скоростната кутия нa xc90 2.5 T . Подобно е като смяната на двигателно масло , споделям го за хора които искат да спестят около 170 лв. за труд от Мото Пфое. Цената на масло 4 л. е около 120 лв. уплътнител пробка картер около 3 лв. Пробка картер около 6 лв. от Мото Пфое.

След като свалите кората под двигателя развивате пробката на скоростната кутия . При мен изтече около 2.5 л. Наливането на новото масло го направих през тръбата на щеката и използвах шлауфка , накрайник от силикон и фуния. Долях същото количество , но беше малко по - ниско ( както се вижда на снимката ) . След наливането на маслото оставих колата да загрее и направих няколко завойчета , Температурата при измерване е направена на 80 * С с VIDA DICE. Наложи да долея още около 250 мл. за да достигна горна граница на маслото ( нивото ми беше ниско ) , Мисля да направя още 1 - 2 смени за да може максимално да се опресни маслото в кутията .                                


Attached Files Thumbnail(s)
                               
XC 90 2.5 T 2005г.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)