The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Неустойчиво движение, занасяне

#1
   Здравейте, нужен ми е съвет. Волво ХС90 2008 Д5.
Трябва  да сменям тампоните на предните носачи и предна стабилизираща щанга-заради леко износени тампони.
Дали да купя оригинални тампони и цяла стабилизираща щанга от МП или да търся качествени от други марки? Някой знае ли кои са производителите, които доставят на Волво тези части?
Малко предистория:
Питам , защото предните тампони на носачите съм ги сменял с Лемфьордер(уж добри), в същото време смених и предните амортисьори с нови Монро рефлекс, съответно и горните опори на амортисьорите, мисля че и те бяха Лемфьордер, шарнири на носачите също нови, нови кормилни накрайници, вътрешни щанги на кормилната рейка, биалетки. И всички уж маркови части. Смених също така и всички тампони на двигателя с оригинални от МП. И задължителна регулировка на предницата.Но отпреди смяната имах едно неустойчиво поведение  и чувство, че все едно леко занася колата , когато се движа с повече от 90,110 по неравности.Все едно леко губи контрол на праволинейното движение, нещо като леко занасяне, но успявам да я държа в пътя, но е малко страшничко.
След смяната на всички тези неща нямаше разлика в това занасяне.
 Ходих в МП Люлин за консултация и приемчикът (преди да се измести на околовръстното до летището) ми каза само оригинални части да слагам. Това губене на контрол е от тампоните на носачите, защото са менте. Каза, че ако застана отпред и гледам колата да минава по неравности когато идва към мен, можело да видя как предните колела играят и не държат права траектория.
Някой имал ли е същият проблем и как го е решил? Склонен съм да купя оригинални тампони и стабилизираща щанга, но дали ще се реши проблемът или може да е друго нещо?
Чета за тези големите кръгли тампони, може би 8-10см диаметър , които се намират на самото шаси, където се свързва магарето към рамата (там някъде бяха, виждат се като се погледне отдолу). Казват, че може и от тях да е това лакътушкане по неравности. Но моите са здрави, поне така каза майсторът, като я вдигахме за преглед, а и видимо са много добре.Продават се специални вложки за тях, които се набиват и всякакви луфтове се обират. Гледал съм го в англоезичните форуми. Някой правил ли е подобно нещо?
А дали е възможно да е от задното окачване? Но и там гледахме-всичко е ок, няма луфтове и износени тампони.
Относно стабилизиращата щанга.Тя е  Ф 23мм. Имам купени  тампони  от 3 години,Febest мисля, че бяха. Гледам някои махат старите , които са вулканизирани и слагат афтърмаркет и са доволни. Мога и да спестя 400лв от нова стабилизираща щанга, но дали си заслужава?
Благодаря предварително.
 
Moskvitch Aleko ex
Fiat Tempra 1.6i ex
BMW E36 1.6i ex
Volvo s40 2.0i now
Mercedes E-class Avantgarde 3.0d ex
Volvo XC90 2.4 D5 2008
Reply

#2
Кормилната рейка наред ли е?
Reply

#3
Има съвсем леко забележим луфт рейката, но това не било проблем, каза майстора.По-скоро стабилизиращата щанга-според него.
Moskvitch Aleko ex
Fiat Tempra 1.6i ex
BMW E36 1.6i ex
Volvo s40 2.0i now
Mercedes E-class Avantgarde 3.0d ex
Volvo XC90 2.4 D5 2008
Reply

#4
Виж тампоните отзад, има само един който създава проблем, дизайна му е сменен с подобрен и повече не създава проблеми, но от завода излиза със стария дизайн и след износване и омекване стават филми, на мен от тях адски мн ми занасяше при натискане на спирачка и завой, беше адски нестабилна. Слагай смело лемфьордер, аз съм сменил всичко с тях и проблеми никакви, пробвах фебест, за два месеца се скъса буквално. Относно тия вулканизираните, сваля се щангата, махат се, слагат се и се прави паланка да не бягат на страни, едва ли проблема е от тях, но щом ще правиш тая смяна действай, шанса проблема да е от стаб. щангата или кормилни накрайници/рейка е близо нулев.
Reply

#5
(02-16-2021, 12:14 PM)sashua Wrote: Виж тампоните отзад, има само един който създава проблем, дизайна му е сменен с подобрен и повече не създава проблеми, но от завода излиза със стария дизайн и след износване и омекване стават филми, на мен от тях адски мн ми занасяше при натискане на спирачка и завой, беше адски нестабилна. Слагай смело лемфьордер, аз съм сменил всичко с тях и проблеми никакви, пробвах фебест, за два месеца се скъса буквално. Относно тия вулканизираните, сваля се щангата, махат се, слагат се и се прави паланка да не бягат на страни, едва ли проблема е от тях, но щом ще правиш тая смяна действай, шанса проблема да е от стаб. щангата или кормилни накрайници/рейка е близо нулев.

Кои точно тампони?Прилагам 2 схеми на предно и задно окачване, за да не стане недоразумение.
Moskvitch Aleko ex
Fiat Tempra 1.6i ex
BMW E36 1.6i ex
Volvo s40 2.0i now
Mercedes E-class Avantgarde 3.0d ex
Volvo XC90 2.4 D5 2008
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)