01-30-2006, 02:05 PM
01-30-2006, 02:34 PM
А сега де,я да хвърлим 1 боб с каква кола си
задното предаване,например 3хх имат различни масла или поне 2 различни места за маслата,докато предните предавания са си с 1 масло. Какво масло ти трябва ще видиш според модела на колата си,макар аз да сложих вместо минерално 80w90 пълна синтетика 75w90.
задното предаване,например 3хх имат различни масла или поне 2 различни места за маслата,докато предните предавания са си с 1 масло. Какво масло ти трябва ще видиш според модела на колата си,макар аз да сложих вместо минерално 80w90 пълна синтетика 75w90.
01-30-2006, 04:24 PM
Мен ме истересува за S40 ???
и все пак колко масло побира?
и все пак колко масло побира?
01-30-2006, 07:47 PM
според autodata за моя модел S40 2.0 16V 1996г.
за ръчна скоростна кутия - 3.4 литра
за автоматична скоростна кутия - 6.5 литра
за ръчна скоростна кутия - 3.4 литра
за автоматична скоростна кутия - 6.5 литра
01-31-2006, 07:12 AM
MickleSB Wrote:..Благодаря
за ръчна скоростна кутия - 3.4 литра
...
01-31-2006, 05:21 PM
На колко време (или кога изобщо) се проверява количеството на маслото в ск. кутия? :roll:
01-31-2006, 11:05 PM
Доколкото се сещам в руския сайт за 4хх моделите пишеше че не се сменя маслото,но аз не им вярвам
По принцип ако не капе масло от някъде то няма как да се изхаби и е добре да се долива на всеки 2 години,ако си нямате идея какво има вътре най добре като мен да го смените веднъж и след това да доливате по стотина грама през 2-3 години от остатъка от смяната.
Мен специално ме гложди въпросът с вида на маслото,мой приятел,който държи магазинче за части и консумативи ми препоръча ако имам желание да си сложа не 80w90 - минерално както препоръчват от Волво ами напълно синтетично 75w90,което въпреки че е по"рядко"(течливо) има много по добри смазочни качества.
В тея студове веднага усетих разликата и скоростите влизат много меко и при -19 малко след палене. Предполагам че пълната синтетика е с добавки за по добро полепване по метала,вследствие на което и в студа още преди да се е разбило маслото има достатъчен мазилен слой.
Чудно ми е вие какво мислите?
Едит: минералното беше 9лв/л ,а синтетиката 14,което прави точно 20лв за 4л и смятам че инвестицията за години напред си струва
По принцип ако не капе масло от някъде то няма как да се изхаби и е добре да се долива на всеки 2 години,ако си нямате идея какво има вътре най добре като мен да го смените веднъж и след това да доливате по стотина грама през 2-3 години от остатъка от смяната.
Мен специално ме гложди въпросът с вида на маслото,мой приятел,който държи магазинче за части и консумативи ми препоръча ако имам желание да си сложа не 80w90 - минерално както препоръчват от Волво ами напълно синтетично 75w90,което въпреки че е по"рядко"(течливо) има много по добри смазочни качества.
В тея студове веднага усетих разликата и скоростите влизат много меко и при -19 малко след палене. Предполагам че пълната синтетика е с добавки за по добро полепване по метала,вследствие на което и в студа още преди да се е разбило маслото има достатъчен мазилен слой.
Чудно ми е вие какво мислите?
Едит: минералното беше 9лв/л ,а синтетиката 14,което прави точно 20лв за 4л и смятам че инвестицията за години напред си струва
02-01-2006, 12:30 AM
Мисля,че не е добра идея да се долива масло,което е веднъж отворено и после е стояло 2 години на рафта. Особено за Минерални такива. Не помня какви бяха трайностите на маслата,но не са чак толкова големи - след отварянето почват постепенно да губят част от свойствата си.
По принцип повечето производители дават 3-4 години "shelf live" на маслата. Това е при положение,че тубите са неотворени,държат се на сухо място и далеч от слънчева светлина. При положение,че са отворени...е това наистина никой не го дава като информация.
А относно смяната на минерални със синтетични и vice-versa няма голям проблем...стига да говорим за ръчни скоростни кутии. При автоматите е немислимо,дори да са от един и същи клас (примерно DEXRON III).
По принцип повечето производители дават 3-4 години "shelf live" на маслата. Това е при положение,че тубите са неотворени,държат се на сухо място и далеч от слънчева светлина. При положение,че са отворени...е това наистина никой не го дава като информация.
А относно смяната на минерални със синтетични и vice-versa няма голям проблем...стига да говорим за ръчни скоростни кутии. При автоматите е немислимо,дори да са от един и същи клас (примерно DEXRON III).
02-01-2006, 07:53 AM
merck_440_1.8mi Wrote:Доколкото се сещам в руския сайт за 4хх моделите пишеше че не се сменя маслото,но аз не им вярвам
Много са прави. Казват го понеже маслото няма допир до горивен процес тоест на теория е вечно. Но с течение на времето маслото се напълва с стружки и става сиво, тогава е хубаво да се смени. Никъде не пише на колко време, някъде обаче бях чел че на около 150 000 е хубаво да се подмени, като първо се източи цялото масло налее се новото, покара се малко и после се долее.
Доколкото разбрах Волво са със скоростни кутии на рено (аз вече 2 години карам рено и съм в процес на преминаване към Волво ).
Относно маслото факта че е 3.4 литра означава че диференциала и скоростната кутия са с едно масло (всички рена са така). Маслото трябва да е с вискозитет 80 (препоръчвам 75w80). Аз сбърках и миналото лято сложих някакво в вискозитет 90. Не е нещо фатално но забелязах че е по-рядко и сега маншона на полуоската при скоростната кутия сълзи. Незнам при вас как е окачването, но не в зле ако сте наляли масло с вискозитет 90 да го видите да не сълзи ...
Характерно за скоростните кутии на Рено е че при спрял автомобил без съединител скоростите трябва да могат свободно да се превключват.
Погледнете форума на Рено(<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.renault-bg.com/forum.index.php">www.renault-bg.com/forum.index.php</a><!-- w -->), там има разисквана темата за маслата.
Дано съм бил полезен.