The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Покупка Волво V50.

#1
Здравейте колеги! Фен съм на Волво от много години, имал преди много години имах Волво 480, но беше в добрата каменна ера. Имах отлични впечатления от него и оттогава се интересувам от марката. Живях в Скандинавието, но чак като се върнах в България дойде на дневен ред да се купува нов автомобил. Любимецът ми е ХС70, но в момента бюджетът е силно ограничен и съм се спрял на V50 или S40 след 2004-5. Рових се много и четох всичко подред и какво разбрах:
1. Здраво окачване, за мен голям плюс са стоманените носачи и смяна на шарнирите отделно от тях. (от 2016 до декември миналата година имахме Вектра Ц ГТС фейслифта с най-големия двигател 2.8 и шарнирите бяха заедно с носачите, а тя бяха алуминиеви и се сещате по нашите пътища, а карам много, над 40-50 000 годишно.) Сравнително евтини амортисьори и пружини, зависи от качество и бюджет. 
2. Частите сравними с това което съм карал са доста по-евтини, предвид съединител, спирачки, масла и т.н., което е важно за бюджета.
3. Двигателите и скоростните кутии са здрави, ако се обслужват акурактно и на време. Друг е въпросът за добрите сервизи, но предполагам ще ме насочите, за това по-долу.
4. Като марка Волво се славят като дуракоустойчиви, а за мен е много важно, въпреки че не са типичен бюджетен автомобил, но все пак предвид горното е една идея такъв.
Даже сядам малко изнервен от БДЖ-то, защото няма влакове, а пътувам за работа и днес няма да работя, което всеки знае, че е много неприятно, когато няма финансови постъпления в семейството. От друга страна не искам да действам прибързано, защото бързата кучка ...
Интересуват ме следните въпроси, когато отида да гледам някоя кола", предвид, че не разбирам много на колите след 2000, освен да чия и видя неравномерна работа на ДВГ, надуване н системата, пяна в разширителния съд, малко по окачването и т.н., но все пак:
1. Какво да гледам основно по ДВГ и трансмисията, което е характерно за този модел и е сигнал за проблем?
2. КОгато тествам колата на какво да обърна внимание?
3. Добра идея ли е бутане на цената до възможния минимум, така или иначе ще направя опит да смъкна възможно най-много, за да се налеят в последствие по смяна консумативи и належащи ремонти, и вземане почти на сляпо? Аз като не разбирам много, колкото и да гледам, ще си остана само с гледането. Това "реални километри" лично за мен е подигравка, имал съм два нови автомобила, като живях в Скандинвието и там се кара много, за Германия е същото, а за Италия много резерви, предвид какви са италиянците и славата на колите като ги пипне италиянец. Е, не всички са такива, но... Въпреки че от многото ровене по автокъщите, масово колите са от Италия, уж от северната част, но това е може би прах в очите.
4. Помощ от колега при оглед или поне насоки по телефона, технически съм грамотен, бивш военен съм и знам "на хартия" някои неща?
5. Бензин или дизел? Бензинът разбрах поне 1.8, газифицира се? !.6 бензин слаб ли идва? Бензинови се намират много рядко,  но дизели 1.6 и 2.0 са много. 1.6  достатъчен ли ще ми е или да търся 2-ката със 136те коня? Не съм състезател, въпреки че като бях сам настъпвах V6-ка и си е тръпка, но това беше много рядко. Не съм рисков шофьор и за това се насочвам към Волво, защото се славят със сигурността. Предполагам, че това важи и за V50-ката. Дизелите разбрах са икономични?
Друго не мога да се сетя, но който каквото се сети пишете, ако мога да запомня, въпреки че ще си запиша всички препоръки и ще ходя с листове на огледи, нека ме бъзикат.
Сервизи?
Движа се по линията Полски Тръмбеш - Русе, Полси Тръмбеш - София. Велико Търнов/Горна Оряховица са наблизо за спешни случаи, но от Вектрата разочарован от Търново, няма добри сервизи и я обслужвах в Русе, не че и там намерих нещо, но от познат се насочих. Та евентуално добър майстор в Русе и София и може би основно в София, защото половината от седмицата ще бъда там. Ако може координати, за да се свържа с тях за съдействие.
Бюджетът е до 5500 с клизма, препоръчително е до 4000-4500. Не искам да изплащам нещо което не знам в какво състояние е, а на този етап не мога да си позволя чисто ново Волво, въпреки че стои в плана на семейството, но това след някое време.
МОже да ми прпоръчате някоя автокъща или търговец, или колега продаващ читав екземпляр.
Друго не се сещам, но ако някой колега се сети, пишете. Купуването на колата стана вече леко спешно предвид неуредиците ан БДЖ-то, а пътувам основно с влак, работя в Русе и София.
Благодаря предварително за помоща! Почерпката е гарантирана!
Reply

