The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
автоматична скоростна кутия

#1
Сменяте ли си маслото на автоматичните скоростни кутии ?!?

Понеже чувам противоречиви мнения/препоръки, ще съм благодарен на всеки, който сподели опита си...
Reply

#2
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=14541" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=8&t=14541</a><!-- l -->
Volvo S40 1998 1.8
Volvo 940 1996 2.0T
Opel Astra 2007 CDTI
Renault Megane 2010 dCi


ex - Volvo S60 2001 2.4
[Image: garagephp.jpg]
Reply

#3
Маслото не се сменя, а се опреснява точи се половината и се налива новата половина няпример ако е 8л. точи се 4л. и се сменя филтъра и готово кутията започва да включва нормално.

Volvo V40 1.9tdi 97г.
Reply

#4
Didovolvo1.9td Wrote:Маслото не се сменя, а се опреснява точи се половината и се налива новата половина няпример ако е 8л. точи се 4л. и се сменя филтъра и готово кутията започва да включва нормално.
Е, Дидо, не е точно така, Big Grin но за да не възниква излишен спор във форума, ще спомена само 2 факта:
1. Японските автоматици нямат филтър.
2. "Правилото" за източването на 3 или 4 литра от маслото, здраво битува с сферата на обслужване на АСК.
Прилага се масово при официалните вносители, както и в Джемини и още няколко сервиза за автоматици. :wink:
С което се изчерпва информацията за обслужването на тези скоростни кутии.

Но медалът си има и обратна страна. Или казано образно - "Совите НЕ са това, което са." :evil:
Практиката показва, че има и друг, по-сигурен, по-ефективен и по-надежден начин за смяна на маслото в скоростите.
Просто се сменят всичките 7 или 8 литра. Процедурата е от две части. Първата част е това, което правят всички - източваш 3 литра (или колкото изтекат) и доливаш пак толкова. И точка. Готово. Клиентът идва, плаща и си взима колата.
Обаче :!: ..... да ви попитам: можете ли да си измиете зъбите само наполовина? Или да се изкъпете само отдясно?
Тогава чисти ли сме вече, а? :roll:
Не, разбира се. И тук е тънкия момент в смяната на маслото - цялото или половината. За тези от вас/нас, които държат на колите си, такава дилема НЕ съществува. Сменя се цялото :!: Тогава говорим за сменено масло в скоростите, а не за долято :!:
Имали сме поне 3 случая в сервиза със сменено масло на АСК, което след пробег от 30-40 000 км отново е мътно и колата придърпва или тръгва с тласък при превключване на D или R.
Така е, защото е сменяно НАПОЛОВИНА. И ефектът е ...... половинчат.
А после що се чупели автоматиците.... Sad
Reply

#5
И още нещо по темата:
Маслото на АСК използвани при Волво НЕ се сменя за целия експлоатационен период на автомобила (по информация от производителя!).
Там рядко карат коли повече от 200-300 хил.км. После идваме ние, като ги купуваме "нов внос" на по 120-130 хил.км. ....... :wink:
Сменя се при:
1. По желание от страна на клиента - на 70-80 000 км.
2. Ако колата често буксира ремарке, каравана или платформа.

Справка: Роби (Моруна)
Reply

#6
А как точно се сменя цялото? Аз свалях кутията за смяна на семеринги и източих всичко което можеше да източа при свалена кутия и долях 6 литра, а кутията се води 7.5.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#7
Здравейте,искам и аз да споделя своя опит.Карам коли с автоматични трансмисии от около 20 г.И при новите скоростни кутии е като при новите коли-те просто са проектирани за по малък пробег и са не-ремонтно пригодни.Първият ми автоматик беше Мерцедес на 10 год. и незнам си колко хил.километри,аз му навъртях около 200 хил.,продадох го и още го срещам по София.Най-важното като купиш кола автоматик втора употреба е да смениш и маслото на кутията,защото не се знае как е карана.Ако я е карал някой младок и е тръгвал на светофара със свирещи гуми или е била такси,или е теглила каравана- проблемите чукат на вратата.Но ако е карана от улегнал човек и не е палила дисковете в кутията,тази кутия може и да ви надживее.Относно смяната-глупост е да се сменя само част от маслото.Кутиите се чупят основно от мръсно масло.Каква е гаранцията.че като смените 3л.от 7.5л.една мръсна частичка,която е останала,няма да запуши някой клапан?Новите кутии нямат и филтър!!!Извода-производителят не е предвидил смяна на масло.На старите кутии има филтър,има сливна пробка на кутията и има предвиден отвор за достъп и сливна пробка на хидротрансформатора,в резултат на което може да се смени 99% от маслото.На новите кутии не можете да източите маслото от хидритрансформатора,а то е ок.3 л.Не е коректно и да се прави връзка с твърдостта на превключване и смяната на маслото.В момента карам ХС 90 2,5Т,чипосан в САЩ,250 к.с.закупен нов от МП,на 180 хил.е почти и не съм сменял масло в трансмисията.Не съм и доливал и нямам забележки към коректната работа на кутията.Да добавя,че понякога си пзволявам и спортни волности,тегля и ремарке,но рядко.Карането ми е изключително в София.Контролният модул засега никога не е записвал грешки или прегряване на маслото.Волво също не са наясно-през 2005 в сервизния бюлетин пишеха,че не е необходима смяна на маслото,а само следене на ниво.През 2009 взеха да пишат да се сменя на 80000.Айде сега-не искат да признаят.че са се осрали.
Моите изводи са,че ако сте си купили кола с тормозена авт.кутия,смяната на маслото няма да я спаси.Но ако вие сте първи собственик и карате като улегнал мъж(не че автоматика не става за спортно каране,но иска и той грижи),или познавате историята на колата-няма по-голямо удоволствие да караш кола автоматик в София и не е толкова страшно откъм подръжка.И най-накрая да споделя,че съм чупил ръчни скорости,но не и автоматични.Всички автомобили Волво имат вградена програма за авариен режи и при проблем включват перманентно на 3-та,така,че може да се приберете кадето и да сте,а ръчката отказва и това е.Надявам се да съм бил полезен.
Reply

