The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ремонт подгрев на седалка

#1
1. Проблем: Не ми работи подгрева на седалката

2. Условия за получаване на проблема: В процес на работа сте седнали по "неподходящ начин" или сте оставили остър, ръбест предмет и ръбчето е било "в неподходящото време на неподходящото място". Казано с две думи предизвикали сте прекъсване/обгаряне на нагревателя.

3. Възможни решения:
1. Нова седалка
2. Ремонт на съществуващата (разглеждания вариант)

4. Ремонт:
1. Откачете акумулатора!
Изчакайте 5 минути след като угасите автомобила и разкачете минусовата клема. Само нея. Това е с цел автомобилът ви да НЕ запише грешка на бомбите(еърбезите) ако седалката е снабдена със система SIPS. (В облегалката е поместена въздушна възглавница, която ви пази при страничен удар.)
ВНИМАНИЕ!!!
Преди да махнете акумулатора свалете поне един прозорец на автомобила до долу. По този начин си осигурявате достъп до купето ако се случи нещо.
При автомобили S60, S80 XC** и т.н. на които акумулатора е в багажника, а той е с електрически бутон за отваряне - когато откачите акумулатора той не функционира!!! За всеки случай освободете от ръчката поне една от задните седалки. Да не заключите багажника и да се чудите как да влезете в него за да закачите акумулатора. Разбира се от ВОЛВО са помисли да можеше да отключите багажника и с ключ, но това може да се случи само с ключ "номер 1" (обикновено сив на цвят). Той е единствения който отключва багажника и жабката. Ако сте го загубили и ползвате резервния ще изпаднете в голямо приключение. И още по темата за ключа: Разликата между двата е в каналчето по средата. При резервния е триъгълно а при първия е квадратно. И с двата палите и с двата отваряте врати, но само с първия отключвате жабката и багажника.
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

2. Разкачете всички кабели под седалката и развийте 4-те болта, държащи я за купето на автомобила.
3. След като седалката вече е свободна според модела на автомобила ви е възможно предпазния колан да е захванат за нея. Няма да давам снимки и инструкции за неговото откачане, защото за различните седалки е различно.
4. Вече би трябвало свободно да можете да извадите седалката от автомобила и да отидете на подходящо удобно място за да я разглобите.
5. Малко снимки на моята седалка. Автомобилът е S80 2000-та, седалката е оборудвана със SIPS, ел. регулиране с памет и подгрев, разбира се:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Показвам само отдоло, понеже шарката на тапицерията при вас може да е различна и в случая не е от особено значение...
Оранжевата букса е за еърбега - не си играйте с нея! При евентуално отваряне на еърбега в непосредствена близост до вас, той може да бъде смъртоносен! (необходимо е да се подадат +12 и -12 волта на 2-та пина за да се отвори)
Ето модула за управление на подгрева:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

А това са му буксите:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Както виждате те са 3:
Зелената е за седалищната част.
Сивата под нея (с по-тънките кабелчета) - за облегалката
Другата сива (с 3 кабела: жълт - управляващ, Червен и Черен (дебели) захранване)
Проверете буксите, които водят към подгревтелите с мултицет дали веригата е затворена.
Обърнете внимание на следния факт:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

В зелената букса има 4 кабелчета: Кафяв, 2 жълти и сив. Кафявия и сивия са за нагревателя а жълтите са за температурни датчици. Трябва да мерите дали веригата е затворена между кафявия и сивия кабел.
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Ако веригата НЕ е затворена, спокойно можете да пристъпите към махане на тапицерията на седалката. За целта, според модела и шарката на седалката може да има ципчета, метални халки и метални пръти(обтегачи) във вдлъбнатите части:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

За да премахнете металните халки най-удобно е да използвате 2 комплекта клещи (малки за да ви е по-удобно) и да ги разкрачите. След първите 2-3 ще му свикнете, няма страшно Smile Дори и да счупите някоя халка, пак няма страшно и без това накрая ще ви останат няколко излишни.
Ето и причината за разглобяването (в моя случай):
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Както си личи има прегаряне точно в цепката. Ремонтира се с удължително кабелче и поене. Поради факта, че седалката е мека и еластична, а кабелчето, което ще използвате не е, предвидете го да е по-дълго. Ето какво имам предвид:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Предполага се, че вече сме готови. За да не се налага да разглобявате седалката 2-ри път, повторете описаното по-горе замерване с мултицета за да се уверите, че вече всичко е наред и няма други "скрити" прекъсвания.
Споменах "скрити" прекъсвания... Не е задължително там където е прекъснат нагревателя да е прегоряло и да си личи. Ако при вас е така, можете да увиете игла около "пипалата" на мултицета и да бодете с тях през плата. (аз използвах безопасни игли, паснаха ми намотките им Smile ). Използвайте метода "Познай кое число си намислих от 1 до 100". Казвате 50 - нагоре - 75, долу - 63 и т.н. докато намерите мястото.
Идва време да сглобим седалката. Идея: Там където са метаните обтегачи (или както там им се вика) вместо халките можете да използвате кабелни стяжки тип "свински опашки". Става по-лесно и е изпробвано вече 2 години (на S40 седалката) няма грижи.
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