#2
Здравей! Много голям и обоснован пост и много въпроси, ще се опитам да отговоря на някой от тях.
Имах V50 2.0D HDi 136hp. На времето купих най-евтината бройка на БГ пазара от Темпо Сервиз Горубляне. Сладурите бяха разрязали ДПФ-а и бяха краднали платината. А чак след като се прибрах вкъщи с новото ми Волво и преразгледах пак обявата - видях, че на снимките е била с лети джанти, а аз я получих с железни. Та, казвам, Темпо-Сервиз саголеми сладури. Притежавах колата 5 години, като за този период навъртех 80-90 хил. км, а в колата вкарах още 4-5 х. лева. Все пак донякъде вината си е в мен. Но аз съм шофьор-любител, а не автомобилен инженер с магистратура "Запушване на ДПФ-филтър в цикъл на шофиране в тежко автомобилно задръстване". Въпреки очевидните негативни емоции, и вече повече от година след като я продадох, винаги се радвам, като се размина с V50, които са предимно 2.0D.

По точките:
1. Много здраво фордовско окачване. Смених един шарнир по споменатият начин.
2. Части евтини, винаги съм сменял с висок клас. Например задни амортисьори Sachs за 400 лева, комлект двумасов демпферен маховик, съединител и лагер-помпа Sachs за 2000 лева.
3. 2.0D HDi 136 к.с. в комлект с ръчна 6-скоростна СК при пенсионерско каране дава под 6 на 100, а когато решиш да изпревариш ТИР си има мощ дори и на 5-та. С ДВГ и СК - никакви пробеми!
4. Комфорта при пътуване може с V50 може да се сравни с Финландските железници, но не и с БДЖ. Осем часа зад волана и 600 км по БГ-пътищата не се усещат.


Какво да гледам:
1. ДВГ и СК нямат пробелеми. Провери обаче, слез под колата и МНОГО ВНИМАТЕЛНО огледай ДПФ-а. Моят го бяха цепнали с ъглошлайф и ммного финно го бяха заварили на оксижен и едва се виждаше шева.
2. Внимателно се ослушай за шумове от маховика - ромоли като фуражомелка. Моят така ромолеше, но аз нямах опит от дизели и двумасови маховици до този момент. Излъгаха ме, че е от тампона на двигателя. Хванах се, казаха, че ще го сменят за тяхна сметка. В последствие се оказа несменян.
3+. Другото което съм сменял са консумативи - масла, филтри, дискове, накладки, тампон, шарнир, тампон на ДВГ, главина, ремонт на стартер, ремонт на алтернатор.

Какво да препоръчам. Обикалял съм предимно автокъщите в Сф(Горубляне), Русе и Плевен. Винаги най-качествени коли съм виждал на Плевен.

Така че успех! "Не искам да изплащам нещо което не знам в какво състояние е" Реално упувайки кола на старо правиш точко това! Big Grin Big Grin Big Grin


П.П. Успех

П.П.2. Да се похвалиш.

П.П.3. Търси V50 с греди на покрива Smile
[Image: volvo-xc-60-r-design-d5-awd_medium.png][Image: citroen-c3-picasso_medium.png]
[Image: opel-movano-3500_medium.png]
Reply

#3
Аз бих казал, че заделения бюджет минава доста по-долу от заделения набор професионално зададени въпроси. Така като гледам в извадката са само горублянки и дупничанки и не знам до колко би бил доволен от предлагането. Но с помоща на вида-дайс и помощ от приятел може да излезне и нещо читаво.
Успех!
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Reply

#4
Някой знае ли подробности за този екземпляр: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?ac...ink=f6xxe2? Километрите според мен са реални и не ме плашат, все пак за дизел не са много. По снимките изглежда много добре отвътре и от вън и продавачът я е поддържал в сервиз, на снимките се вижда кой е.
Също и тези: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?ac...ink=f6xxe2https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?ac...ink=f6xxe2https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?ac...ink=f6xxe2https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?ac...ink=f6xxe2.
Reply

#5
Днес гледахме няколко V50-тки и две S40-ки, но на жената не и харесаха, били малко тесни и ниски, предният ни автомобил беше Вектра С. Гледахме едно ХС70 2.4 дизел и на двамата ни допадна много.  Ще прехвърля питанията си в раздела за ХС-тата. Благодаря на всички за информацията, помагате ми много със съветите си!
Reply

#6
Правилно не са и харесали на жена ти колега това са най- уникално грозните нискобюджетни и проблемни модели на марката Волво освен че са и много тесни абе все едно караш Форд Фокус в луксозно изпълнение това си е значи всичко е сбирщаин мотор на форд и пежо а за какво ти требва тогава да си взимаш Волво като ще караш Форд или Пежо? Поздравления от мен че си се отказал.
Reply

#7
По темата-аз съм на мнение,че с този бюджет не може да се вземе нещо стойностно!Но всичко е до късмет!Не съм съгласен с горния пост,че тези модели са "уникално грозни"-напротив,дизайна им е красив.А що се отнася до "сбирщайн"-при всички марки автомобили го има това.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)