12-21-2010, 07:23 PM
Здравейте, подобна тема се оказа че няма, затова пускам тази. Едва ли са много хората с фарове Hella от миналия век, които да нямат проблеми с тях - и това не е само за S/V40, а за всички други автомобили, ползвали фарове на този производител. Аз лично имах същия проблем и с VW Golf.
Какъв е проблема?
Проблемът е изгаряне на пластмасови елементи от механизма за регулиране на рефлекторите на фаровете, водещо до невъзможност за регулиране и каране с "кьорави" фарове при някои, или изхвърляне на фарове с още много живот в тях при други хора. Въпросните пластмасови елементи (детайли) не се предлагат като резервна част, или поне аз не съм ги мяркал никъде. А нови фарове за по 200+ лв, особено пък китайски шарени боклуци, хич не е изгодно да се купуват.
Кога излиза на яве?
Може да се допусне, че въпросните пластмасови детайли имат определен живот, който се измерва в количество приета топлина. Ако не си пускате фаровете - може и десетилетия наред да нямате такива проблеми. Моята кола е с постоянно работещи фарове, т.е. за всичките си 235 хиляди километра те са светели, в резултат на което на единия фар дефектните детайли липсваха (буквално), а на другия се разпадат, но все още действат.
Какви са ни възможностите?
1) Нови оригинални фарове. Много пари.
2) Не-оригинални фарове. Пак много пари, само дето не светят добре.
3) Фарове втора употреба. Огромен риск за същия проблем.
4) Рециклиране на фаровете. Евтино решение, удължаващо в пъти живота им.
Как се справих аз!
Нужни инструменти:
- Отверки, гаечни ключове (1/4" гедоре в моя случай);
- Ментгеме;
- Ножовка;
- Пила за метал (квадратно сечение със страна 5мм е супер);
- Бормашина;
- Метчик;
- Метална заготовка или детайл, който би свършил работа (вижте снимките по-долу);
- Лепило за метал и пластмаса, издържащо на висока температура.
Процесът на рециклиране:
Ако допуснем, че вече сте си демонтирали фаровете и те са на операционната маса, то с плоска отверка сваляме стъклото. Не трябва да имате проблеми с това, тъй като стъклата са с полимерно уплътнение и не са лепени. След сваляне на фаровете с чупене се махат останките от черната пластмаса, играеща ролята на фиксираща гайка за осичките, водещи рефлектора. Освен нея, ще се наложи да извадите и бялата шестоъгълна пластмаса, чрез която се регулират - под нея ще намерите шлици, които трябва да махнете с помощта на пила (за да не пречат при сглобяването на рециклирания фар).
С помощта на ментгемето, ножовката и пилата се създават нови метални детайли, които да паснат по размер и форма на мястото на вече премахнатата черна изгоряла пластмаса. Разпробиват се в средата и с метчик се навърта резба като на водещите осички. С месинговата заготовка, която аз използвах, и след моя начин на работа, това беше резултатът:
Използваните детайли
Така изработените детайли се полагат в задната част на фара по ето този начин:
Начин на поставяне
...и се фиксират с ето това двукомпонентно лепило (студена спойка):
Лепилото
Ето как изглеждат вече залепените детайли в "негодния за употреба" фар:
И ето как изглежда фарът сглобен до почти финален стадий:
За да завършите работата както си му е редът, слагате на външния край на осичките две гайки (втората за контра на първата) за да ги ползвате за регулиране. Може и с една залепена гайка, но тогава ще ви е по-трудно разглобяването при евентуална повторна повреда на фара.
Крайният резултат е един оригинален фар с поправен фабричен дефект - изгаряща пластмаса. Месингът, който аз съм използвал, е практически невъзможно да изгори от топлината на крушката и ако разчитаме че използваното лепило наистина е толкова здраво, колкото пише, то този фар ще надживее много други части от автомобила.
Възможни странични ефекти
При неправилно регулиране на фаровете след монтажа е възможна (и много вероятна) появата на странно явление с регулиращите моторчета на фаровете (ако са налични такива). Изразява се в безпричинна работа на моторчетата - познава се по странното им бръмчене при вибрации, потупвания по фара, минаване през дупки. Решение на проблема е правилното регулиране на фаровете по хоризонтал и вертикал.
