Волво Клуб - България

Full Version: Двигателят не стартира
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Имам проблем с В18FP. Двигателят не е пален повече от два месеца, акумулатора беше свален. Преди това нямаше проблем. Та ситуацията е следната. Стартерът върти и дотам, впръскване на гориво и искра няма. Дава грешка 1.1.1. Съгласно това са проверени: датчика за ъгловите импулси (почистен, съпротивлението е в норма), предпазител на горивната помпа, двете релета зад жабката (релето за включване на горивната помпа включва, пробвано е и с мост между клеми 30 и 87, помпата работи и има налягане на гориво на входа на горивната рейка), релето за захранване на контролера (включва), разменяне на релетата.
Имам някакво подозрение към датчика за ъгловите импулси, към него е вързано осигурително ключе за прекъсване на запалването. Но релето си включва, диода загасва.
Който има някакви идеи да казва. Досега не ми се е налагало да правя диагностика на контролер.
Колата е с фабрична АГУ. При стартиране не мирише нито на бензин, нито на газ (при принудително задържане на ключето за превключване).
С тази колица не мога да си отговоря на следните принципни въпроси. Ако е пробил комутатор/бобина, при всичко друго изправно, трябва ли при стартиране дюзите да впръскват бензин. Каква е последователността на проверка на датчика на ъгловите импулси от ЕCU-то.
Засега ще ми трябва помощ за диагностика на комутатор и ECU.
Аз преди време имах проблеми с датчика на оборотите на коляновия вал, не знам дали това е същия датчик - за ъглови импулси. В крайна сметка го смених с друг, втора употреба, а при моя мисля, че проблема беше в буксата, която е в края на кабела му. Иначе симптомите бяха припалване, понякога, но с рязка промяна на оборотите и гаснене след време, ако успее да запали.
MMM Wrote:С тази колица не мога да си отговоря на следните принципни въпроси. Ако е пробил комутатор/бобина, при всичко друго изправно, трябва ли при стартиране дюзите да впръскват бензин. Каква е последователността на проверка на датчика на ъгловите импулси от ЕCU-то.
Засега ще ми трябва помощ за диагностика на комутатор и ECU.

Дюзите няма да впръскват гориво, ако компа не получи сигнал от датчика за ъгловите импулси!
Хубаво е да прозвъниш кабелите на този датчик до компа.
Виж по време на въртене дали ходи захранване до комутатора.
Колата я оправих. 8)
На практика комутаторът е по-малко натоварен от бобината, така, че почнах от нея. Сваляне, измерване първична, вторична намотка - всичко в норма. Комутатор, реших да го измеря както аз си знам - меря на буксата, трето краче и маса, 1 и 2 краче на контакт - на теория трябва да е 12V. Тук показа 5/6V. Все пак щом има волтаж е добре. Буксата към комутатора я напръсках с контактен спрей. Сваляне на ECU-то - навряно на "удобно място". Кой ли умен инженер е измислил закрепването с вътрешния болт. И изненада капака на ECU-то е захванат с види Т20. Както и да е свалих го, вътре на око проблем няма, напръскване на буксата с контактен спрей. Реших отново да пробвам да ли има искра. С резервна свещ на централния кабел, на разстояние 5/10мм от маса. Изненада - искра има. Свалих всички свещи - не ми мирише достатъчно на бензин. Да ли се подава сигнал към дюзите. Свалих буксата към тях. Меря по-отделно на четирите крачета и към маса - при стартиране напрежение има. Взе да ми минава мисълта за стар бензин в резервоара. Кой го знае от кога е. Точа от другата кола едно шише бензин и с помощта на дълго прозрачно маркуче - сипвам по-малко бензин във всеки цилиндър през отвора на свалените свещи. Завивам свещите - стартиране и двигателят запали за момент.
Предният ден на контакт при шунтиране на 30 и 87 на релето за включане на бензиновата помпа, от маркуча към горивната рейка хвърляше здраво бензин, но реших да пробвам пак. Маркуча от рейката го сложих в едно шише, предните процедури и изненада. Помпата тръгна, излезе една струйка и дотам. Свалих помпата и директно от акумулатора с кабели и подадох напрежение. Тръгва и спира. Ясна работата. За щастие имам още две резервни. От едната изкарах само помпичката и я сложих в корпуса на старата помпа. Подавам и напрежение - върти не спира. Монтаж и с малко повече въртене колата запали. Няколко стартирания - всичко е нормално. Свалената помпа я пробвах още няколко пъти, вързана към акумулатора. Ударя я с длан тръгва и пак спира. Свалял съм доста такъв тип помпи и за първи път имам такъв случай. Нетипична повреда, без характерните симптоми.
В крайна сметка освен помпата, което е изненада, за липсата на искра предния ден, причината вероятно е била лоша връзка в някоя букса.