Волво Клуб - България

Full Version: Неподходящо масло - какви последици може да има?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Колеги,от глезотия и любов към новата кола,направих глупост,за която мисля че дълбоко ще съжалявам.Сипах масло 0w40 на Мотул тази събота.Всичко беше наред,докато одеве не забелязах,че отзад пуши яко бял дим.Колата почна да губи мощ и като я пуснах по инерция се изфорсира сама до 4000оборота и изпуши бял дим отпред при двигателя и от ауспуха.Странно е ,че нямаше никъде течове на масло,но като отворих капачката за маслото от там излизаше яко дим.Ясно е,че маслото не става,но какви могат да бъдат последствията? Само със една смяна с ново масло ли ще мина или ще трябва да се направи някакъв ремонт на двигателя (моля се да не е това)? Какви могат да бъдат последствията за турбината и може ли да се е прецакала от не доброто смазване? Минал съм около 100 км с това масло,пише,че е за дизел,но явно нещо не е в ред. Sad Sad Sad
A нивото как е, колко литра масло сипа :?: :?: :?: В твоя случай по принцип не би трябвало да имаш повреда, още повече че мотора ти трябва да се кара с 5W40, а разликата между двете спецификации не са кой знае колко големи. За пръв път ли сменяш маслото откакто имаш колата, възможно е мотора да е бил пълен с някаква добавка и сега като си я източил е лъснала суровата действителност :twisted: :twisted: :twisted: Също така е възможно да имаш проблем с горивната система - помпа, дюзи, нещо по електрониката или турбината - тя като се скапе колата се форсира сама и не можеш да я изгасиш с ключа, а трябва да я изгасиш на скорост иначе рискуваш да блокираш двигателя( това е слабо място на тези мотори за съжаление).
Може и да е от скапано гориво :!: :!: :!:
Принципно бял дим не е от масло, от него е син.Белия пушек в повечето случаи е антифриз и индикира че е духнала гарнитура при някой цилиндър.Първо си провери нивото и цвета на антифриза и тогава продължавай нататък.
Принципно сипах около 5,5 литра масло.На колата й е първа смяна на масло при мен,но не мисля,че старото е било с някаква добавка,защото ако си е строшен мотора,никаква добавка не може да го оправи.За горивото също може да си прав вчера сипах до горе на Лукойл "Люлин" и е напълно възможно да е и от там.Що се отнася до цвета и нивото на антифриза - вчера първо погледнах това и антифриза има някакъв жълтеникав цвят и нивото му е до горе.Ще го мъдрим днес и ще видим какво ще се получи.
mudancho Wrote:На колата й е първа смяна на масло при мен,но не мисля,че старото е било с някаква добавка,защото ако си е строшен мотора,никаква добавка не може да го оправи.
В това не си прав. Добавките за повишаване вискозитета на маслото и създаващи някакъв слой върху триещите се детайли, продават доста автомобили по автокъщите. Лошото в случая е че дните на ТК са преброени. В "тежки" случаи се използват добавки, които се слагат направо в цилиндрите.
В това, че си сложил 0w40 няма нищо фатално. На двигателя няма да му стане нищо. Карай и следи нивото. Ако вземе да го гори прекалено (което е малко възможно, ако преди двигателят не е "хапвал" масло), може да го смениш и смененото да го ползваш за доливане. Motul - а е доказана марка.
ПОмислих си одеве ,че може и да са сипали бензин в дизела,за това долях още малко дизел,но пушека пак остана.След това поразпитах 3-ма майстори и се стигна до тъжната и далеч по-лоша истина - турбото си отиде.Турбината е умряла без дори да е дала някакви признаци за това,а пък и аз не съм я форсирал преди това таз кола.С две думи - няма думи.Някой да знае от къде мога да си набавя ново турбо или къде може да рециклират старото - ще ми е много от полза.

Благодаря предварително.
И да попитам другото - турбината с променлива геометрия ли е или си е обикновена?
mudancho Wrote:И да попитам другото - турбината с променлива геометрия ли е или си е обикновена?
С променлива геометрия на направляващия апарат. Говорим за автомобила от твоя подпис.
Първоначална диагностика на ТК можеш да направиш и сам. Откачаш въздухопровода, който идва от въздушния филтър. Пъхаш си ръката доката достигнеш оста на ТК и силно я разклащаш. Аксиален луфт не трябва да има. Радиален - допустимо е леко придвижване. Откачаш маркуча, който излиза от компресорната част на ТК, ако всичко е в масло - смъртта е констатирана.
Ако при теб има по-горните симптоми и ТК не е издавал "особен" шум по време на експлоатация, шансът му за по-евтино рециклиране е голям. Ако се стигне до избор рециклиран или нов ТК. Аз бих избрал рециклиран (зависи все пак от цената, ако са обичайните елементи - максимум 800лв.). Не съм сигурен за цена на такъв нов ТК - по спомен 1200-1500лв. Важно е преди монтаж на "нов" ТК, периферията му и двигателят да се прегледа от специалист. Неизправни управляващи клапани, EGR, охладител, катализатор, свързващи маркучи, маслоподаваща система може бързо да амортизират и новия ТК.
Написал си, че при теб е първата смяна на масло на ДВГ. Ако колата си я взел от автокъща или от несигурен човек, маслото на кола с ТК се сменя с една техническа подробност. Ако пък си използвал добавка за прочистване преди смяната на маслото, ситуацията е ясна. С извинение - обикновено се казва, че сам си си бръкнал в джоба.
Нов е 1308лв.Иначе колата я купих от несигурен човек и нещата може би са ясни.Утре ще пробваме да сменим маслото,като преди това направя процедурата,която си описал за ТК. Иначе наистина сам си бръкнах в джоба от простотия и глезотия по глупавата кола.
Не бързай със смяната на маслото. Провери си ТК и измери за всеки случай компресията в цилиндрите. При първа смяна на масло на автомобил втора употреба с неизвестна история, могат да излязат много неочаквани неща. :!:
Pages: 1 2 3