В моя случай има халки и по края на седалката - там съм използвал металните халки. Видимо там наистина има нужда от по-здраво захващане, а и е достатъчно удобно за да се сложат...
Обикновено се дава и снимка на крайния резултат, но освен да си направя автоснимка как съм се ухилил от кеф като ми грее на Д-то, друго не се сещам.... е, ще ви го спестя Smile

5. Необходими инструменти:
1. 2 комплекта клещи. Малки по възможност
2. Поялник и прилежащите му консумативи и кабелче.
3. Ключ звезда (Лимбус) номер 50 или 55 според модела автомобил (за развиване на седалката от пода и за предпазния колан) Възможно е да е с нормални болтове.
4. Права отвертка - за лост, тук-там
5. Гаечни ключове за разкачане на (-) клемата на акумулатора. Размери - според модела автомобил и вида клема.

Това е. Успех на всички в начинанието.

Една година по-късно
Седалката отказа да грее отново. Първата ми мисъл беше "мамка му, ремонта ми се оказа неефективен". Сетих се за съветите тук в следващите няколко поста, за студени връзки по всевъзможни начини, но ме глождеше издънката и също като престъпник исках възможно най-бързо да прикрия следите...
На същия ден в който констатирах спирането след работа се прибрах в нас със седалката, естествено предвид горното описание бях неподготвен...
Както и да е, вече сме приятелчета с дизайнерите на седалките на VOLVO (зад гърба си имам разглобени и след това сглобени седалки от 4ХХ, S/V40 и S80) Седалката беше разкостена за не повече от 3-4 минути и какво да видя:
[Image: 025507952.jpg?r=0]

[Image: 025507953.jpg?r=0]

[Image: 025507955.jpg?r=0]

[Image: 025507958.jpg?r=0]

Оказва се, че моят ремонт миналата година е издържал на изпитанието а проблема този път е от другата страна. За щастие след този ремонт вече няма да има такива конфликтни точки Smile Сега с чиста съвест мога подробно да обясня как правя връзката между нагревателя и многожилния кабел...

Започваме с много нежно прорязване на плата така, че да си осигурим свободна незасегната част от нагревателя:
[Image: 025507964.jpg?r=0]

[Image: 025507966.jpg?r=0]

[Image: 025507967.jpg?r=0]

Вземаме си многожилно кабелче със сечение 0.7-0.8 приблизително (хубаво е да е със силиконова изолация, но не е фатално ако нямате такова под ръка):
[Image: 025507969.jpg?r=0]

Оплитаме ги по показания начин: (високоволтови жичкаджий са ме учили на този начин на снаждане на проводници от различен вид)
[Image: 025507972.jpg?r=0]

[Image: 025507973.jpg?r=0]

Подготвяме се за поене:
[Image: 025507975.jpg?r=0]
Понеже нагревателя е инатест си помагам със щипка за пари:
[Image: 025507974.jpg?r=0]

[Image: 025507976.jpg?r=0]
Сложих по-дебела хартия отдолу (120гр, такава имах) с цел понеже поенето не ми е силна страна да предпазя седалката от себе си Smile
[Image: 025507979.jpg?r=0]

[Image: 025507977.jpg?r=0]

И пристъпваме към същинското поене:
[Image: 025507980.jpg?r=0]

Готови сме, време е за изолация. При първия ремонт бях още по-неподготвен, но сега имах някакви термосвиващи се шлаухи:
[Image: 025507981.jpg?r=0]
Повтаряме упражнението и от другата страна:
[Image: 025507982.jpg?r=0]
Прибираме кабелите, така че да няма напрежение дори и да се развихрите със любовницата Smile
[Image: 025507984.jpg?r=0]
Слагаме малко излорирбанд, може и тиксо, по принцип - идеята е да стои така докато наместите тапицерията. След това няма къде да бяга Smile
[Image: 025507985.jpg?r=0]
Проверяваме, че всичко е наред с ремонта ни. Идеята е да прозвъните двата края на нагревателя. Ако всичко е ок зуумерчето на мултицета ще ви ръкопляска звучно Big Grin
[Image: 025507989.jpg?r=0]

Това е колеги, дано не ви се налага да го правите, но ако като мен копчето на подгрева го пипате 2 пъти в годината - веднъж наесен в позиция ON и 2-ри път напролет за да го спрете, рано или късно идва този момент.
Успех на всички в ремонтите.
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply

#2
Чудесно обяснение, но само един съвет. Не е препоръчително да се запоява реотан. Кантала трудно се пои и възможността за студена спойка е голяма. Освен това има нагряване и при лош контакт се получава допълнително греене , и дано да не не се окажа лош пророк ама след два месеца пак ще я сваляш. За да се избегне повторна интервенция, най-добре е да се кримпва кабела и да го изолираш не с изолирбанд а с термошлаух. За кримпването е добре да се използват медна тръбичка. По добър контакт прави от алуминиевите и понеже е по дебелостенна връзката е максимално сигурна. Още веднъж поздравления за темата.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Човек и общество...
Reply

