The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Въпрос за газов инжекцион

#1
След като се оборудвах с газова бутилка, ми се иска да прикача към нея и една газова уредба, защото в противен случай функцията на бутилката се свежда само до това - да ми тежи в багажника, а тя никак не е лека. Понеже досега съм карал само с обикновени газови уредби и нямам впечатления върху газовите инжекциони, та ми се иска да помоля колегите, които карат Волво 9хх с мотор редблок, с турбо и с газов инжекцион, да споделят своите впечатления от разход, мощност и евентуални проблеми, както и да ми препоръчат марка и сервиз. Аз засега съм се насочил към BRC защото май най-много положителни мнения за техните уредби съм прочел, но в германските форуми, повечето деветки са с газов инжекцион PRINCE, а такива в България не знам дали има.
Reply

#2
Аз много се чудих какъв газов инжекцион да сложа и първо бях се спрял на БРЦ или тартарини.
Оказва се че някои сервизи в които монтират ГИ нямат много ясна идея какво точно правят и резултата е похарчени 2000 лв и после ходене по мъките.
Италианските ГИ със сигурност са добри, но в крайна сметка всичко се свежда до правилна настройка
а тя може да стане само ако хората монтиращи ги са наясно и с монтажа и с настройката след това.
След доста ровене по форуми и след като ми попадна софтуера за настройка на тартарини, той отпадна напълно като вариант. БРЦ малко скъп ми се видя.
Спрях се на Фобос - български ГИ, произвежда се в Плевен,
софтуера за настройка е много гъвкав, писан е от някаква пловдивска фирма и според
моите разбирания е много по-добър от този на тартарини. За БРЦ не успях да намеря софта, а и цената си каза думата. Освен това можеш да разчиташ на някаква поддръжка, защото се произвежда в БГ и се предполага че хората произвели го имат идея от това което правят. Можеш да си купиш кабел и да си го настроиш както на теб ти харесва. За PRINCE не съм чувал да има тук, имам едни познати холандци, но в момента не се сещам те с какви ГИ си карат волвата. Мога да проверя.

Както и да е, Фобоса се справя прекрасно с турбото (както си писал аз отговарям на критериите - редблок, турбо, ГИ), и макар че изпарителя ми е малък (за 190 кс) си работи много добре. Има три режима на работа - икономичен, нормален и спорт. Аз си ползвам нормалния само. Колата пали винаги на бензин, при около 30-35 градуса на водата преминава на газ. Разхода ми е много различен тъй като понякога карам колата все едно е чужда, друг път по-човешки, но примерно извънградско с около 110-120 макс. скорост разхода е около 10.5-11. На бензин аналогично разхода е 9.5-10. Веднъж имах доста висок разход, от Варна до Русе изгори около 30 л газ, но карах малко, как да кажа..
Вярно, ти в момента не си в България, а и избора си е твой, но за мен плевенския фобос има
доста плюсове пред останалите.
1. По-евтин е. Всичко ми излезе 1250 лв. Всичко.
2. Механичните части са със същото качество като италианските -
инжекторите са италиански Rail, нискоомни, изпарителя също е италиански.
3. Настройката се прави от хора които са наясно и с ГИ и с това което правят.
4. Поддръжката е по-лесна, тъй като фирмата производител е българска.
5. Можеш да си го настройваш сам ако си купиш кабел.
6. Можеш да си ъпдейтваш софтуера когато излезе нова версия.

Накрая - разлика между бензин и газ почти няма, мотора си работи прекрасно на газ, дори май му харесва повече Smile
Проблеми съм нямал и макар че според човека който го монтира и настрои 'всичко било на границата с този изпарител' колата върви яко. Може би през лятото ще си взема по-голям изпарител и други инжектори за които скоро четох тук: <!-- m --><a class="postlink" href="http://forums.turbobricks.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://forums.turbobricks.com/</a><!-- m -->, защото пък аз си чипнах колата и ще си слагам буст контролер, така че ще има нужда. Взе да не ми стига Smile
А, и за гърмежите - просто такива няма.
Reply

