Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
загуба на антифриз
#1
xc 60  дизел 2013 преди около 5 хл .км ми показа на таблото,че антифриза е малко .Долях около 200 грама и от тогава всичко е ок. Сутринта запалих и отново ми показа същото съобщение ,долях но сега ми глътна почити 1л. ....Видимо не се вижда теч ,какъв може да е проблема .
Цитирай
Thanks given by:
#2
Не звучи много добре. По-принцип възможните варианти са следните:

1) Теч;
2) Отива в цилиндър (проблем с грнитурата на главата) - бих казал рядко срещано;
3) Отива в двигателното масло (ако има топлообменник, проблем с гарнитурата на главата или пукнатина някъде в блок/цилиндри) - топлообменника е по-възможен/срещан проблем спрямо другите два;
4) Отива при маслото на кутията. Може да се случи през радиатора на автомобила в който има вграден топлообменник на маслото на кутията. - среща се по-често спрямо 2) и 3);
-----------------
5) Естествено с течение на времето някакво количество се изпарява, но със сигурност в твоят случай не става въпрос за това.

При всички положения трябва да се посети сервиз. Според мен само теч би могъл да се установи с просто око на паркинга, за съжаление.


Edit: чакай, че се замислих нещо. По-принцип зимата когато е студено се свива повече, това е ясно. Не съм сигурен, че в случаят има значение, защото до оня ден беше зима, но все пак го споменавам.
4.4.. there is no replacement for displacement!
Цитирай
Thanks given by:
#3
Благодаря за отговора. Мисля си,ако е гарнитура нямаше ли да губи по голямо количество /от тези 700/800 мл за 5/6 хил.км/ а и колата върви нормално и като мощност и като разход на гориво. Единствено ми прави впечатление ,че тръбите на ауспуха са по черни от нормалното  . За топлообменника това за пропуск приз интеркулера ли става и ако от там се губи  не го ли издухва през ауспуха . Четвъртия вариант да влиза в маслото на ск.к  предполагам също не е хиич добър не че за другите може да се каже,че са добри де ..  
Последно може би тъп въпрос но имайки предвид ситуацията с този вирус до колко е проблем да се кара така и какво трябва да се следи най вече.
Поздрави и се пазете ........
Цитирай
Thanks given by:
#4
Не, интерулера охлажда въздуха след турбото и в масовият случай охлаждащият агент е околният въздух. Съмнява ме Волво, да са направили чардж кулер (т.е. охлаждащият агент е антифриз).

Дали е опасно да се кара.. божа работа. Зависи какво и е. От една страна ако водата отива в кутията, категорично не трябва да се кара защото е въпрос на време да се счупи. От друга страна ако беше нещо сериозно.. вече щеше да се е счупило. Айде поне маслото на мотора лесно може да се следи с щеката. Божа работа, не мога да дам адекватен съвет особено с оглед на ситуацията в страната.
4.4.. there is no replacement for displacement!
Цитирай
Thanks given by:
#5
(03-23-2020, 11:59 AM)iago написа: Не, интерулера охлажда въздуха след турбото и в масовият случай охлаждащият агент е околният въздух. Съмнява ме Волво, да са направили чардж кулер (т.е. охлаждащият агент е антифриз).

Дали е опасно да се кара.. божа работа. Зависи какво и е. От една страна ако водата отива в кутията, категорично не трябва да се кара защото е въпрос на време да се счупи. От друга страна ако беше нещо сериозно.. вече щеше да се е счупило. Айде поне маслото на мотора лесно може да се следи с щеката. Божа работа, не мога да дам адекватен съвет особено с оглед на ситуацията в страна
Преди 6-7 години, на старото ХС90 протече топлообменника. Смеси антифриз и масло. И добре че налягането на маслото е по-голямо от това на охладителната течност, та ясен е кое към кое отиваше. Разбира се при покой се връща обратно, но в по-малки количества. Всичкия антифриз се изпари! Добре че се хвана навреме, та сменихме топлообменника и всичко си дойде на мястото, но след щателно промиване на охладителната система. Има и още един проблем при ХС90, това е едно метално подковообразно съединение, което пропуска и антифриза изтича от там. Но, поради наличието на кора под двигателя, която има 4-5 пръста дунапрен, като погледнеш отдолу всичко е сухо! В момента в който свалиш кората, ми тя мокра като гъба за баня!
Говоря за ХС90 D5, 185 hp. Не съм сигурен дали е същото при 163 hp. но си струва да се провери!
Успех!
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Цитирай
Thanks given by:
#6
както казвате,ако е от топлообменника ще се смеси антифриз и двигателно масло,което би довело до пресичане на маслото. Сега гледах щеката маслото е черно/ вече е за смяна/ и нивото като че ли е същото. Дори ме притесни,че е много черно но мисля,че това е по нормално отколкото да е като боза макар,че не съм много вещ в тези дела ......
а има ли начин да се провери маслото в скоростната кутия от мен или трябва в сервиз да се отиде.
Цитирай
Thanks given by:
#7
(03-23-2020, 01:33 PM)vava написа: както казвате,ако е от топлообменника ще се смеси антифриз и двигателно масло,което би довело до пресичане на маслото. Сега гледах щеката маслото е черно/ вече е за смяна/ и нивото като че ли е същото. Дори ме притесни,че е много черно но мисля,че това е по нормално отколкото да е като боза макар,че не съм много вещ в тези дела ......
а има ли начин да се провери маслото в скоростната кутия от мен или трябва в сервиз да се отиде.
Вижте разширителния съд и чистотата на антифриза! Не само на маслото. И не е важен само цвета на маслото, а и консистенцията. И ако имате кора под двигателя, свалете я и вижте вътрешната част как е.
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Цитирай
Thanks given by:
#8
Черният цвят е напълно нормален за моторно масло на дизелов вдигател, това не трябва да те притеснява. Маслото на кутията не можеш да го провериш сам. В смисъл ти можеш.. но трябва да имаш нужните инструменти, канал, ала-бала, защото няма щека.

Можеш и да огледаш добре, според съвета на Spurs.
4.4.. there is no replacement for displacement!
Цитирай
Thanks given by:
#9
По принцип този проблем го имат P2 платформата, но нищо чудно да се случва и при P3.
Вдигни стелките на шофьорското място и виж дали не е станало малко блато там...
При P2 платформата имат едно съединение на маркучите за отоплението точно където влизат в купето. Там има едно гумено уплътнение, сменя се лесно и бързо(при P2).
Цитирай
Thanks given by:
#10
Вчера я гледахме в сервиз ...и уж се оказа от един маркуч леееко прокапвал някъде долу до стартера .Сменихме го и ще видим как е положението .Дори не смея да пиша да не да счупя каръка.. А преди това в сервиза гледаха антифриза,масло в двигател в скоростна казаха,че всичко е ок ..дано е така .
Благодаря на всички за отговорите.
Цитирай
Thanks given by:


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)