The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Контролна лампа за ABS и още една ???

#1
Здрвейте.
Днес на таблото ни светнаха 2 лапми. И 2-те са в десният отсек с контролни лампи. Едната е горе в дясно и е за ABS. Другата е в долният ляв ъгъл и е триъгълник (като знак номер 1), с подхлъзнала се кола в него. Знаете ли за какво са и какво да направим ???
Reply

#2
Me4ok Wrote:Здрвейте.
Днес на таблото ни светнаха 2 лапми. И 2-те са в десният отсек с контролни лампи. Едната е горе в дясно и е за ABS. Другата е в долният ляв ъгъл и е триъгълник (като знак номер 1), с подхлъзнала се кола в него. Знаете ли за какво са и какво да направим ???

Знакът със триъгълникът и една поднасяща кола е знак, че е изключена или има проблем в системата против приплъзване. Казва се DSA (Dynamic Stability Assistance) и се включва когато някое от колелата започне да приплъзва повече от другото (за задвижващите става въпрос). На лед веднъж се беше включила - на един паркинг половин час не можахме да излезнем, а се оказа, че ако си в преспа сняг или както в нашият случай на лед с по-малка скорост от 5 км/ч е по-добре да я изключиш, защото само ще ти отнема газта... Както и да е - мисля си, че е това тази лампа, въпреки, че го слагат стандартно на S40 1.9T 2.0 и е опция за останалите модели, а за 850 не знам въобще да е монтирано, но знае ли човек... При нас светва, ако някой е натиснал копчето преди палене, докато е даден контакт. После трябва колата да запали, да се изгаси да се натисне пак копчето и да се запали отново. Тогава вече не свети и е включена. Друго не ми идва на ум. Аааа това за АБС-а не е хубаво. Възможно е да има повреда при него, а от датчиците на АБС-а тази система DSA взима данни, което ме навежда на мисълта, че може някой общ за двете системи елемент да е дал проблем. Това в ЮВЕ ще го кажат най-точно.

За протокола - често на DSA казват тракшън контрол, което си мисля, че е неправилно. По-късно (при S60) се появява обновена система против приплъзване, която се казва DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) - това вече е тракшън контрол.
Volvo S40 1998 1.8
Volvo 940 1996 2.0T
Opel Astra 2007 CDTI
Renault Megane 2010 dCi


ex - Volvo S60 2001 2.4
[Image: garagephp.jpg]
Reply

#3
На 850 се монтират АБС или АБС + Тракшън контол.
Второто предпазва колелата от превъртане при подаваен на газ на лед до към 40км/ч. Това е часе от системата на АБС но работи наопаки ако колелото приплъзне счита стяга спирачката за това колело и така предава въртящ момент на другото.
Конкретно пеи мойта кола лампата не е на мястото което си описал. При мен там е лампата за автоматините скорости. за Тракшъна имам лампа на която е написано "TRACS OFF". Когато АБС системата си направи самодиагностика и намери проблем светват двете лампи защото и АБС и Тракшъна се управляват от компютърчето на АБС-а. Когато лампата светне би трябвало да не работят и девте системи, за АБС-а лесно се проверява. Тъй като системата си прави периодична самодиагностика проблема заради който се е изключила може да отпадне и лампите да загаснат и системите да заработят. Лампата за тракшън-а може да светне отделно или когато го изключиш ръчно от бутона до врътката за бордовия компютър или ако прегречт накладките, след охлаждане се изключва лампата.
Периодияните тестове на АБС системата можеш да чуеш като бръмчене и потропване на педала на спирачката след като колата ускори за пръв път след запалване до към 60км/ч.

Мойта съм я взел със такъв проблем. АБС системите ту работят ту не. Компютъра е запомнил код за грешка проблем във единия заден датчик но при мерене на самия датчик измервателните уреди показват нормали стойности според диагностичните документи на Волво.
Метода на смяна на частите от веригата датчик/кабели/АБС компютър още не съм се решил да го започна.
-Oly-
Reply

#4
Благодаря за разяснението. При нас обаче, двете лампички ту светят ту не. Ако светят, то е след запалване и след известно време изгасват (от порядъка на 5 мин и нагоре). Но по някой път не изгасват изобщо.
Явно ще трябва да се провери в сервиз. Все пак благодаря.
Reply

#5
Ме4ок - задължително провери дали след запалзването контактния ключ се връща. при 850- има такъв проблем с контактния ключ. Ако лампите останат да светят - леко бутни ключа да видиш дали ще се върне.
Volvo 850GLT, 2000cc, 20V, 1993, ~210 000km
!ПРОДАДЕНА!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)