10-06-2010, 10:15 AM
Тази тема ще бъде за обмен на информация относно 5 ст. скоростна кутия монтирана на всички модели Volvo
C30, S40, V50, C70, S60, V70, S80, XC70, XC90
AW55-50
Това е кутия, която е 5 степенна, японска разработка на марката Aisin Warner. Има два варианта - с Geartronic и съответно по-старият вариант (предимно автомобили призведени през 2001г.) - без Geartronic. Това е функцията за избор на предавка (познава се по това, че лоста има + и - до надписа D и съответно има опция за превключване).
Моделите Т6 използват друг тип ск. кутия (производство на General Motors). При моделите S60R и V70R се използва AW55-51 AWD, която е с различни предавателни числа. По-късно при R моделите се монтира кутия AW TF60SC, която е 6 степенна. Същата кутия се монтира и на 6 цил. 3.2 бензин и 4.4 V8 на S80 и XC90.
AW55-50 в други марки автомобили
Saturn Ion and Vue, (AF23-5 in the 4 cylinder and AF33-5 in the V-6)
Chevrolet Equinox and the Pontiac Torrent, (AF33-5)
Nissan Altima, Maxima and Quest, (RE5F22A)
Saab 9-3 and 9-5
Разликите при различните производители ги има описани в две части в прикачените файлове към темата.
Предавателни числа
AW55-50
1st gear 4.77:1
2nd gear 3.00:1
3rd gear 1.96:1
4th gear 1.32:1
5th gear 1.02:1
Reverse 3.23:1
Final drive ratio 2.44:1
AW55-51
1st 4.66:1
2nd 3.03:1
3rd 1.98:1
4th 1.34:1
5th 1.02:1
Reverse 5.11:1
Final drive ratio 3.33:1
Обслужване
Проблеми
Според информацията, която имам възможни проблеми са:
- прегряване поради ниско ниво на маслото (не е проверявано). Необходимо е внимание към нивото на маслото, а ако автомобила се кара екстремно или тегли каравана, Роби каза, че се предлага опционално допълнителен охладител, който значително снижава работната температура.
- повреда на соленоид, при чести температурни разлики.
Цена
Според колеги от форума (не съм проверявал лично) цената е около 8 000 лева на нова кутия, като има допълнителни разходи по монтаж, софтуерно синхронизиране и настройка. Операцията в Moto-Pfohe излиза около 10 000 лева.
Ресурси
Теми от форума, в които e дискутирана тази кутия:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=13633">viewtopic.php?f=8&t=13633</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false; - доста информация при проблем
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=14252">viewtopic.php?f=8&t=14252</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false; - отзиви от ремонт и сервиз
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=14047">viewtopic.php?f=8&t=14047</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=13944">viewtopic.php?f=8&t=13944</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=7411">viewtopic.php?f=8&t=7411</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;
Мнения
Според Роби, който има доста опит с такива коли, скоростна кутия е здрава и читава. Дори ми спомена, че в САЩ ги купуват и ги монтират на други автомобили, защото са известни със здравината си. Лошо е да е прегрявана и да е карана като чужда. При поява на симптоми на повреда в кутията започва придърпване при смяна (по рязко), почукване при смяна на предавки и съответно информация на дисплея. Почти няма вариант, в който кутията да се счупи "изведнъж и безвъзвратно" и автомобила да остане неподвижен. Ако мине в авариен режим има жило, чрез което автомобила може да се движи само на 3та скорост.
C30, S40, V50, C70, S60, V70, S80, XC70, XC90
AW55-50
Това е кутия, която е 5 степенна, японска разработка на марката Aisin Warner. Има два варианта - с Geartronic и съответно по-старият вариант (предимно автомобили призведени през 2001г.) - без Geartronic. Това е функцията за избор на предавка (познава се по това, че лоста има + и - до надписа D и съответно има опция за превключване).
Моделите Т6 използват друг тип ск. кутия (производство на General Motors). При моделите S60R и V70R се използва AW55-51 AWD, която е с различни предавателни числа. По-късно при R моделите се монтира кутия AW TF60SC, която е 6 степенна. Същата кутия се монтира и на 6 цил. 3.2 бензин и 4.4 V8 на S80 и XC90.
AW55-50 в други марки автомобили
Saturn Ion and Vue, (AF23-5 in the 4 cylinder and AF33-5 in the V-6)
Chevrolet Equinox and the Pontiac Torrent, (AF33-5)
Nissan Altima, Maxima and Quest, (RE5F22A)
Saab 9-3 and 9-5
Разликите при различните производители ги има описани в две части в прикачените файлове към темата.
Предавателни числа
AW55-50
1st gear 4.77:1
2nd gear 3.00:1
3rd gear 1.96:1
4th gear 1.32:1
5th gear 1.02:1
Reverse 3.23:1
Final drive ratio 2.44:1
AW55-51
1st 4.66:1
2nd 3.03:1
3rd 1.98:1
4th 1.34:1
5th 1.02:1
Reverse 5.11:1
Final drive ratio 3.33:1
Обслужване
moruna Wrote:Истината е следната.Според производителя маслото не се сменя,освен ако колата не работи в тежки режими.Факт е обаче че 70% от тези кутии AW55-50 и AW55-51 са за ремонт след 100-150 000км.Официално тази кутия няма интервал за смяна,но пък се троши много.Така че преценката е ваша.На американските кутии маслото се сменя на 50 000км.а те карат автомати от край време,така че......... :wink:
Проблеми
Според информацията, която имам възможни проблеми са:
- прегряване поради ниско ниво на маслото (не е проверявано). Необходимо е внимание към нивото на маслото, а ако автомобила се кара екстремно или тегли каравана, Роби каза, че се предлага опционално допълнителен охладител, който значително снижава работната температура.
- повреда на соленоид, при чести температурни разлики.
Цена
Според колеги от форума (не съм проверявал лично) цената е около 8 000 лева на нова кутия, като има допълнителни разходи по монтаж, софтуерно синхронизиране и настройка. Операцията в Moto-Pfohe излиза около 10 000 лева.
Ресурси
Теми от форума, в които e дискутирана тази кутия:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=13633">viewtopic.php?f=8&t=13633</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false; - доста информация при проблем
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=14252">viewtopic.php?f=8&t=14252</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false; - отзиви от ремонт и сервиз
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=14047">viewtopic.php?f=8&t=14047</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=13944">viewtopic.php?f=8&t=13944</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=7411">viewtopic.php?f=8&t=7411</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;
Мнения
Според Роби, който има доста опит с такива коли, скоростна кутия е здрава и читава. Дори ми спомена, че в САЩ ги купуват и ги монтират на други автомобили, защото са известни със здравината си. Лошо е да е прегрявана и да е карана като чужда. При поява на симптоми на повреда в кутията започва придърпване при смяна (по рязко), почукване при смяна на предавки и съответно информация на дисплея. Почти няма вариант, в който кутията да се счупи "изведнъж и безвъзвратно" и автомобила да остане неподвижен. Ако мине в авариен режим има жило, чрез което автомобила може да се движи само на 3та скорост.
Volvo S40 1998 1.8
Volvo 940 1996 2.0T
Opel Astra 2007 CDTI
Renault Megane 2010 dCi
ex - Volvo S60 2001 2.4
Volvo 940 1996 2.0T
Opel Astra 2007 CDTI
Renault Megane 2010 dCi
ex - Volvo S60 2001 2.4