#3
Само за информация - <!-- m --><a class="postlink" href="http://bsm-bg.com/contacts.php?language=bg&" onclick="window.open(this.href);return false;">http://bsm-bg.com/contacts.php?language=bg&</a><!-- m -->
Ползвах техните услуги за алармата, не знам колко са им добри ГИ, но хората са отзивчиви.
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Reply

#4
Благодаря много за подробната информация. Аз бях чувал, че има български газови инжекциони, но никъде не бях срещал мнения за тях (не че досега съм търсил...). Сега им поразгледах интернет-страницата и видях, че имат сервиз и в София, което също май накланя везните в тяхна полза. Иначе, аз наистина не съм в България, но газова уредба ще слагам, като се върна след 2 месеца, защото тук хем ще ми излезе доста по-скъпо, хем наблизо няма никакви сервизи, които да се занимават с подобна дейност и ще трябва да ходя до Германия. Единственото което направих тук по въпроса с газовата е, че си купих 72-литрова газова бутилка за мястото на резервната гума, защото толкова големи в България не съм намирал и на предишното Волво му сложих 50-литрова.

Колкото до мощността - моята каляска е само 135кс, така че няма да ми трябва по-специален изпарител. А твоят мотор няма ли си оригинално буст контролер или ти говориш за нещо друго. Доколкото знам, на твоя мотор и на всички 2.3 турбо мотори, които се слагат на 960 им слагат серийно ето това: http://b230fk.de/index-Dateien/Tuning.htm Този турбо плюс комплект е производство на Волво и си е един вид оригинален тунинг за редблок турбо моторите. Моят мотор с този комплект става с мощност 170кс и 250Нм въртящ момент, а ако сменя и турбината с такава от B230FT - ще стане 190кс и 280Нм. На мен, обаче, 135 кончета ми стигат и на този етап не мисля да правя нищо по въпроса с умножаването им, освен ако не си купя каравана и не установя, че колата няма сила да я дърпа, което ме съмнява, като се има предвид, че разполагам с 230Нм, при малко над 2000 оборота.
Reply

#5
Аз имам някакъв електромагнитен клапан на уейстгейта който се управлява от компютъра за турбото.
Това което ще слагам е MBC (manual boost controller), което си е обикновенно вентилче с винт, пружина и сачма,
като целта е да се излъже МАП сензора на турбо компютъра да отваря уейстгейта при
по-високо налягане от заводското. Чиповете позволяват подаване на повече гориво и отчитат по-високото
налягане коректно. Смятам като за начало да надуя до 1 бар (при 0.7 макс. сега) и да видя как се чуства
колата и ако ми хареса ще оставя така. Иначе тавана с тези инжектори, бензинова помпа и компютър максималното налягане което може да се постигне е 1.4 бара.

Иначе съм чел за този кит, но мислех че е само за В230 мотори. Мисля че тези числа които си писал трябва да са напълно постижими и с твоето турбо. Може би твоето е т.нар. LPT (low-pressure) и всичко което се иска е подобен мод на моя. Вече незнам дали трябва да се сменя нещо по компютрите, най-вероятно да, но пак не съм сигурен.
Във всеки случай ако решиш да правиш нещо по твоята кола ще ми е интересно. Това което знам със сигурност е че редблок моторите са много презапасени и без никакви тунинг части спокойно носят по над 100 коня на литър.

А чиповете които сложих са оттук: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.hituning-usa.com/DreamHC/Sida41.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.hituning-usa.com/DreamHC/Sida41.html</a><!-- m -->
Така като гледам и твоя мотор го има. Аз ги купих с повече от 50% намаление от group buy на <!-- m --><a class="postlink" href="http://forums.turbobricks.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://forums.turbobricks.com/</a><!-- m -->
Reply