#8
Здравейте,искам и аз да споделя своя опит.Карам коли с автоматични трансмисии от около 20 г.И при новите скоростни кутии е като при новите коли-те просто са проектирани за по малък пробег и са не-ремонтно пригодни.Първият ми автоматик беше Мерцедес на 10 год. и незнам си колко хил.километри,аз му навъртях около 200 хил.,продадох го и още го срещам по София.Най-важното като купиш кола автоматик втора употреба е да смениш и маслото на кутията,защото не се знае как е карана.Ако я е карал някой младок и е тръгвал на светофара със свирещи гуми или е била такси,или е теглила каравана- проблемите чукат на вратата.Но ако е карана от улегнал човек и не е палила дисковете в кутията,тази кутия може и да ви надживее.Относно смяната-глупост е да се сменя само част от маслото.Кутиите се чупят основно от мръсно масло.Каква е гаранцията.че като смените 3л.от 7.5л.една мръсна частичка,която е останала,няма да запуши някой клапан?Новите кутии нямат и филтър!!!Извода-производителят не е предвидил смяна на масло.На старите кутии има филтър,има сливна пробка на кутията и има предвиден отвор за достъп и сливна пробка на хидротрансформатора,в резултат на което може да се смени 99% от маслото.На новите кутии не можете да източите маслото от хидритрансформатора,а то е ок.3 л.Не е коректно и да се прави връзка с твърдостта на превключване и смяната на маслото.В момента карам ХС 90 2,5Т,чипосан в САЩ,250 к.с.закупен нов от МП,на 180 хил.е почти и не съм сменял масло в трансмисията.Не съм и доливал и нямам забележки към коректната работа на кутията.Да добавя,че понякога си пзволявам и спортни волности,тегля и ремарке,но рядко.Карането ми е изключително в София.Контролният модул засега никога не е записвал грешки или прегряване на маслото.Волво също не са наясно-през 2005 в сервизния бюлетин пишеха,че не е необходима смяна на маслото,а само следене на ниво.През 2009 взеха да пишат да се сменя на 80000.Айде сега-не искат да признаят.че са се осрали.
Моите изводи са,че ако сте си купили кола с тормозена авт.кутия,смяната на маслото няма да я спаси.Но ако вие сте първи собственик и карате като улегнал мъж(не че автоматика не става за спортно каране,но иска и той грижи),или познавате историята на колата-няма по-голямо удоволствие да караш кола автоматик в София и не е толкова страшно откъм подръжка.И най-накрая да споделя,че съм чупил ръчни скорости,но не и автоматични.Всички автомобили Волво имат вградена програма за авариен режи и при проблем включват перманентно на 3-та,така,че може да се приберете кадето и да сте,а ръчката отказва и това е.Надявам се да съм бил полезен.
Reply

#9
joro74 Wrote:А как точно се сменя цялото? Аз свалях кутията за смяна на семеринги и източих всичко което можеше да източа при свалена кутия и долях 6 литра, а кутията се води 7.5.

Ето един от начините да се смени цялото масло.
Материалът е от руски сайт. И е видно, че братушките не щадят "материал". 8)
На финала е описан и още един способ.
Но винаги може и по трети и четвърти начин. :wink:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://xc90volvo.ru/volvo/oilakp.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://xc90volvo.ru/volvo/oilakp.html</a><!-- m -->
Reply

#10
joro74 Wrote:А как точно се сменя цялото? Аз свалях кутията за смяна на семеринги и източих всичко което можеше да източа при свалена кутия и долях 6 литра, а кутията се води 7.5.

Ето един от начините да се смени цялото масло.
Материалът е от руски сайт. И е видно, че братушките не щадят "материал". 8)
На финала е описан и още един способ.
Но винаги може и по трети и четвърти начин. :wink:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://xc90volvo.ru/volvo/oilakp.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://xc90volvo.ru/volvo/oilakp.html</a><!-- m -->
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)