Волво Клуб - България

Full Version: осветление на климатроника
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Колеги имам следния проблем след монтаж на нов касетофон ми изгаснаха и трите секции на климатроника на следващото палене ми светна секцията за силата на вентилатора след това тази за градусите,а понякога и средната явно някоя букса не прави добър контакт.Въпроса ми е къде се намират тези букси и ако някои знае къде се продават крушки за таблото с размери и ватове на оригиналните (но не от МП защото там ще ме режат от врата надолу) защото най-вероятно за да наместя буксите ще ми се наложи да сваля целия панел на климатроника, а ако ми се наложи тази операция по-добре да сменя и крушките за да не вземат да изгорят след 1-2 месеца и пак да разглобявам.

Благодаря предварително.
Куплунга е зад управляващият блок....за да го наместиш трябва да свалиш поне радиото и да бръкнеш навътре. Не съм сигурен дали става, никога не съм го правил по този начин. За да свалиш управлението трябва да свалиш панелчето, което е на щипки...от долната страна, където има нещо като решетчици има 2 гадни щипки с които трябва да внимаваш. След това целият блок се държи на 4 винта има една тръба отзад и куплунга. Най-вероятно си разбутал куплунга, когато си слагал радиото. Крушки, освен в МП не знам къде има (те са с шантав цокъл), не съм се интересувал....с диоди съмSmile
За справка ... тази тема <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=15278&hilit=%D0%BE%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=8&t=15278&hilit=%D0%BE%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5</a><!-- l --> в която има препратки и към други такива Wink
мерси за бързия отговор и мен по-би ме радвало с диоди, но си нямам никаква идея как да ги монтирам,а дори и да имам упътване дълбоко се съмнявам в успешния завършек на нещата..
Панела е лесен за сваляне, в темите е описано. Крушките ги има само в Мото Пфое по около 5 лв едната - 3 са. Можеш и сам да си ги направиш с крушки за табло използвайки цоклите от старите, но не си заслужава нервите, а и не става добре.
Виж и тук колега <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=13884" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=8&t=13884</a><!-- l -->.Мисля че тази тема е важна и трябва да се направи важна но колегите да решат.На мен много ми помогна.Успех
Аз колега имах същия проблем с тази разлика,че на мен и панела на фаровете не свети.Отидох в Мото Пфое и срещу скромната сума от забележете - 21 лв на диод и се чака с поръчка.По Симеон и Ботев обиколих всичко и там нямаше,но в един магазин на Ботев едно момче ми даде телефон на място,дето връзват диоди.Отидох,взеха ми старите крушки,сложиха ми диоди за 20 мин. и всичко светна Ок.За всичката тая екстра платих 18лв.Ако изнамеря от някъде телефона ще го постна тук утре други ден. :thumbleft: :thumbright:
диодите не са податливи на димиране(увеличаване и намаляване на силата на светене) и след известно време на това упражнение сдават багажа.Казвам го от опит защото на старата ми кола си бях сложил диоди на плафона за купето, а той загасваше с димиране и за няма и година на диодите им се взе здравето Smile ако крушките наистина са по 5 лв в МП си заслужава да се сложат оригинални, но моя проблем идва от лош контакт на буксите,а не от изгорели крушки. Имам и един друг важен въпрос който забравих да пост-на в темата КАК СЕ СМЕНЯ ОСВЕТЛЕНИЕТО НА КОПЧЕТО ЗА ФАРОВЕТЕ?
Sasch Wrote:диодите не са податливи на димиране(увеличаване и намаляване на силата на светене) и след известно време на това упражнение сдават багажа.Казвам го от опит защото на старата ми кола си бях сложил диоди на плафона за купето, а той загасваше с димиране и за няма и година на диодите им се взе здравето Smile
:laughing3: :laughing5:

Колега не искам да го приемаш като заяждане или някъкъв опит да те обидя, но....
Няма да е никак зле да прочетеш малко неща на тема що е това електричество и какво е светодиод...

Светодиодите са изкарали толкова не заради плавното гаснене, ами заради неправилно сметнати товарни резистори.
Ток-а през светодиодите е бил около 20-30% в повече от максимално допустимия за този тип светодиод.
Това води до прегряване на кристала на светодиода всеки път когато се включи да свети, а повишената температура на кристала довежда до "отключване" на химическа реакция с материала от който е направен корпуса на светодиода. Следва падане на яркостта на светене и накрая повреждане на светодиода. Ако превишаването на допустимия ток е в границите които съм написал, светодиода може да работи така от няколко дни до няколко месеца. :wink:

При правилно оразмерен режим на работа, никоя крушка не може да се мери със светодиод по продължителност на работа...
ами щом така седят нещата да слагаме диоди, но ми трябва физическа и морална помощ Tongue
Ами 5 лв са били в МП някога.Преди седмица и половина бяха 21лв/бр с поръчка.Що се отнася до фаровете те се крепят на 2 винтчета точно под панела.Развиваш ги,дърпаш и си ти.Иначе мисля,че крушките са ти 1.2 вата,аз си сложих 1 ват,но светят малко по-слабо.
Pages: 1 2