The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Музиката нещо не свири като хората.

#11
dango_ Wrote:Провери също и свързването на говорителите. Ако без да искаш си обърнал (+) със (-) на някоя от задните колони, а това води до чувствителна загуба на баса.

До колкото съм слушал от малко по незнаещи от мен,като обърнеш + и - баса не изхвърля мембраната на вън ами на обратно и за тва няма бас и изгаряли говорителите, вие кво ше кажете?
V40 1.9 TDI '98 - Black Edition
Reply

#12
dango_ Wrote:Провери също и свързването на говорителите. Ако без да искаш си обърнал (+) със (-) на някоя от задните колони, а това води до чувствителна загуба на баса.

До колкото съм слушал от малко по незнаещи от мен,като обърнеш + и - баса не изхвърля мембраната на вън ами на обратно и за тва няма бас и изгаряли говорителите, вие кво ше кажете?
V40 1.9 TDI '98 - Black Edition
Reply

#13
netrat Wrote:
dango_ Wrote:Провери също и свързването на говорителите. Ако без да искаш си обърнал (+) със (-) на някоя от задните колони, а това води до чувствителна загуба на баса.

До колкото съм слушал от малко по незнаещи от мен,като обърнеш + и - баса не изхвърля мембраната на вън ами на обратно и за тва няма бас и изгаряли говорителите, вие кво ше кажете?

Наистина когато се обърнат полюсите на говорителя при бас мембраната отива навътре към магнита и е напълно възможно при дповечко "пауър" на усилвателя, шпулата да удари тапата на магнита. Най често ефектът от подобен удър е че шпулата (цилциндъра) с намотките, която най-често е алуминиева, от срещата с магнита се е подвила и започва да "дере" в стените на магнита, което е доста неприятно за ухото. Друга опасност няма!!! Не можеш по никакъв начин да го изгориш, като обърнеш (+) и (-).

Проблема със загубата на бас идва от там че единият говорител е свързан правилно, а другият обратно, при което се получава дефазиране 180 градуса на честотите при двата говорителя. Това моментално води до "унищожаване" на двете дефазирани честоти. Стига научно му Big Grin ... Та с две думи исках да кажа, че баса на единия говорител "утрепва" баса на другия и ти не чуваш бас... :lol:
Vovlo V40 2001 1.9Di 115Hp
Reply

#14
netrat Wrote:
dango_ Wrote:Провери също и свързването на говорителите. Ако без да искаш си обърнал (+) със (-) на някоя от задните колони, а това води до чувствителна загуба на баса.

До колкото съм слушал от малко по незнаещи от мен,като обърнеш + и - баса не изхвърля мембраната на вън ами на обратно и за тва няма бас и изгаряли говорителите, вие кво ше кажете?

Наистина когато се обърнат полюсите на говорителя при бас мембраната отива навътре към магнита и е напълно възможно при дповечко "пауър" на усилвателя, шпулата да удари тапата на магнита. Най често ефектът от подобен удър е че шпулата (цилциндъра) с намотките, която най-често е алуминиева, от срещата с магнита се е подвила и започва да "дере" в стените на магнита, което е доста неприятно за ухото. Друга опасност няма!!! Не можеш по никакъв начин да го изгориш, като обърнеш (+) и (-).

Проблема със загубата на бас идва от там че единият говорител е свързан правилно, а другият обратно, при което се получава дефазиране 180 градуса на честотите при двата говорителя. Това моментално води до "унищожаване" на двете дефазирани честоти. Стига научно му Big Grin ... Та с две думи исках да кажа, че баса на единия говорител "утрепва" баса на другия и ти не чуваш бас... :lol:
Vovlo V40 2001 1.9Di 115Hp
Reply

#15
колеги, това, го прочетох от друг форум и малко копи и пейст свършват добра работа, не пускам нова тема, защото на тази заглавието ми се стори подходящо.....ИДЕЯТА Е С КАКВО ДА СЕ СЪОБРАЗИМ ПРИ ПОСТАВЯНЕТО И ПРЕПРАВЯНЕТО НА МУЗИКАТА В КОЛАТА
За начало, нека изясним едно нещо. ИДЕАЛНАТА аудио система НЕ е задължително най-силната или най-скъпата. Това е тази система, която най-добре пасва на нуждите Ви.

Следователно първата стъпка е тази, в която изяснявате собствените си нужди.

Ако сте тотален аматьор и не знаете какви са ви нуждите или някой разбирач Ви е заблудил, нека първо разгледаме какви компоненти влизат в озвучаването на една кола.