#3
Tази опоерация и аз съм я правил, преди няколко години, само дето при менсе беше прекъснало в самото начало и аз го запоих и досега си бачка, ама мноог тежат тия седалки ве :oops: :oops: :oops: аз я свалях на паркинга и докато я кача до втория етаж ми омекнаха капачките :twisted: :twisted: :twisted:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://ivailovgrad.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://ivailovgrad.com/</a><!-- m -->
ASS, GAS OR GRAS - NOBODY DRIVES FOR FREE
VOLVO 850 2,0 20V 143HP - Ръбчо
VOLVO 940 D24TIC 122HP - Red Devill
VOLVO 480 B18FT   120HP - Жабчо
Reply

#4
Добре изпипана тема ,Браво Виски :wink: :wink:
вместо спойка ,може да се използва малка лустер клемичка
Полезно четиво което може да направи престоя ви във форума по-приятен
                             Десетте “Божии” Заповеди
Reply

#5
Zdravko_850 Wrote:вместо спойка ,може да се използва малка лустер клемичка

А не убива ли като седнеш? :roll:
Reply

#6
Tisho Wrote:А не убива ли като седнеш? :roll:
Разбира се ,но го правя за да им е гадно на клиентите,
понеже ме е яд ,че нямам подгрев на моята кола Big Grin
Полезно четиво което може да направи престоя ви във форума по-приятен
                             Десетте “Божии” Заповеди
Reply

#7
yuckuJackD Wrote:...Изчакайте 5 минути след като угасите автомобила и разкачете минусовата клема. Само нея. Това е с цел автомобилът ви да НЕ запише грешка на бомбите(еърбезите) ако седалката е снабдена със система SIPS. (В облегалката е поместена въздушна възглавница, която ви пази при страничен удар.)...
Само едно малко уточнение.В мойта катафалка V40 няма връзка на ел-инсталацията със SIPS като SIPS си действа самосиндикално и чисто механично.Задейства се при страничен удар след като вратата се смачка и опре в седалката малко пред коланите които излизат долу от пластмасовия капак .Пак казвам че на мойта кола е така, да не взема да подведа някой и ако си сваля седалките за ремонт на подгрева да дръпне кабелите без да гледа.Става дума за V40 '97.
V40 B4204S '97
Reply

#8
yogi479 Wrote:Чудесно обяснение, но само един съвет. Не е препоръчително да се запоява реотан. Кантала трудно се пои и възможността за студена спойка е голяма. Освен това има нагряване и при лош контакт се получава допълнително греене , и дано да не не се окажа лош пророк ама след два месеца пак ще я сваляш. За да се избегне повторна интервенция, най-добре е да се кримпва кабела и да го изолираш не с изолирбанд а с термошлаух. За кримпването е добре да се използват медна тръбичка. По добър контакт прави от алуминиевите и понеже е по дебелостенна връзката е максимално сигурна. Още веднъж поздравления за темата.

yogi, от къде ги вземаш медните тръбички. Аз съм срещал само алуминиеви/ месингови кримп елементи - кабелни обувки и трябички за сплескване(използват идеята на клема)
V70 T5/99-B5234T3, V70 T5/01-B5244T2, V70 R/04-B5254T, 940 SW/94-B230FT, V70 TDI/98-D5252T - беше, и не беше зле...
-...click
V70 2.4D/08-D5244T5
[Image: redvolvo.jpg]
Reply

#9
peci2000 Wrote:yogi, от къде ги вземаш медните тръбички. Аз съм срещал само алуминиеви/ месингови кримп елементи - кабелни обувки и трябички за сплескване(използват идеята на клема)

Работих в една фирма за ремонт на хладилници, и монтаж на климатици. И там медни тръби бол. От там ми дойде идеята.
Иначе мисля че дори и в Бриколаж, Практикер и тн. има такива тръби на метър. а при положение че на теб ти трябва най-много сантиметър и половина - два...... ще си имаш за цяла година да не кажа за 10. Важното е и как я режеш. Става и с секачки, но не стискаш а само въртиш докато нараниш достатъчно материала. След това лесно се чупи и остава кръгъл отвор,
И още нещо ни учиха на времето. Никога да не се прави ел. контакт м/у алуминий и месинг. Алуминия започвал да се разгражда. (това е в връзка какви кабелни обувки да подбираш спрямо ситуацията)
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Човек и общество...
Reply

#10
Медните втулки не са подходящи за места където има нагряване.
За съединяване на нагревателните жила на кабела със “студения” проводник става с помощта на механично запресована втулка или чрез специална съединителна клема .
   

Също така можете да се запознаете подробно с видовете запояване ето тук :

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.qsl.net/lz4ny/tech/pripoj.htm#top" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.qsl.net/lz4ny/tech/pripoj.htm#top</a><!-- m -->
Нека говорят,а ние ще правим каквото трябва и каквото е редно.
Шампион за сезон 2011-2012 с Volvo S60 D5- Шампионат по издръжливост на пилоти и автомибили
Шампион към БФАС 2014 с Volvo 480 ES - Шампионат по издръжливост на пилоти и автомобили
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)