Волво Клуб - България

Full Version: Евентуален проблем с висока темп на водата Т4
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги,

оня ден се разкарвах из жегите (20тина градуса беше външ темп) и забелязах, че колата често катери над 90 градуса. Перката ми тръгва на 102 градуса и върти, докато не падне на 96градуса. Нз дали е проблема в датчика, който подава сигнала на перката да завърти или просто на 102 започва по дефаулт да хлади или просто първата степен на перката не включва...Антифриз има до максимума, масълце по средата, т.е. равномерно отдава топлината към предния кулер.

Проблема е, че ако се шофира бавно цикъла 96-102 се повтаря на 10тина мин, а нз дали това трябва да е така и колко полезно е за мотора. На дълго проблеми няма, защото се обдухва добре(поне за сега).

И накрая да добавя- загася ли я колата- спира перката... това не ми се вижда нормално, особено сега за идващото лято може да стане мармалад...
Според Вадис перката се включва от компютъра при 100 градуса, при мен 98. Компютъра пуска предупреждение при 120 градуса така, че 100 градуса явно бива.
И при мен при по-високите температури и при градско каране тръгване-спиране по центъра ми се случва така...Нормално е .....Все пак термостата отваря напълно след 100градуса според Вадис
И при мен след изгасване на мотора перката работи около 5 секунди и спира(лятотопри жега).Може би да не изтощава акумулатора.За 3 г. досега никакъв проблем.
Само едно предположение, не съм убеден че е точно така. Нормално е според мен при загасен двигател да спира и перката/те, няма да спре само при положение че двигателя е на границата на прегряване и затова перката се опитва да компенсира.Друг е въпроса дали няколко минути след загасянето на двигателя се включва, според мен това би трябвало да се случи. Какво искам да кажа-след загасяне на двигателя по-малко количество антифриз остава в двигателя а повечето е в радиатора.При загасен двигател водната помпа не движи антифриза в двигателя и съответно той не се охлажда. Затова останалия антифриз в радиатора в един момент при загасянето на двигателя е с висока температура която температурния датчик отчита и съответно пуска перката за да не се повреди радиатора,тъй като антифриза се охлажда само когато циркулира в системата, а в случая е в застой.Това се случва не точно като загасите двигателя,а няколко минути по-късно, лятото би трябвало да е почти веднага.Съдя по това че при мен перката е зацепена постоянно чрез ремъка т.е. не е с електромотор. Когато изгася двигателя, ако след минута върна контактния ключ на контакт,положението на стрелката за температурата понякога минава средата, та това ме наведе на тези мисли 8)
Ами при мен лятото перката остава да работи 5-10 мин след като загася колата - но само лятото когато навън е над 30 градуса.
Благодаря колеги за споделените мнения. До сега В40ката е първата ми кола, която не върти перката лятото след като е доволно загряла, след като я изгася. И все пак преди гасене проверявам винаги температурата по инфо център, ако е над 96 просто изчаквам да стане 102 на място да пусне перката и да падне под 96 и гася. Все пак за този двигател съм готов на компромиси, особено ако съм товарил душмански турбината преди гасене е нормално да я поизчакам да поохлади.
Охладителната течност все пак е важно да е с по-висока темп на кипене в нашия случай. Използвам на PRISTA® Antifreeze Longlife горе долу 1:1.

ПС: От ноември до сега колата не е виждала темп над 25 градуса, така че ще зачакам да видя как ще се държи Юни месец.


Поздрави!
Мисля, че когато е работила дълго на климатик перката остава да върти. Повечето коли, който съм карал перката беше вързана след контакт.
Перката остава да върти, когато я загася и темп е около 101-102градуса. Това обаче само веднъж ми се случи, защото винаги я изчаквам да охлади преди да я загася. Жоре, послушах те и смених акумулатора с ИСКРА 75А, който е пушка. Осезаема е разликата, когато колата работи на място и особено на фарове- няма пропадане на обороти и колата работи равномерно. Смених и свещите с нови NGК double platinum... мотора заработи като пчеличка.. както се вика "чук и бръм" Smile

Прикачих и снимка на светулките.. отгоре се вижда и точния модел.
И моята Т4-ка включва перката на 102 градуса, гаси на 96, а термостата държи до към 90-92. След смяната му обаче, че беше сдухал. Не съм забелязал да ми държи перката включена щото винаги чакам колата 1-2 минути на място да охлади. Акумулатора ми е 75 А и нямам ядове, досега беше с 54 и ми се струваше,че се мъчи стартера. А свещите са си още "германските" Бош, които не виждам причина да сменям още. С интересен електрод са като конус... Дали са оригинално така или от износване не знам, но работи добре засега, а забравих да погледна модела като ги свалях миналата седмица.