1. Източник(плейър, деведе, емпетройка и т.н. безумни думи) - това е най-важната част от аудио системата. Това е и първата стъпка към възпроизвеждането на звук. Ако сбъркате в избора си тук, цялата система ще страда и най-вече собствените ви уши.

- вземете си хубав източник на някой по-известен производител
- последното което ни интересува е външния вид(в DIY раздела скоро ще има статия как да си оправим външния вид на свирката, надявам се). Това което ни интересува най-много е правилното възпроизводство на звук.
- огледайте се за гаранция и избягвайте крадени, контрабандни, сглобявани, оправяни и т.н. устройства, че обикновено се "самооправяте" с такива доста успешно.
- за хората с ограничен бюджет - забравете цветните екрани, слотове за карти, USB портове, аналогови изходи и т.н. Купете си просто, надеждно и добре свирещо устройство, което ще ви служи дълго.
- Ако искате да държите десетки часове музика в жабката, може да се огледате за CD, което чете и MP3 парчета.
- Ако искате децата на задната седалка да се кефят на филми, то тогава се огледайте за някой DVD player.
- Ако планирате да си купите отделно усилвател в бъдеще, уверете се че устройството има изходи тип чинч.

2. Говорителите - втората най-важна част от системата. Говорителите преобразуват електрическия сигнал в звукови вълни. Те са главния виновник да чуваме звука от системата.

-има няколко вида говорители според размера, формата и погрешно даваната в повечето случаи мощност. Внимавайте преди да си дадете парите за тези чаркове.
- мощността е най-надценяваната характеристика при всички говорители.
- от мен да знаете че почти всички производители имат склонността да подвеждат потребителите, като изписват големи мощности на продуктите си като 300 вата, 450 вата, 1600 вата(същински котлон). Това е просто заблуда с числа.
- Никога не си купувайте говорител разчитайки на стойности като P.M.P.O, Рeak Рower, Max Power, Music Power и т.н.
- реалната, или поне най-надеждната мощност е RMS (Root Mean Square). RMS е еквивалент на реалната изходна мощност.
-Следващото най-важно нещо за говорители е правилната им инсталация, ако не са инсталирани правилно, звука може да е доста "умрял" Разположението, насочеността и височината на монтиране на говорителите е доста важна при малките помещения, каквото е колата.
- обикновено местата за говорители по фабричните кори не са идеалните, но могат да се ползват, ако не искате да харчите допълнителни пари и да гледате как ви разкостват колата, за да сложат говорителя на правилното място.

Сега нека разгледаме видовете говорители, които се предлагат.

- Коаксиални - това са два(или повече) говорителя поместени в една рамка. Обикновено се състоят от средно честотен говорител и високочестотен (пищялка) или няколко високочестотни. Те са по-евтини от отделните компонентни говорители и са по-лесни за инсталация.
- Компонентни - състоят се от отделен ниско честотен, средно честотен и високочестотен говорител(в 3-лентова кутия) и такива при които само средно- и високочестотния са в 2-лентова кутия. Те са свързани към филтри, които разделят сигнала по честота между говорителите, така че да се избегне подаването на ниски честоти към високочестотния говорител, например. Тези говорители са значително по-трудни за монтиране, но дават много по-голяма чистота на звука и много по-голяма "сцена"
Средночестотни говорители - те са с размер 5 до 8 инча и са проектирани да възпроизвеждат средните честоти. Те правят звука много по-жив, но поради нестандартните си размери и нуждата от ползване на сложни филтри, често са избягвани от повечето потребители.
Хорни - Това са обикновено говорители с форма на фуния, добри са при възпроизвеждане на глас, и са най-трудните за монтаж и докарване на желания звук.
Високочестотни говорители(пищялки) - обикновено са с диаметър 1 до 3 инча и са отлични при възпроизвежане на високите честоти. Те са неизбежен компонент, ако планирате да постигнете добро звучене. Но отново стои проблема с правилно проектирани и изпълнени филтри. В днешно време много високочестотни говорители идват с готови към тях филтри(което не са нищо повече от не полярен кондензатор с определен капацитет). Високочестотните говорители обикновено се монтират на арматурното табло.
Нискочестотни говорители - те са големи(от 8 до 24 инча диаметър) и са най-важните, ако искате на "усетите" ударите на барабаните, вместо само да ги чувате. Стъпките на големите динозаври в "Jurrasic park" биха звучали като галоп на кон по паваж, ако няма нискочестотен говорител. Те са специфични говорители съсздадени да възпроизвеждат много ниски честоти чак до 20 херца(малко модели могат да достигнат толкова ниско все пак). В идеалния случай нискочестотния говорител се поставя в кутия с определен размер, форма, инвертори и т.н. Все пак широкоразпространения начин за монтажа им е отзад на кората над багажника, при което се използва обема на багажника като кутия. Нискочестотните говорители изискват голяма мощност, и няма смисъл да се използват без отделен усилвател. Препоръчва се също така употребата на филтър, който да пропуска само ниските честоти(този филтър представлява една бобина с точно определена индукция).