#6
Това турбо + е именно този електромагнитен клапан + компютър за турбото, за който ти говориш. При мен уестгейтът няма нито електромагнитен клапан, нито компютър. На моето Low Pressure Turbo няма възможност даже и ръчно да се натегне клапанът на уестгейта, за да отваря на по-високо налягане. То това е и единствената разлика между B230FK и B230FT - турбината (моята е на 0.3 бара, а при B230FT - на 0.6 бара), всичко друго - това компютри, това инжектори, абе - всичко е еднакво, само турбото е различно. А ел-инсталацията с кабелите и буксите си е стандартна и, за да се инсталира този Турбо + комплект е нужно само да се среже маркучето на уестгейта, за да се сложи клапанът и да се щракне буксата на компютърчето. На B204FT този турбо + комплект си върви стандартно, а на B230FT се слага серийно само на 960 моделите, за 940 е опция. За това казвам, че моторът B230FT с турбо плюс е 190 конски сили, а B230FK - 170. Това, което не знам е, дали разликата в тубнитите на двата мотора е само в уестгейта или и самите охлюви са различни.
Reply

#7
Охлюва на турбото би трябвало да си е същия както и турбинките вътре,
единствено така наречения актуатор на уейстгейта е настроен да сработва на по-ниско налягане.
Ако се сложи такова клапанче по средата на маркуча от охлюва към актуатора може да се настрои
(с проби) да отваря при по-високо налягане. Ръчните буст контролери са два вида -
с пружина, сачма и винт с който регулираш натягането на пружината, и с иглен винт.
При първия, при по-ниско налягане от необходимото да се преодолее силата на пружината, към актуатора не
постъпва въздух и той не сработва. Когато в един момент сачмата поддаде уейстгейта отваря, падат оборотите на турбинката, с тях и налягането и процеса се повтаря. Игления винт просто пропуска по-малко въздух (всъщност изпуска малка част от него) като по този начин контролира налягането. И в двата случая трябва да имаш някакъв манометър който да показва налягането точно колко е (този на таблото показва дали мотора смуче въздух или е напомпан, но реално не знаеш на какво налягане) защото ако се случи да затегнеш много, уейстгейта няма да отвори изобщо и тогава турбото ще се развърти докато му се разпадне турбинката - то няма друга спирачка и може да се достигне обороти далеч над безопасните за самото него.
Освен това при много високо налягане горивната система няма да е в състояние да доставя достатъчно бензин и в един момент сместа ще стане много бедна и ефекта ще е като от оксижен. Четох как на един му блокира рамото на уейстгейта при изпреварване и колата станала като звяр - все едно още 100 коня отгоре и то изведнъж, като ритник.
Незнам дали софтуера на компютъра ще има проблем с по-високото налягане. Дори и да има не е проблем да се намери файл от B230FT и да се подмени. Хубавото е че не изисква никакво разпояване, защото чипа е стандартен епром на цокъл и объркване не може да стане.
Ето тук имам малко снимчици: <!-- m --><a class="postlink" href="http://linuxfan.org/~ipdown/mybrick/just_got_chipped" onclick="window.open(this.href);return false;">http://linuxfan.org/~ipdown/mybrick/just_got_chipped</a><!-- m -->
Reply

#8
Ама в софтуерите на B230FK и B230FT няма никаква разлика. Компютрите са абсолютно еднакви. Просто моето турбо работи на два пъти по-ниско налягане от това на B230FK. А и B230FT с Турбо + е почти 200кс, без промяна на софтуера. Така че от 135 до 200 конски сили няма разлика в софтуера на инжекциона.

На една от сниките има 3 чипа в една кутийка. Първият е за компютъра на инжекциона, вторият - за запалването, а третият за къде е?
Reply

#9
Третия е един от старите чипове, вече изваден. Снимките са малко кофти и не се вижда.
В твоя случай значи едно просто вентилче ще направи колата ти доста по-мощна безплатно Smile
На една атмосферна кола такъв тунинг не би бил възможен.
Reply

#10
Колегата с ник SSABG си сложи ГИ BARDOLINI от въпросната фирма. Можеш да се допиташ до него, относно качеството на уредбата и сервизното обслужване. А иначе и аз не съм попадал на газови бутилки над 60л. Моята е 55л.
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)