The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Смяна на масло на автоматика AW50/51AWD

#1
Здравейте колеги,

Отскоро съм горд собственик на XC70, 2004, 2.4 D5, AWD.
Автомобилът е втора употреба, закупен от МП и вече му навъртях 14 000 км. В момента е на 170 000 км и трябва да сменям двигателно масло и филтри.
От МП ми препоръчаха да си сменя и маслото на автоматичната скоростна кутия AW50/51AWD. Тъй като изчетох доста теми от форума, моля за отговори на следните въпроси:
1) Сменя ли се маслото на автоматика въобще? Изчетох много мнения в наши и чуждестранни форуми и мненията са горе-долу 50/50.
2) Ако "ДА", то на какъв интервал?
3) Има ли филтър, който се сменя заедно с маслото?
4) Имам ли алтернатива за такава смяна, освен МП?

И един въпрос за двигателя - 2.4 D5, 120kW:
1) На какъв пробег се сменя ангренаж и ролки?

Предварително благодаря за отговорите ви!
Volvo XC90, D5 200 кс, AWD, 2013
Reply

#2
В сервизните инструкции пише , че маслото на автоматика не се сменя за целият му живот като изключение се споменава за таксиметрови и други много натоварени автомобили да се сменя на 100 000км.В МП първоначално не са сменяли маслата , но след натрупан опит са почнали да ги сменят на 90 - 100 000км.В някои чуждестранни форуми се твърди , че на автоматик на който не му е сменяно маслото до пробег 150 000 км след смяната му автоматика си заминава. Това твърдение се уповава на това че след 150 000 км автоматика си е поизносен и по време на смяната на маслото с компресор той се натоварва и в повечето случаи дефектира.Ти си с 5-степенен на Айсен-Япония - той не е ремонтнопригоден за механичната част - фрикциони и др. но при него може да се смени блока с клапани за около 3000 лв. а нов струва около 7500 - 8000 лв.
Смяната на маслото в МП е около 500 лв по спомени.В Джемини-4 след околовръстното посока Калотина почти на половина за 200 - 300 лв.И на двете места смяната е с машина.Има и други сервизи Коко - кв.Малинова долина и още някакъв по пътя за Банкя след околовръстното за тях може да прочетеш в форума OFFRoad-Bulgaria.Сервиз има и на Хладилника и по Сливница вдясно по посока Люлин.
Това е инфото от мен , а ти ще си прецениш какво ще правиш.
VOLVO XC90 2.9T - 272 hp
Reply

#3
Благодаря за отговора, Nicky
И аз изчетох VADIS-инструкциите и ме обърка това разминаване между тях и мнението на хората от МП.
Volvo XC90, D5 200 кс, AWD, 2013
Reply

#4
Тялото с клапаните е малко над 3000 лева според саита на МПФ.незнам за АWD AW55-50/51SN се ремонтират.Познат на зет ми работи в МПФ и той ни препрати на бул.Черни връх в един сервиз където и друг клиент на МПФ са пратили и бил доволен след ремонта на скоростите.В Джемини-4 казаха,че не правят 5 степеннен автомат и немогат да намерят нова кутия която в МПФ струва около 10 000 с работата
I Heart VOLVO
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)