Сега нека разбулим още няколко мита около говорителите.
- говорителите НЕ могат да бъдат повредени от по-голяма мощност. Аз самият бих казал, че колкото по-голяма е мощността толкова по-хубав е звука, така че не се страхувайте да използвате мощен усилвател на слаб говорител.
- говорителите се повреждат, когато им се подават честоти, за които не се проектирани за възпроизвеждат. От тук използването на филтри става необходимо, ако искате да предпазите говорителите си от изгаряне(и ако искате читав звук без кривене).
- изкривяването на звука се получава при усилване, защото честотите имат склонност към "извръщане" и тогава се появява явлението клипинг(clipping). Това се дължи главно на липсата на мощност и неправилното разпределение на честотите.
- материалите на мембраната и рамката на говорителя са изключително важни, защото при всеки материал качеството на звука е различно.

Нека разгледаме и няколко често използвани места за монтаж на говорители в колата.
- Предните говорители обикновено са разположени на арматурното табло или в корите на вратите
- задните говорители се разполагат на кората над багажника, или в корите на задните врати
- нискочестотните говорители се разполагат на кората, заедно със задните или пък в багажника.
- високочестотните - на таблото или на предните колонки.
- разположението на говорители е много субективно според вътрешното оформление на колата и трябва да се изпробват различни конфигурации преди да се реши окончателно къде ще бъдат монтирани.

3. Усилватели - те усилват подадения им сигнал от източника и изпращат много по-мощен сигнал към говорителите. Те не просто карат системата да свири по-силно, те я карат да сврири по-добре. Всеобщо погрешно схващане е, че ако към говорителите се подаде повече мощност, те ще изгорят. Това който го разправя се надявам никога да не се занимава с озвучаване, докато няма изкривяване и говорителите имат филтри няма и опасност от изгаряне.
- Усилвателите могат да бъдат класифицирани според потреблението си(Класове А, В, АВ, D и т.н.) за класовете ще си има друга тема отделно за да е ясно, в която ще изплагиатствам всичко от многоуважавания си баща
- усилвателите могат да бъдат класифицирани и според това колко канал захранват 1-канален 2-канален а днес си имаме дори на 7 канални усилватели.
- ако възнамерявате да захранвате само задните или предните говорители, то 2-канален усилвател със съответната мощност е достатъчен. Ако искате и 4-те канала да се захранват от усилвателя, тогава ще ви трябва 4-канален усилвател
- ако възнамерявате да монтирате нискочестотен говорител(ще му казва БАС от тука на татък, че пръстите ми вече се кълчат прекалено много по тая клавиатура) то тогава ще е добре за ди си има отделен едноканален усилвател сам оза него. Проблемът е, че такива усилватели са скъпи. Вместо това може да си купите 2- или 4-канален усилвател който поддържа bridge свързване на 2 канала в един,за да захраните баса.
- разположението на усилвателя е много важно, защото той има свойството да отделя доста топлина. Той трябва да се поставя на място където има някаква що годе добра цискулация на въздух и по възможност да не го пече директно слънцето.

Басовете изискват голяма мощност и при разпределяне на мощностите между говорителите е добре тази на баса да е равно или по-голяма от подаваната към останалите канали взети заедно.

4. Филтри - Те са комбинация от успоредно и последователно свързани бобини и/или кондензатори. Тяхната работа е да разпределят сигнала между говорителите, така че всеки говорител да свири онези честоти, за които е проектиран и по този начин да се избегнат изкривяванията. Бобините спират високите честоти, докато кондензаторите спират ниските честоти. Комбинирането им позволява към говорителя да бъде предаден сигнал с точно определена "честотна лента". тази лента може да обхваща например сигнал с честота от 180 до 6000 херца и да отива към средночестотния говорител. Обикновено към говорители се продават и съответните филтри, но не са редки случаите, в които трябва сами да си ги правим, което е обект на една друга тема която е в процес на написване
За кондензаторите има една проста формулка за смятането им(то и за бобините има ама не се сещам за нея) а именно:
F = 0.159/(C x Rh)

Където:

C- капацитет на кондензаторя изразен във фаради.
Rh - импеданс на говорителя
F - честотата на която "реже"

