Волво Клуб - България

Full Version: Свети лампата за зареждане на акумулаотра
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте колеги.
Имам волво 460 .
Почна да ми свети лампата за зареждане на акумулатора.
Акумулатора има 12.7 V. напрежение.
Алтернатора зарежда 13.7-14.1 V.
Някой да има идея защо може свети.Свети слабо като подам газ се усилва.
Пусни всички консуматори и тогава мери на средни обороти. Иначе ако не си правил ревизия на алтернатор , най-вероятно е това. Като за начало смени четки , ако не помогне носи алтернатора за ревизия 8)
Алтернатора дава 13.8 с включени консуматори...
И при мен беше същото , но накрая ревизирах целия алтернатор. До колкото знам усилването на светлината на лампата с оборотите е признак за заминал диоден блок
Отидах в един сервиз и ми поискаха 40 кинта само за работа.Казах му да се снима при положение ,че за 80-90 лева мога да си зема рециклиран алтернатор.
Видях ,че четките се сменят дори без да се сваля алтернатора.Свалих ги отидах купих си нови за 3 лева,
Смених ги .
Примигването си остана..
Откачих всички кабели които са вързани към алтернатора и им почистих клемите
.Закачих ги и сега всичко е 6.Работи зареежда си нормално ,работи и при откачен акумулаор.
Така че спестих някой лев Wink
Дано да си се разминал само с това Smile Но имай едно на ум , че скоро пак може да светне. Тогава търси проблема в диоден блок 8)
stutsi Wrote:работи и при откачен акумулаор.
ДЕЦА, НЕ ПРАВЕТЕ ТОВА У ДОМА!!!
След подобно изпъление трябва да се радваш , че въобще работи... това не е жигула! Не си прави този експеримент повече, защото следващият път може да нямаш късмета, който си имал сега.
и аз да кажа !!! ..недопустимо е да се откача акумолатора при работещ двигател ,НО ако се наложи ,както често се случва .../например зимата да запалим с акумолатор от друга кола и да разменим после двата при работещ двигател/ не трябва да се вдигат оборотите на двигателя ,когато колата е без акумолатор ..номера и аз съм го правил,макар и със страх ,но светвам фаровете и пускам вентилатора на парното.
Относно ЧЕТКИТЕ И РЕГУЛАТОРА...след като ги смених ,защото лампата ми присветваше ...ТЯ ПРОДЪЛЖИ да свети..
оказа се ,че колектора на ротора на динамото/колектора представлява втулка от изолационен материал с два медни пръстена / единия пръстен толкова беше износен ,че четката триеше в изолатора ,от което следва ,че не дава контакт ,смених колекторите -купих ги от магазин за рено -смяната не е трудна ,ако се знае устройството
Колега колко струва този колектор,че и мо е доста износен да взема да ги сменя?
stutsi Wrote:Колега колко струва този колектор,че и мо е доста износен да взема да ги сменя?

не помня ,но мисля че беше около 10 лв
Pages: 1 2