02-20-2008, 07:35 PM
При инсталация на HID система (ксенонови лампи) е възможно да светне лампата на таблото за наличие на изгоряла крушка (Warning) при автомобили S60/ V70/ S80 и др. Това се получава, защото HID лампите черпят по-малко ток от обикновените 55W крушки. Компютъра мери консумацията и извежда съобщението на дисплея.
За да реши проблема е нужно да се преработи системата за измерване на тока в Централния Електронен Блок - CEM (Central Electronic Module).
Първо се сваля кората под таблото. СЕМ е монтиран вляво под таблото. Не е нужно да се сваля самия блок, само трябва да се открие така, че да се вижда (виж снимката).
Сензорът за измерване на тока е с шунт-резистор с 5 крачета и може да се сваля. Намира се в долната лява част на СEM. Представлява черен тънък модул с размери около 2,5х5см. Шунтът се състои от два резистора – 10 мегаома между крачета 3 и 2 и 28,5 мегаома между 1 и 2. Токът за фаровете преминава през крачета 3 и 2. Изважда се шунта.
Пробива се отвор 2мм във втория канал, точно над крачето 3. По този начин съпротивлението нараства на 13 мегаома и CEM ще отчита 30% по-голяма стойност на тока (виж снимката).
Инсталира се шунта, проверяват се свелините за отсъствие на аларма и се монтира кората...
П.С. Както и да ги зареждам снимките - последната излиза първа hock:
За да реши проблема е нужно да се преработи системата за измерване на тока в Централния Електронен Блок - CEM (Central Electronic Module).
Първо се сваля кората под таблото. СЕМ е монтиран вляво под таблото. Не е нужно да се сваля самия блок, само трябва да се открие така, че да се вижда (виж снимката).
Сензорът за измерване на тока е с шунт-резистор с 5 крачета и може да се сваля. Намира се в долната лява част на СEM. Представлява черен тънък модул с размери около 2,5х5см. Шунтът се състои от два резистора – 10 мегаома между крачета 3 и 2 и 28,5 мегаома между 1 и 2. Токът за фаровете преминава през крачета 3 и 2. Изважда се шунта.
Пробива се отвор 2мм във втория канал, точно над крачето 3. По този начин съпротивлението нараства на 13 мегаома и CEM ще отчита 30% по-голяма стойност на тока (виж снимката).
Инсталира се шунта, проверяват се свелините за отсъствие на аларма и се монтира кората...
П.С. Както и да ги зареждам снимките - последната излиза първа hock:
If it sounds too good to be true, it almost certainly is.