The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Щракане на педал на съединител

#1
Здравейте, колеги,
взех си Volvo S40, 1999 г., двигател 1.8 - 116 к.с. преди 2-3 месеца. Покарах го около месец и след това започна да ми щрака педала на съединителя при натискане и при отпускане също. Имам и малък проблем с включването на първа скорост (задна влиза нормално), но не мисля, че е свързано с педала. Като изключим това, скоростите се сменят без проблем. Като че ли сутрин, когато е по-студено, педалът щрака по-малко, но може и да си въобразявам. Майстор ми каза, че съединителя бил на хидравлична помпа, а не с жило и тя нещо била издухала - не беше особено сигурен де, та реших да пусна тема тук, ако някой е имал подобен проблем и знае от какво може да е.
Благодаря !
Reply

#2
Да, съединителя е с хидравлична помпа, която подава налягане на спирачна течност към хидравличен лагер. Той пък от своя страна натиска пружината за отделяне и зацепване на съединителя. Това е на кратко действието на хидравличния съединител.
Първо неколко въпроса:
1. Къде отделя съединителя ? - високо или ниско
2. Усещаш ли го да буксува ?
3. Това щракане при всяко натискане на съединителя ли е?

Начални предположения според това как описваш проблема:
Вероятно е това прищракване да идва, както ти е казал човека или от самата помпа или от хидравличния лагер на съединителя. Но има вероятност и да е маховик, което най лошата ситуация...
Но като първо и най-лесно, виж как ти е нивото на спирачна течност за спирачиките. Системите на спирачките и на съединителя се захранва от едно и също резервоарче. Има вероятност да има въздух в системата на съединителя, за това може да се пробва да се обезвъздуши системата, макар че за мен това е по-малко вероятно.

Иначе ето как изглежда хидравличния лагер...


Attached Files Thumbnail(s)
   
Vovlo V40 2001 1.9Di 115Hp
Reply

#3
Така, относно въпросите:
1. Съединителят отделя високо.
2. Не, никакво буксуване.
3. Да, при всяко натискане и отпускане. В някои много рядки случаи изчезва щракането за известно време (не много), но не мога да разбера каква е била причината и си се натиска и отпуска ОК.

Относно спирачната течност - седи ми г/д на чертичката на максимума, така че сигурно не е от липса на такава.
Reply

#4
Извинявам се, че пиша в темата на колегата. Но и аз имам проблем в съединителя. И може едновременно да решим своите проблеми. Днес започна да не ми отделя съединителя при еднократно натискане на педала. Отделя при повторно натискане, тоест нужно е помпане. Спирачната течност в казанчето е с нормално ниво, спирачките работят отлично, няма омасляване около помпата. Каква може да е причината според вас. Дали ниските температури не сгъстяват спирачната течност!? Но в такъв случай и със спирачките би трябвало да има проблем. Ако имате опит, моля споделете. Благодаря предварително.
Reply

#5
Здравейте отново,
Първо искам да отбележа, че не съм специалист и споделям само нещата, които съм чул, видял и научил, когато аз се сблъсках с проблема за смяна на съединителя. За това моите мнения би следвало да се вземат само като предположения и идеи, от къде може да идват проблемите, но не и като определящи.

Сега относно въпросите:

В отговор на lnedialkov

1. Преди аз да сменя съединителя и при мен отделяше високо. Но аз си знаех за проблема, защото още като отидох на дигностика в МП преди да купя колата хората ми казаха, че съединителя е за смяна ... та това че отделя виско при теб, според мен е сигнал за начален стадий на износване.

2. От друга страна пък казваш, че не буксвуа, което пък е добре, стига да си сигурен в това...

3. А за щракването на педала ще споделя само, че като отидох при майстора да ми сменя съединителя, първото нещо което ме попита е дали се чува някакъв шум като натискам педала. При мен обаче такъв шум нямаше, та не знам какво да си мисля. Горе споменах за маховик или по точно казано "двоен маховик"... е при мен се оказа, че той е заминал, което се случва особено на моделите с такъв вид маховик. Не мога да кажа от коя година ги монтират, но със сигурност е на моделите след 2000г., а за по-старите не знам, вижда се 100% едва когато се разглоби.

В отговор на milenhr

Така както ги описваш нещата клонят към хидравлична в помпата, въпреки че не е омаслена, но може и нещо друго да е... ако открия нещо по въпроса ще пиша...
Vovlo V40 2001 1.9Di 115Hp
Reply

#6
Доколкото съм патил и на мен ми изглежда да е помпа на съединителя.Опитай да включиш на скорост и дръж педала натиснат-ако почне да потегля колата значи изтърва налягане от помпата през износените си части.Не съм разглеждал устройството на нашите помпи ама сигурно е стандартна-бутало и гумени пръстени.Ако са износени и...ето откъде течността минава зад буталото и налягането пада.
Reply

#7
Здравейте,колеги,
относно въпроса за съединителя не мога да отговоря ,но пък имах същия проблем с 1-ва скорос.Това са втулки който може да си вземеш от МП (най-добре вземи целия комплект който излиза към 40 лева ако незнаеш коя точно се е "скапала")за съжалени на мен ми искаха за смяна 66 лв.(това е в Пловдив)аз ги смених при един приятел за 20 Smile .Желая ти успех със съединителя.
Reply

#8
Ако работата опре до протекла помпа на съединителя то ремонтния комплект(гумички) в Скантех е 15лв. , моите ги сменях че беше протекла(даже по грешка ми пратиха два комплекта и сега имам един излишен) но непомня да е имало шум.
V40 2000г. 95кс Габрово
Reply

#9
Благодаря колеги за отговорите. Ще трябва да посетя някой сервиз явно. Днес сутринта направих пак оглед на колата, но никъде нямаше омасляване. Мислех си , че маслото в системата е в нормални граници, но се оказа че не съм гледал както това, което трябва. Опитах се да отвия капачката на пластмасовото казанче, което е закрепено отгоре на помпата, но не успях. Страх ме е да я напъна. Да не се счупи. Затова моля ви да кажете дали няма някакъв чалъм при отварянето- на резба ли е или по труг начин? Да не я напъвам напразно и да счупя казанчето. Отвън не се вижда нивото на спирачната течност.
Reply

#10
milenhr Wrote:Благодаря колеги за отговорите. Ще трябва да посетя някой сервиз явно. Днес сутринта направих пак оглед на колата, но никъде нямаше омасляване. Мислех си , че маслото в системата е в нормални граници, но се оказа че не съм гледал както това, което трябва. Опитах се да отвия капачката на пластмасовото казанче, което е закрепено отгоре на помпата, но не успях. Страх ме е да я напъна. Да не се счупи. Затова моля ви да кажете дали няма някакъв чалъм при отварянето- на резба ли е или по труг начин? Да не я напъвам напразно и да счупя казанчето. Отвън не се вижда нивото на спирачната течност.

Капачката е на винт,не е отваряна дълго време и затова се затрудняваш,понапъни се повече но внимавай да неотскубеш цялото,обикновено леко почукване по капачката и покрай резбата помага да се "пропука".


Attached Files Thumbnail(s)
   
V40 2000г. 95кс Габрово
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)