Това е от мен, не давайте стотици левове на вятъра за боклучави фарове!
Какъв е проблема?
Проблемът е изгаряне на пластмасови елементи от механизма за регулиране на рефлекторите на фаровете, водещо до невъзможност за регулиране и каране с "кьорави" фарове при някои, или изхвърляне на фарове с още много живот в тях при други хора. Въпросните пластмасови елементи (детайли) не се предлагат като резервна част, или поне аз не съм ги мяркал никъде. А нови фарове за по 200+ лв, особено пък китайски шарени боклуци, хич не е изгодно да се купуват.
Кога излиза на яве?
Може да се допусне, че въпросните пластмасови детайли имат определен живот, който се измерва в количество приета топлина. Ако не си пускате фаровете - може и десетилетия наред да нямате такива проблеми. Моята кола е с постоянно работещи фарове, т.е. за всичките си 235 хиляди километра те са светели, в резултат на което на единия фар дефектните детайли липсваха (буквално), а на другия се разпадат, но все още действат.
Какви са ни възможностите?
1) Нови оригинални фарове. Много пари.
2) Не-оригинални фарове. Пак много пари, само дето не светят добре.
3) Фарове втора употреба. Огромен риск за същия проблем.
4) Рециклиране на фаровете. Евтино решение, удължаващо в пъти живота им.
Как се справих аз!
Нужни инструменти:
- Отверки, гаечни ключове (1/4" гедоре в моя случай);
- Ментгеме;
- Ножовка;
- Пила за метал (квадратно сечение със страна 5мм е супер);
- Бормашина;
- Метчик;
- Метална заготовка или детайл, който би свършил работа (вижте снимките по-долу);
- Лепило за метал и пластмаса, издържащо на висока температура.
Процесът на рециклиране:
Ако допуснем, че вече сте си демонтирали фаровете и те са на операционната маса, то с плоска отверка сваляме стъклото. Не трябва да имате проблеми с това, тъй като стъклата са с полимерно уплътнение и не са лепени. След сваляне на фаровете с чупене се махат останките от черната пластмаса, играеща ролята на фиксираща гайка за осичките, водещи рефлектора. Освен нея, ще се наложи да извадите и бялата шестоъгълна пластмаса, чрез която се регулират - под нея ще намерите шлици, които трябва да махнете с помощта на пила (за да не пречат при сглобяването на рециклирания фар).
С помощта на ментгемето, ножовката и пилата се създават нови метални детайли, които да паснат по размер и форма на мястото на вече премахнатата черна изгоряла пластмаса. Разпробиват се в средата и с метчик се навърта резба като на водещите осички. С месинговата заготовка, която аз използвах, и след моя начин на работа, това беше резултатът:
Използваните детайли
Така изработените детайли се полагат в задната част на фара по ето този начин:
Начин на поставяне
...и се фиксират с ето това двукомпонентно лепило (студена спойка):
Лепилото
Ето как изглеждат вече залепените детайли в "негодния за употреба" фар:
И ето как изглежда фарът сглобен до почти финален стадий:
За да завършите работата както си му е редът, слагате на външния край на осичките две гайки (втората за контра на първата) за да ги ползвате за регулиране. Може и с една залепена гайка, но тогава ще ви е по-трудно разглобяването при евентуална повторна повреда на фара.
Крайният резултат е един оригинален фар с поправен фабричен дефект - изгаряща пластмаса. Месингът, който аз съм използвал, е практически невъзможно да изгори от топлината на крушката и ако разчитаме че използваното лепило наистина е толкова здраво, колкото пише, то този фар ще надживее много други части от автомобила.
Възможни странични ефекти
При неправилно регулиране на фаровете след монтажа е възможна (и много вероятна) появата на странно явление с регулиращите моторчета на фаровете (ако са налични такива). Изразява се в безпричинна работа на моторчетата - познава се по странното им бръмчене при вибрации, потупвания по фара, минаване през дупки. Решение на проблема е правилното регулиране на фаровете по хоризонтал и вертикал.
Това е от мен, не давайте стотици левове на вятъра за боклучави фарове!