The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Волво" научи автомобила да спира сам

#1
"Волво" научи автомобила да спира сам
Моделът ХС60 неутрализира грешките на разсеяните шофьори

Час пик. Задръстване. Повече от час шофирате в еднообразния ритъм тръгни - спри. Зяпате през прозореца и изведнъж тряс. Оказва се, че сте нацелили колата пред вас. Щетите не са големи, но разправиите, пък и висенето, докато дойде КАТ, са доста неприятни. Това, че подобен тип сблъсъци с ниска скорост са 75% от всички катастрофи, не ви топли особено.

Интригуващото е, че според статистиката при половината такива случаи шофьорът изобщо не е натиснал спирачката. Какъв е изходът? Отговорът е прост - колата да спира сама. Е, новото "Волво ХС60", което наскоро не само дебютира на нашия пазар, но и беше избрано за автомобил 4Х4 на България, го може. Заслугата е на системата City Safety, която е част от серийното оборудване.

Око да види
Знаех за тази иновация от около година, информиран бях и как работи, но въпреки това с интерес очаквах реалния тест. Естествено не пробвахме как работи системата върху истински коли, а върху надуваем "Голф" и падащи пластмасови прегради. И така, засилвам се срещу спрелия гумен автомобил с около 25 км/ч(електрониката действа при скорост до 30 км/ч), пускам газта, държа волана и чакам. Приближавам се все по застрашително към задницата на голфа и изведнъж "Волво ХС60" спира така, все едно съм "скочил" върху спирачката.

Повтарям опита на мокра трева, разликата е единствено, че сблъсъкът се разминава на милиметри. Разбира се, системата не е всесилна, в определени ситуации(движение върху лед и сняг например) до катастрофа ще се стигне, но скоростта ще е минимална. Другото изискване е, когато настъпи аварийната ситуация, да не давате газ - предполага се, че в този случай следите какво става пред вас.

City Safety наблюдава движението отпред, като използва лазерен сензор, вграден в горната част на предния прозорец на височината на огледалото за обратно виждане. Той може да регистрира автомобили и други обекти на разстояние до 10 метра от предната броня на колата. Още по приятни стават нещата, ако собственикът на новото ХС60 си поръча и предлагания като опция адаптивен круиз контрол, който посредством радарни сензори съобразява скоростта на вашия автомобил с този пред вас.

Така на практика за шофьора остава само да държи посоката с волана - хем приятно, хем сигурно. За да бъдат нещата още по-изпипани, дори когато адаптивният круиз контрол не е включен, водачът получава предупреждение, ако се приближи твърде много до колата пред него. Не по-малко важна екстра, свързана със сигурността, е системата, сигнализираща, когато има обект в мъртвата точка на огледалата.

Първите впечатления
Ако трябва да съм честен, "Волво ХС60" ме спечели още преди да се запозная с неговите невероятни системи за безопасност. Както се казва, беше любов от пръв поглед. На практика автомобилът е позагладено и посмалено ХС90 и съчетава в атлетичното си тяло стойката на всъдеход и изящността на спортно купе.

Предницата е много стилна и атрактивна, но новият елемент - разположените до фаровете LED дневни светлини, ми дойде малко в повече. Към мускулестата задница обаче нямам никакви забележки, особено когато преминаващите през целия стоп диоди на габаритите светят.

В купето
Оформлението на интериора е типично за шведския дизайн - всичко е максимално изчистено и удобно за употреба. Естествено познатата от други модели на "Волво" тънка централна конзола е налице. По традиция копчета са много и първоначално объркват, но тези, които се ползват основно, се намират лесно, тъй като са тематично групирани. Единствено намирането на бутоните за навигация ме затрудни максимално, тъй като те са скрити от вътрешната страна на волана.

Впоследствие обаче се оказа, че това е доста удачно решение. Приборите са с класическа кръгла форма, осветени в мека бяла светлина, като в средата на циферблатите има дисплеи, на които се изобразява различна помощна информация.