5. Звукови процесори(мразя този израз) - това са устройства, с които се прави донастройка на звука

- Еквалайзери(а тая дума как я мразя не е истина) - с тях можете да си повишите или понижите силата на звука с определена честота (в случай че някой реши да се прави на по-добър тонрежисьор от тоя дето е миксирал парчето в студиото, или просто иска да поизравни честотната характеристика в купето... абе тикиви ми ти работи, циливилизация), като това става обикновено чрез аналогови плъзгачи или чрез копчета на степени(при цифровите). Това което хората не разбират е че тези устройства са направени да се ползват за понижаване на някой честоти, а не за "издупване" на баса.
- Dolby Pro Logic, DTS, Dolby Digital, и като цяло 5.1 и 7.1 са формати за "пространствено" звучене като идеята е да ви накарат да си мислите че някой ви е сложил в средата на оркестъра и барабаниста е в багажника а вокала е седнал на капака.
- Тези устройтва не са евтини и трябва да се внимава при избора и покупката им.
- такива устроиства се купуват само от познати марки и само от вносителя, заради гаранцията.

6. Захранването - Стабилното и мощно захранване е съществено за всяка аудио система. Цялата електроника в колата е на 12 волта. От завода, колата излиза с окабеляване само на разните екстри като ел. стъкла, огледала и т.н. и изведен 1 извод за някое стандартно радио и заводските говорители. Ако искате да чуете силен звук, ще ви трябва доста по-мощно захранване от заводското. Захранването се състои от няколко части:
- Акумулатор - основни източник на ток във всяка кола. Това е устройството, което акумулира тока и го "доставя" до всички консуматори в колата.
- Алтернатор(някой майстори му казват и генератор) - това е устройството което зарежда акумулатора, докато двигателя работи. Тъй като акумулатора може да пази някакво ограничено количество ел. енергия, е логично той да се изтощава при интензивна употреба, за това изправният алтернатор е задължителен( и не само за музиката де, все пак трябва и да се пали тая кола сутрин а манивелите нещо са кът напоследък)
- ЯК(ама наистина як) кондензатор - това е второто устройство, което акумулира енергия, и осигурява стабилно подаване на ток към аудио системата. Кондензатора акумулира енергията за много кратко време и я "доставя" на консуматорите. Той не е акумулатор, но стабилизира енергийния поток, като предпазва компонентите от изгаряне и акумулатора от претоварване, при жадната за ток мощна аудио система в колата. Тоя кондензатор(или кондензатори) никой производител не ги вгражда, но те са важна част от захранването с ток, ако планирате на използвате мощни говорители със съответните им усилватели. Има кондензатори, които започват от половин фарад, а най-големите достигат и 5 фарада

7. Кабели - никога не ги пренебрегвайте(кой ли би пренебрегнал няколко метра дебела медна жица). Тоя ток трябва да тече по нещо и като текат тоци от порядъка на 10+ ампера не си мислете че ще минете с кабел за слушалки.
Използвайте добре изолирани кабели
Проверете кабела по цялата дължина за нарушена изолация
Не използвайте прекалено дълги кабели(освенчесе оплитат, вдигат и съпротивлението)
Не ползвайте и прекално къси кабели (20-30см аванс да има е напълно достатъчно)
Всички уреди трябва да са с добре хваната маса към купето(освен ако не е от фибростъкло де)
Като объркате кабелите шанса нещо да изпуши не е малък.

До тук трябва да имате достатъчно познания, за да можете САМИ да си отговорите на въпроса от какво имте нужда. Мога само да препоръчам да си правите инсталациите сами. Докато подхождате внимателно и с мисъл към нещата и когато нещо не ви е ясно не се стремите да проявявате креативност, а седнете и прочетете аджеба как се прави, няма риск нещо да се обърка, така че да има необратими последици. Когато гаранцията на някой компонент изисква той да е монтиран в оторизиран сервиз, естествено отивате там

надявам се да съм бил полезен и темата да е интересна, целта и е да обясни на начинаещите основните неща, а на напредналите да напомни някой добре забравени и често пренебрегвани моменти при изграждането на една аудио система
V90 97 200hp
S60 AWD 15 249hp
144 70 82hp
--------------------
     EX
V70AWD 97 193hp
S80 07 200hp
S70 97 140hp
V40 96 115hp
940 95 155hp
S80 06 170hp
940 95 122hp
Reply

#16
Не прочетох цялата тема ,но след като единия когато е само свири то пробвлема е точно във фазата...Просто виж кой не е свързан както трябва...
Купувам (малката)дясната част от ножа под предната броня на с/в40...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)