The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Масло хидравлика, ХС90, 2,4Д5, 2008

#1
Здравейте съфорумци, 
Моля за малко помощ, понеже намирам противоречива информация относно хидравличното масло-оригиналното е зелено, но може и да се кара с червено(същото като на автом.скор.кутия).
Вчера си проверих нивото на течности и се оказа, че нивото на хидр.масло при студен двигател е на минимума, там даже имаше и надпис на английски , че трябва да се долее.Досега съм карал с ниво 4-5мм малко над този минимум, но от много месеци не бях го проверявал. Разликата като количество от мин до тези 4-5мм мисля е не повече от 50мл. Не съм гледал за течове по рейката. Сега имам червено масло в резервоара, забравих само да го помириша и да сравня дали е подобно на маслото от автоматичната скор.кутия.
В крайна сметка зелено или червено трябва да бъде? 
Колата преди да я купя е била обслужвана почти до последно в МП.
Проблем ли е да долея червено например Мобил или друго, защото не знам каква точно марка имам в хидравликата?
Мога и да направя  пълна подмяна със зелено но сега не ми се занимава.
Благодаря.
Moskvitch Aleko ex
Fiat Tempra 1.6i ex
BMW E36 1.6i ex
Volvo s40 2.0i now
Mercedes E-class Avantgarde 3.0d ex
Volvo XC90 2.4 D5 2008
Reply

#2
Около 100 лв. май беше литър хидравлично масло за Волво и е хубаво човек да не си прави експерименти, че и рейката и помпата са си цифри.
Апропо аз долях зелено Волво масло в Деу Ланосчето (с червено) но там просто експирементирам с тази корейка, а тя върви ли и върви Smile


Attached Files Thumbnail(s)
   
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Reply

#3
Ибаф мааму, ако верно му искат 100 кинта... при бачо Иван от дженюин парц-а го взех за 36 лв.

https://genuinepartsdelivery.com/product...99onMhZEcM


Маслото по-принцип е зелено. Като търсех какво е маслото за мен (преди да питам Ванката) разглеждах в гугъла и факт е, че някои хора с Волва сипват ATF, уж по предписание. Нямам идея откъде е инфото и не търсих детайли като цяло, защото разбрах, че маслото за Волво е зелено. Деме до тук с достоверността на предното твърдение. 

Ако решиш все пак да долееш червено, със сигурност няма проблем да сложиш каквато марка имаш - няма да пресече маслото или счупи помпата, най-малкото защото ти ще сипеш 50-100мл. Ако обаче решиш да го смениш със зелено - може да дойдат проблеми. На теория, червеното е по-гъсто, респективно ако дълго време си карал с червено и някви луфтове са се получили, минавайки на зелено.. тия луфтове могат да започнат да правят проблеми. Ама тва е на теория.

#споредмен, дори да решиш да оставиш червеното, нищо няма да и стане на хидравличната ти система.
4.4.. there is no replacement for displacement!
Reply

#4
Благодаря за съветите. Разбрах, че зеленото трябва да се слага по принцип. Засега ще потърся червено само  за доливане. Като се постопли и имам време ще си купя оригинално зелено и най-вероятно ще го подменя цялото.Видях в ю-туба как става. Живея в Германия и се надявам тук да е по-евтино отколкото в  МП Бг.
Moskvitch Aleko ex
Fiat Tempra 1.6i ex
BMW E36 1.6i ex
Volvo s40 2.0i now
Mercedes E-class Avantgarde 3.0d ex
Volvo XC90 2.4 D5 2008
Reply

#5
2008-ма година няма как да е с червена ATF! Ако долееш червена в зелената,много вероятно ще прецакаш рейката и помпата!
Reply

#6
Няма да долива червено в зелено. В първият пост пише, че в момента е с червено. И за сега (чукам на дърво) нито помпата, нито рейката са се прецакали..  Smile
4.4.. there is no replacement for displacement!
Reply

#7
(03-21-2020, 04:05 PM)iago Wrote: Няма да долива червено в зелено. В първият пост пише, че в момента е с червено. И за сега (чукам на дърво) нито помпата, нито рейката са се прецакали..  Smile
Зелената като остарее,става мръсно кафява. Не би трябвало да е червена.
Reply