Седалките са изключително удобни, като възглавницата на задната е оформена така, че да улеснява влизането и излизането от колата, и е разположена амфитеатрално спрямо предните. Облегалката на задната седалка се дели в съотношение 40/20/40%, като при сгъването им се образува равен под на багажника. Използваните материали в интериора естествено са първокачествени.

На пътя
Приятно за шофиране, но и удобно за возене, така определят от "Волво ХС60" и съм напълно съгласен с тази постановка. Автомобилът е изключително стабилен, реагира спонтанно и сигурно на командите от водача. Сервото на волана с променливо усилие работи прецизно, а при нужда стабилизиращата програма се намесва дискретно, но авторитетно. Спирачките работят безкомпромисно и позволяват прецизно дозиране на спирачната сила.

От двигателите успях да тествам петцилиндровия дизел с мощност 185 к.с. Леко затормозяван от автоматичната скоростна кутия, моторът ускорява колата до 100 км/ч за почти 10 секунди, а разходът в смесен цикъл е няма и 9 на сто. Трансмисията реагира спонтанно на командите от педала на газта, но при желание може да се управлява и ръчно. XC60 се предлага с още два агрегата - шестцилиндров бензин с мощност 285 к.с. и дизел, събрал силата на 163 коня (за подробности виж таблицата).

Благодарение на клиренса си от 23 см и интелигентното задвижване на четирите колела всъдеходът не се плаши и от преходи извън пътя. Тук незаменим помощник са системите за подпомагане на спускането по стръмен наклон и контрол на стабилността против преобръщане, която отнема въртящият момент от двигателя и прилага спирачна сила към нужното колело, за да неутрализира опасността.

Конкурентите: базова цена с ДДС
Ленд Роувър Фрилендър 64 350
Волво ХС 60 66 700
БМВ Х3 68 100
Ауди Q5 73 355
Мерцедес GLK 78 200


Това е "Волво" ХС60
дължина височина ширина междуосие
4628 мм. 1713 мм. 1891 мм. 2815 мм.
двигатели ускорение 0-100 км/ч максимална скорост комбиниран разход
3.0 T6(285 к.с.) 7.5 сек. 210 км/ч. 11.9 л/100 км.
2.4 дизел (163 к.с) 10.5, 10.9* сек. 195, 190* км/ч. 7.5, 8.3* л/100 км.
2.4 дизел (185 к.с.) 9.5, 9.9* сек. 205, 200* км/ч. 7.5, 8.3* л/100 км.
* - с автоматична скоростна кутия

Източник : Дневник.бг
Reply

#2
това вече го тествахме масово и открих пробив в системите му, естествено Smile всичко в тази система е реклама - в ежедневието на 80% неприложима
Reply

#3
Жалко...
Reply

#4
http://spisanie.mobile.bg/avtomobili/vol...listi.html
Reply

#5
Жена с оръжие Big Grin Big Grin
<!-- m --><a class="postlink" href="http://fresh-bg.net/game/1748/%D0%96%D0%B5%D0%BD%D0%B0_%D1%81_%D0%BE%D1%80%D1%8A%D0%B6%D0%B8%D0%B5.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://fresh-bg.net/game/1748/%D0%96%D0 ... D0%B5.html</a><!-- m -->

Голяма болка :roll:
Учредител на Волво клуб България.
Притежател на  клубна карта № 0014.

VOLVO 460  1.7  '91
За помощ: 089 66 42 887
[Image: 362784.gif]

Няма по-голяма сила от усмивката и добрата дума!
Reply

#6
EMETO1 Wrote:Жена с оръжие Big Grin Big Grin

А може би негър скиор Big Grin Big Grin Big Grin

п.п. аз нещо не разбрах какво е общото със спирането :lol:
Тежко, брате, се живее
между глупци неразбрани,
душата ми в огън тлее,
сърцето ми в люти рани.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)