#8
Колега [b][b]pliva[/b][/b] , мисля че сте много прав относно цветът на старото масло. Най-вероятно моето е било зелено, но понеже никой не си е играл може би да го заменя изцяло и затова е добило такъв цвят, а още повече че е вече старо и на много км, само аз съм навъртял 40 хил км. Колата, я взех на 9г. и тогава цветът беше същият както сега, нормално мисля.
Понеже четох и в чужди форуми,че дори и дилърите са слагали в хидравликата същото масло като за скоростната кутия, утре ще разтъркам между пръстите и ще помириша дали евентуално не е същото като на скоростната кутия. Понеже преди няколко месеца правих замяна по метода 12л с преточване и помня какъв е мириса на оригиналното червено масло за АСК.
 Гледах 2 видео ролики в туба по цялостна замяна на маслото и там действително старото е същият цвят като моето.
В руското видео - преди 1г е било сменяно изцяло, само на 20 хил км и е вече черно.
В другото видео-  на английски (но той е руснак), колата е на 6 г. и маслото е на 48 хил.км, също е много тъмно. И двете нямат нищо общо със зеленият цвят.
Този от 2рото видео има много интересен канал с доста ремонти и работи по Волвото. Препоръчвам го.
Ето и линковете, мисля, че ще са от полза за много направи си сам ентусиасти)):
https://www.youtube.com/watch?v=SO6vbsFq-u8
https://www.youtube.com/watch?v=Op6vqOlutTE&t=613s

PS: Между другото, някой може ли да ми препоръча, кой от втората генерация модел на ХС90 (а може би и на ХС60) е за предпочитане, с оглед на по-малко проблеми, повече комфорт, повече надежност и т.н. Знам че няма ИДЕАЛЕН вариант, но така да се каже да избера най-оптималният. Аз клоня към ХС90, понеже имам 3 деца и не знам с колко е по-обширно вътре като обем на багажника и място за пътниците-особено на задните седалки, отколкото ХС60. Но ХС60 някак си ми харесва повече...но ми се струва мааалко по-малко.Ако има линкове относно такава дискусия, ще съм благодарен, понеже нямам много време за ровене сега в нета. Линковете може да са на английски, френски, руски и български разбира се, а може и на гръцки ако има, но едва ли ще има, там не търкалят много волва, поне това ми направи впечатление. Благодаря.
Moskvitch Aleko ex
Fiat Tempra 1.6i ex
BMW E36 1.6i ex
Volvo s40 2.0i now
Mercedes E-class Avantgarde 3.0d ex
Volvo XC90 2.4 D5 2008
Reply

#9
Каквото и да вземаш втора генерация, гледай да е Т6. Лично аз бих взел ХС90 заради децата и задължително с Bowers and Wilkins Audio System заради мен. Хора от бранша се кълнат че това е най-хубавата аудио система в съвременен автомибил.

Между другото, Волво ХС100 ще е тук след 2-3 години Wink

   
   
   
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#10
Здравей колега!
Не знам кое е по добрия вариянт от към качество между ХС 60 и ХС 90 но спрямо возия и комфорт 90 ката е със сигурност по добра особенно за дълги пътувания. Ти можеш да прецениш най - добре кой модел ще ти върши работа спрямо потребностите и нуждата заради която взимаш колата. Но аз на твое място бих си купил със сигурност ХС 90 само заради това, че сте 5 членно семейство. Не знма колко често пътуваш особенно на дълги разстояния но по голямото пространство отзад на децата със сигурност ще им донесе повече удоволствие и по малко умора от самото пътуване. Още повече по големия багажник ще ти събере спокойно багажа без да се налага да слагаш в купето. Това ти го казвам от опит, макар че съсм с два малчугана който все още са на столчета, но така те имат повече простор дори и да сме повече хора в колата. Преди да взема ХС 90 то ми се наложи да купя голям куфар за да си събираме багажа, тъпканица в купето и дисконфорт. Сега направо се родих с него. Дори и 7 местен остава достатъчно простор за пътниците, а и място в багажника. Това си е мое мнение от гледна точка поради каква нужда аз взех по големия автомобил. Успех
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)